پلمپ شهربازی رودهن، تدبیر ویژه برای حفظ جان مردم!

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت : هفت شهربازی از جمله شهربازی رودهن به علت رعایت نکردن الزامات استاندارد، توقیف و جمع آوری شده است.

ShahreBazi

به گزارش تارود، مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: هفت شهربازی به علت رعایت نکردن استاندارد، منع فعالیت شده است. شهربازی های بومهن، رودهن، فجر افسریه، کودک ساعی، ولیعصر شهر قدس، شهر ستاره ها و شاهد، به علت استاندارد نبودن دستگاه هایشان پلمپ شده است.

مسلم بیات، شهربازی های بومهن، رودهن، فجر افسریه، کودک ساعی، ولیعصر شهر قدس، شهر ستاره ها و شاهد، به علت استاندارد نبودن تجهیزات و امکانات مورد استفاده پلمپ شده است.

وی با اشاره به وجود 69 شهربازی در استان تهران گفت: پارسال از سه هزار و 754 وسیله بازی و تفریحی مورد استفاده در شهربازی ها بازرسی شد.

بیات همچنین افزود: برای 967 وسیله بازی و تفریحی مستقر در شهربازی ها به علت رعایت نشدن اصول استاندارد، گواهی بهره برداری صادر نشده است.

وی با اشاره به مشکلات نظارت بر فعالیت شهربازی ها گفت: شهرداری ها نباید برای شهربازی ها پیش از دریافت مجوز از استاندارد پروانه بهره برداری صادر کنند.

بیات افزود: پیمانکاران شهرداری برای نصب و راه اندازی تجهیزات تفریحی در زمین های بازی باید ملزم به دریافت مجوز از استاندارد باشند.

جمعه شب، 19 اردیبهشت 93، حوالی ساعت 22:30، خارج شدن دستگاهی به نام «موش دیوانه» از ریل و سقوط آن در پارک ارم تهران، زمینه ساز جراحت شدید سه دختر 24، 25 و 28 ساله شد. به گفته شاهدان، نیروهای امدادی، حدود 30 دقیقه پس از وقوع حادثه به محل رسیده و مصدومان را به بیمارستان رسول اکرم (ص) منتقل کردند.

پارسال نیز در پی خرابی یکی دیگر از دستگاه های این مجموعه فرهنگی تفریحی، یک تن جان باخت.

 

مردم کجا تفریح کنند؟

کار خوبی کردیم که این شهربازی ها را تعطیل کردیم تا خطری جان مردم را تهدید نکند؛ حال موضوعی که در این میان مطرح می شود این است که مردم تا زمان راه اندازی دوباره آنها که – مورد داریم؟! – سال ها پس از تعطیلی یک یا چند شهربازی، دیگر باز نشده است؛ چه کنند و کجا برای تفریح بروند؟

در حال حاضر هم در هر یک از این شهرهایی که شهرهای بازیشان تعطیل شده یا در بسیاری از شهرهای متوسط و کوچک، اگر خوش بینانه رفتار کنیم، فقط یک شهربازی وجود دارد و لنگان لنگان و با وسائل قدیمی و ناقص و رنگ و رو رفته، مردم را می پذیرند؛ حال آن یکی هم اگر بسته شود، چه می شود.

همانند وضع سینماها که در بسیاری از شهرها، سینما نداریم؛ در بسیاری دیگر هم یک سینما بیشتر نیست. حتی در سراسر برخی از استان هایمان، یک شهربازی یا سینما بیشتر نداریم! موزه و بنای تاریخی سالم و جایی برای ساعتی نشستن، بماند. ضمن اینکه سال هاست مشکلی به نام هزینه بر بودن سینما و شهربازی هم مطرح است برای بسیاری از خانواده ها.

پس سامان دهی وضع شهربازی ها، باید آغازی باشد برای رسیدگی به بخش تفریحگاه ها در ایران؛ مردم تفریح می خواهند؛ تفریحی سالم، در کنار خانواده که در ضمن، هزینه چندانی هم نداشته باشد. ضمن اینکه جان مردم را از هر جهت، چه جسمی، چه روحی، در حال یا آینده، به خطر نیندازد.

اینکه به مردم، به خصوص جوانان بگوئیم فلان کار را نکنند که راه حلی برای مشکلات کوچک و بزرگ جامعه ما نمی شود؛ راهکار بدهیم که «نوش دارو» می خواهد درمان زخم های کوچک و بزرگ پیکر جامعه ما.

منبع: آخرین خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا