پانزدهمین یادواره شهدای شهر آبسرد+تصاویر

پانزدهمین یادواره شهدای شهر آبسرد و حومه، با حضور رئیس شورای سیاست‌ گذاری ائمه جمعه کشور در مسجد حضرت ولی‌ عصر(ع) برگزار شد.

yadvare shohada abesard (1)

به گزارش تارود، حجت الاسلام و المسلمین ˈسید رضا تقویˈ پنجشنبه شب در پانزدهمین یادواره شهدای شهر آبسرد و حومه که با حضور مسوولان، خانواده معظم شهدا و مردم این شهر در مسجد حضرت ولی عصر (ع) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: حاشیه سازی آفت کار ماست و مسولان باید مطالبات مردم را در زندگی تأمین کنند و از حاشیه سازی بپرهیزند و ادامه دهنده راه شهدا باشند.

وی گفت:امام جعفر صادق (ع) در دوران حیات خویش اقدامات ارزشمندی را در جهت پیشرفت و توسعه علم در جهان اسلام انجام دادند که می توان نمونه آن را تربیت شاگردانی دانست که در رشته های مختلف تخصص داشتند.

وی به امنیت و آرامش کنونی کشور و دست یابی به علوم مختلف در ایران اشاره کرد و گفت: امروز به برکت خون شهدای اسلام، انقلاب و هشت سال دفاع مقدس شاهد وجود نعمت ارزشمندی چون آرامش هستیم که می توان با برگزاری یادواره های شهدا در ترویج فرهنگ شهادت و ایثار نقش مهمی را ایفا کرد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه شهدا با بصیرت و آگاهی گام برداشتند و راه خود را به درستی انتخاب کردند، خاطر نشان کرد: جوانان این مرز و بوم با نثار جان خود، برای حفظ انقلاب و اسلام و ارزش های آن کوشیدند و این همان راهی است که امام صادق (ع) تاکید داشتند.

yadvare shohada abesard (3)

تقوی ادامه داد: امام صادق (ع) خلافت هشت خلیفه اموی را در دوران حیات خویش تجربه کردند و همین امر موجب شد تا آگاهی کافی نسبت به حکومت های ظالمانه آنان و جنایت هایشان به دست آورد ولی این امام فرزانه با وجود خفقان دوران خود از همه فرصت ها به نحو مطلوب بهره برد.

وی استفاده از فرصت ها و بهره گیری از ظرفیت ها را بهترین درس از ائمه معصومان (ع) عنوان و بیان کرد: فرصت جوانی یک مقطعی از عمر انسان محسوب می شود که بسیار کوتاه است و باید از این فرصت کوتاه نهایت بهره را ببرد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه این توانایی باید در راه درست هدایت شود، افزود:انقلاب شکوهمند اسلامی یک فرصت بود که توسط امام خمینی (ره) محقق شد و این فرصت نیز در زمان خود به پایان رسید؛ دوران دفاع مقدس نیز یک فرصت بود برای جوانان که به صحنه آمده و در راه اسلام جهاد کردند و هرکه از این فرصت استفاده کرد، از برکات آن نیز بهره مند شد.

این مقام مسوول با بیان اینکه شهدا میراث معنوی هستند و باید از آنان پاسداری کرد، افزود: شهدا فرهنگ ایثار را به وجود آوردند و تسلیم ولی فقیه و خط امام راحل شدند و با ریختن خون خود برای حرکت ما فرصت سازی کردند.

yadvare shohada abesard (5)

تقوی گفت: آنان با خون های خود نردبانی برای تعالی ملت ساختند و اکنون باید از آن پاسداری کنیم که این یادواره های شهدا گام بزرگی در راستای خون فرهنگ شهادت است.

وی با اشاره به اقدامات اخیر دشمن در نوار غزه، افزود: رژیم صهیونیستی از ابتدا شکل گیری تاکنون برای نابودی اسلام جنگیده و مسلمانان بسیاری را به شهادت رسانده است که می توان نمونه آن را حملات اخیرش به نوار غزه دانست که در تاریخ بشریت بی سابقه بود.

این مقام مسوول اقدامات این رژیم منحوس را سوء استفاده از فرصت ها دانست و گفت: آنان صدها کیلو بمب را بر روی خانواده هایی ریختند که بر سر سفره افطار نشسته و عبادت می کردند و این در حالی است که همواره دم از حقوق بشر می زنند.

وی با تاکید برهوشیاری و حفظ وحدت و همدلی، خاطرنشان کرد: امروز دشمن با تولید فیلم و پخش آن از شبکه های ماهواره ایی برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی می کوشد و این وظیفه ماست تا هوشیار و آگاه باشیم و در راه خط اسلام ناب، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم.

yadvare shohada abesard (4)

تقوی با بیان اینکه آمریکا توانایی مقابله با ایران را ندارد، بیان کرد: پیام آنان برای روی میز بودن گزینه نظامی یک باور غلط است زیرا اگر آنان قدرت رویارویی داشتند به این سرزمین حمله می کردند.

وی بهترین ظرفیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را جایگاه ولایت فقیه دانست و گفت: وجود مقام معظم رهبری در کشور و جامعه اسلامی یک نعمت بزرگ الهی است که باید از حضورشان بهره گیریم که می توان نمونه آن را دوران خفقان باریکه غزه دانست که نفس هایشان برای مردم مسلمان این سرزمین امید بخش بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا