رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند:

پاسخگویی به فعالیت ادوات و تجهیزات گازرسانی به لاریجان در اراضی ملی دشتمزار و روح‌افزا از وظایف اداره راه و شهرسازی است/ اظهار نظر مسئولان و مقامات ارشد در سطوح ملی و استانی با استعلام همراه نبود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند با بیان اینکه پاسخگویی به فعالیت ادوات و تجهیزات گازرسانی به لاریجان در اراضی پلاک دشتمزار و روح افزا از وظایف اداره راه و شهرسازی این شهرستان است، گفت: اظهار نظر مسئولان و مقامات ارشد شهرستان دماوند در سطوح ملی و استانی در خصوص گازرسانی به لاریجان با استعلام همراه نبود.

علی خلیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، در خصوص فیلمی که در کانال تاررود به نمایش گذاشته شد، اظهار کرد: فیلمی که در خصوص فعالیت ادوات مکانیکی برای انتقال گاز به نمایش گذاشته شد، موجب گردید تا برخی به اشتباه، اقدام به متهم کردن اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند در حفاظت و صیانت از اراضی منابع ملی نمایند.

وی افزود: این فیلم مربوط به اراضی پلاک دشتمزار و روح‌افزا می‌باشد که تحت مدیریت اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: این اراضی، خارج از محدوده استحفاظی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند بوده و این اداره حق ورود به این حوزه را ندارد و با توجه به ماده ۱۰ قانون زمین شهری و ماده ۲۰ آیین‌نامه اجرایی، مدیریت و حفاظت آن به اداره راه و شهرسازی دماوند واگذار گردید.

خلیلی ادامه داد: بنابراین اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند، موظف است تا پاسخگوی خواسته‌ها و مطالبات انجمن‌های حامی محیط‌زیست و دوست‌دارن طبیعت باشد.

وی در خصوص تذکر نماینده شریف مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی به وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد: ایشان در راستای مطالبه خواسته و حق مردم دماوند در خصوص انتقال گاز به لاریجان به وزیر، تذکراتی به جهت تخریب اراضی ملی دادند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند ادامه داد: همچنین با توجه به حوزه مسئولیتی فوق می‌بایست به اداره راه و شهرسازی تذکراتی به دلیل در محدوده بودن آنها داده می‌شد.

وی تأکید کرد: از مسئولان و مقامات ارشد شهرستان دماوند خواستاریم که در مورد اظهار نظر در سطوح ملی و استانی در حوزه استحفاظی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، ابتدا در مورد اراضی تحت مدیریت و مسئولیت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مطلع شوند تا موجب بروز سوءتفاهم در اذهان مسئولان و مردم شریف شهرستان دماوند نگردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا