وضعیت نامطلوب خدمات بهداشتی و درمانی در رودهن موجب نارضایتی مردم شده است

وضعیت نامطلوب خدمات بهداشتی و درمانی در شهر رودهن واقع در شهرستان دماوند موجب گله‌مندی‌ و نارضایتی مردمی شده است که متاسفانه در این خصوص از سوی مسئولان وزارت بهداشت و درمان هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، با توجه به گله‌مندی‌های فراوان مردم بخش رودهن از وضعیت نامناسب خدمات‌رسانی به مرکز بهداشت و درمان و درمانگاه حضرت محمد (ص) شهر رودهن و همچنین درگیری شب‌های گذشته در این درمانگاه توسط پزشک نوبت و تکنسین اورژانس ۱۱۵ و آمار بالای نارضایتی مردم در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منطقه از این مرکز و درمانگاه، موجب شد تا رضا طاهرخانی بخشدار رودهن و کوروش حنیفی رئیس شورای اسلامی شهر رودهن، از این مرکز و درمانگاه بازدید نمایند و ساعتی را با رئیس مرکز بهداشت و درمان رودهن در خصوص مسائل عنوان شده به بحث و گفت‌وگو بپردازند.

رضا طاهرخانی، بخشدار رودهن در بازدید از این مرکز نارضایتی مردم بخش رودهن را به اطلاع مسؤولان این درمانگاه رساند و خواهان بررسی و حل مشکلات و برنامه‌ریزی برای تقویت جایگاه این مرکز مهم دولتی در سطح بخش رودهن شد ضمن اینکه بر تکریم ارباب رجوع و خدمات‌رسانی مناسب به آن‌ها تأکید کرد.

همچنین مقرر گردید پزشک نوبت شب گذشته که موجب درگیری در درمانگاه با تکنسین اورژانس ۱۱۵ در حضور مراجعه کنندگان شده بود جهت سیر مراحل قانونی به شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی گردد و از ادامه فعالیت وی در رودهن خودداری شود.

بخشدار رودهن در این جلسه، خدمات‌رسانی مناسب در بخش درمان را از اولویت‌های دولت یازدهم ذکر کرد و گفت: طرح تحول نظم سلامت باید در شهر رودهن به درستی اجرا شود و خواهان رسیدگی به وضعیت درمانی رودهن و ارتقا مرکز بهداشت و درمان این بخش شد.

طاهرخانی اظهار داشت: بخش رودهن در حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد که با تکمیل مسکن مهر و سکونت متقاضیان در این سایت بزرگ پنج هزار واحدی، جمعیت رودهن از مرز ۵۰ هزار نفر خواهد گذشت ولی متأسفانه مرکز بهداشت و درمان رودهن همچنان بعد از گذشت ۳۰ سال چارت سازمانی مشخصی ندارد و در حد یک مرکز درمانی روستایی خدمات‌رسانی می‌کند.

dsc08723

بخشدار رودهن با بیان اینکه جمعیت رودهن با خیلی از شهرستان‌های کشور برابری می‌کند، افزود: رودهن در پیشانی و دروازه ورودی استان تهران واقع است و به‌واسطه وجود جاده ترانزیتی فیروزکوه و بین‌المللی هراز، وضعیت جغرافیایی ویژه، وجود بیش از ۲۰ هزار دانشجو، مسکن مهر، واحدهای صنعتی و کارگاهی مختلف، سرریز شدن جمعیت تهران و مهاجرت مستحق بهره‌مندی از یک بیمارستان مجهز است.

طاهرخانی گفت: اکثر مراجعه‌کنندگان به تنها مرکز بهداشتی و درمانی دولتی شهر رودهن که به نام حضرت محمد (ص) مزین شده است قشر ضعیف جامعه می‌باشند ولی علی‌رغم دستور ویژه دولت محترم یازدهم در خصوص طرح تحول نظام سلامت در کشور، هیچ‌گونه تحولی در این بخش بزرگ و پرجمعیت صورت نگرفته است.

بخشدار رودهن اضافه کرد: مسئولان جدید درمانگاه حضرت محمد (ص) رودهن بسیار پرتلاش و فعال هستند و در راستای خدمات‌رسانی بهتر به مردم تلاش می‌کنند ولی متأسفانه نبود امکانات مناسب پزشکی از جمله کمبود آمبولانس، تجهیزات آزمایشگاهی و درمانی موجب شده تا تلاش آنان از نگاه مردم کم‌رنگ شود.

طاهرخانی گفت: سالانه بیش از ۶۰ هزار نفر به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند که با آمار مراجعه‌کنندگان اکثر بیمارستان‌های داخل کشور برابری می‌کند و یا بیشتر است که این آمار احداث یک بیمارستان بزرگ و مجهز را در شهر رودهن جهت خدمات‌رسانی مناسب و بهتر به مسؤولان وزارت بهداشت و درمان یادآوری می‌کند.

بخشدار رودهن پایان گفت: امیدواریم با هماهنگی‌های نماینده محترم مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن بتوانیم به‌زودی و در آینده‌ای‌ نزدیک با وزیر محترم بهداشت و درمان جهت رسیدگی به وضعیت درمانی رودهن ملاقاتی داشته باشیم و به بیان مشکلات این منطقه بپردازیم.

*مسئولان وزارت بهداشت و درمان به فکر مردم رودهن باشند

کوروش حنیفی، رئیس شورای اسلامی شهر رودهن در حاشیه بازدید از مرکز بهداشت و درمان حضرت محمد (ص) رودهن که به‌اتفاق طاهرخانی بخشدار رودهن صورت گرفت اظهار کرد: رودهن امروز به یک شهر بزرگ و پرجمعیت تبدیل شده و نیاز اساسی به یک مرکز درمانی مجهز مانند بیمارستان دارد تا به نحو احسن به مردم خدمات‌رسانی کند.

وی گفت: ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر وظیفه خود میدانیم تا مشکلات مردم ازجمله مشکلات درمانی را که در اولویت قرار دارد پیگیری و حل نماییم و در این راستا هم تلاش‌های زیادی شده است.

حنیفی افزود: متأسفانه هر روز شاهد گله‌مندی و نارضایتی مردم از وضعیت درمانگاه حضرت محمد (ص) رودهن و نحوه خدمات‌رسانی آن هستیم و از مسؤولان وزارت بهداشت و درمان تقاضا داریم تا چاره‌ای‌ برای حل این مشکل بیاندیشند و رودهن را از این وضعیت بد درمانی نجات دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر رودهن تصریح کرد: رودهن قطعاً نیاز به یک بیمارستان مجهز دارد و اقداماتی هم در گذشته در این خصوص صورت گرفت ولی
به نتیجه نرسید.

حنیفی در خصوص کمبود آمبولانس در رودهن بیان کرد: رودهن با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت تنها از یک دستگاه آمبولانس برخوردار است و در صورتی که این آمبولانس برای اعزام به تهران مراجعه کند دیگر هیچ آمبولانسی حداقل تا سه ساعت برای خدمات‌رسانی در رودهن وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در تلاش برای ملاقات با وزیر بهداشت و درمان هستیم، گفت: نماینده مردم قول هماهنگی برای ملاقات با وزیر بهداشت و درمان را
داده و منتظر هستیم تا زمان آن اعلام شود تا تمامی مشکلات درمانی بخش رودهن به اطلاع عالی‌ترین مقام وزارت برسد تا این مشکلات برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رودهن افزود: احداث بیمارستان در رودهن آرزوی دیرینه مردم این منطقه است و امیدواریم مردم این شهر به خواسته به حق خود برسند.

attach_58518205337c0dsc08727dsc08731

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا