در نشست شورای ترافیک شهرستان دماوند مطرح شد؛

واگذاری سرویس مدارس شهرستان دماوند به پیمانکاران شرکت‌های حمل‌و‌نقل ترکیبی مینی‌بوس‌رانی و تاکسی‌رانی/ ایجاد پارکینگ خودروهای سنگین در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع در منطقه سرهار دماوند

نشست شورای ترافیک شهرستان دماوند با حضور مسئولان در فرمانداری و واگذاری سرویس مدارس شهرستان دماوند به پیمانکاران شرکت‌های حمل‌و‌نقل ترکیبی مینی‌بوس‌رانی و تاکسی‌رانی و ایجاد پارکینگ خودروهای سنگین در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع در منطقه سرهار دماوند از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، داوود عبدالملکی رئیس پلیس راهور شهرستان دماوند در نشست شورای ترافیک شهرستان دماوند با حضور مسئولان در فرمانداری اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل مدارس یکی از موضوعاتی که با آن روبرو هستیم بحث سرویس رفت‌وآمد دانش‌آموزان است که باید تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

وی افزود: با توجه به واگذاری سرویس مدارس به پیمانکاران شرکت‌های حمل‌و‌نقل ترکیبی مینی‌بوس‌رانی و تاکسی‌رانی متولی این امر هستند و با وجود نشست‌های مکرر با اداره آموزش‌و‌پرورش امیدواریم که امسال شاهد بروز مشکلات کمتری در این خصوص باشیم.

رئیس پلیس راهور شهرستان دماوند ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت سرویس مدارس توسط ماشین‌های عمومی تآمین نمی‌شود، از ظرفیت خودروهای شخصی نیز در این خصوص استفاده می‌کنیم اما نکته مهم این است که این خودروها نیز زیر نظر تعاونی ترکیبی فعالیت می‌کنند.

عبدالملکی از لزوم دارا بودن مدارک خودروهای ویژه سرویس مدارس خبر داد و تأکید کرد: خودروها باید دارای مدارک مجاز مانند گواهینامه، ارتقا بیمه‌نامه و معاینه فنی باشند و بر طبق مصوبه این نشست خط کشی جلوی مدارس، ایجاد گذرگاه‌ها و پیاده روهای ایمن و نصب سرعت‌کاه در مقابل مدارس باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با توجه به مشکلات موجود در میدان شهدا(جهاد) تصریح کرد: متأسفانه تردد در محدوده این میدان به دلیل حجم ترافیک به ویژه در فصل مدارس بسیار مشکل است و این امر در ساعات پایانی روز به ویژه اواخر هفته افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس راهور شهرستان دماوند در این خصوص گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده در این نشست، تصمیم بر آن شد که تقاطع جیلارد به صورت مقطعی مسدود شده و دوربرگردانی در محدوده بالاتر از دادگستری جایگزین آن شود.

*پارک خودروهای سنگین در معابر شهری برخلاف قانون است/ زیرساخت‌های ساماندهی خودروهای سنگین در معابر شهری دماوند فراهم گردد

عبدالملکی با گریزی بر مشکلات ناشی از وجود کامیون‌ها در سطح شهر دماوند اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما پارک خودروهای سنگین در معابر شهری است که این امر برخلاف قانون است و تهیه زیرساخت ها در این خصوص از ضروریات است.

وی کاهش عمر آسفالت و ایجاد آلودگی‌های صوتی برای اهالی را از مشکلات ناشی از حضور کامیون‌ها در سطح شهر برشمرد و تاکید کرد: دلیل تردد کامیون ها در داخل شهر عدم وجود پارکینگ برای توقف است که در راستای حل این معضل زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع در منطقه سرهار بازدید می‌شود تا در صورت امکان جهت ایجاد پارکینگ خودروهای سنگین مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین در ادامه این نشست عباس صفری شهردار دماوند اظهار داشت: در حال حاضر ما با توجه به افزایش جمعیت، ساخت‌و‌سازها و افزایش مهاجرت در سطح شهرستان با بحث افزایش ترافیک مواجه هستیم که متأسفانه روز به روز نیز بر این مشکل افزوده می‌شود.

*پارک نامنظم وسایل نقلیه در بلوارهای شهری عامل ایجاد ترافیک می‌باشد

وی ادامه داد: در حال حاضر بلوار شهید بهشتی، بلوار آیت‌الله خامنه‌ای و بلوار امام خمینی(ره) از نقاط پرترافیک در سطح شهر دماوند هستند که متأسفانه اموری مانند پارک نامنظم وسایل نقلیه نیز بر این مشکل می‌افزاید.

شهردار دماوند خاطرنشان کرد: به این منظور اقدامات خوبی به لحاظ توسعه شبکه معابر از جمله در بلوار شورا و یادگار امام در مهک با هدف کاهش حجم بار ترافیکی بلوار آیت‌الله خامنه‌ای انجام دادیم.

صفری در خصوص ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی در سطح شهر تاکید کرد: متأسفانه وجود ایستگاه‌های تاکسی در برخی نقاط مانند دوراهی گیلاوند باعث به وجود آمدن گره‌های ترافیکی شده است که جانمایی قسمتی از آن‌ها در ترمینال برون‌شهری و بخشی دیگر در محدوده پایین‌تر از پمپ بنزین گیلاوند در روزهای آتی از جمله اقدامات مناسب در این خصوص است.

وی اضافه کرد: طرح ترمینال داخلی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از تمهیدات خوبی است که به ساماندهی تاکسی‌ها می‌پردازد و حدود 350 واحد نیز در آن تعبیه شده است.

*ایجاد یک زیرگذر پل شلمبه منطقه گیلاوند در کاهش حجم ترافیکی مسافران تاثیر گذار است/ عدم وجود پارکینگ در سطح شهر دماوند عامل مشکلات ترافیکی است

شهردار دماوند تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به مشکلات موجود در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای اقدام به مسدود کردن آن کردیم و شاهد آثار خوبی در این راستا بودیم اما مسلما ایجاد یک زیرگذر در محدوده پل شلمبه می‌تواند سهم بزرگی در کاهش حجم ترافیکی مسافران داشته باشد.

صفری از عدم وجود پارکینگ در سطح شهر به عنوان یکی دیگر از مشکلات ترافیکی نام برد و اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مد نظر در سال جاری ایجاد پارکینگ در بلوار آیت الله خامنه‌ای توسط بخش خصوصی است، همچنین با توجه به مشکلات ترافیکی ناشی از وجود تالار نگین، مقرر گردید تا زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در این زمینه اختصاص یابد.

وی اشاره ای نیز به ساختمان مخابرات قدیم داشت و بیان کرد: ما قصد خرید این نهاد را در راستای ساماندهی تاکسی‌ها داریم که در صورت توافق پارکینگی نیز در این مکان ایجاد می‌شود؛ اما در حال حاضر مهم ترین موضوع مد نظر برای ما کمربند غربی است که خوشبختانه یک و نیم کیلومتر از آن اسفالت شده است.

*اعلام آمادگی 35 خودرو جهت همکاری با سرویس مدارس در شهرستان دماوند/ کمبود خودرو در سرویس مدارس شهرستان دماوند عامل استفاده از خودورهای شخصی است

همچنین مهرداد پورفتحی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز در ادامه این نشست اظهار کرد : ما در سال تحصیلی گذشته 100 خودرو برای سرویس دانش‌آموزان نیاز داشتیم اما متأسفانه تنها 35 خودرو در این خصوص اعلام آمادگی کردند و این امر موجب استفاده ما از خودورهای شخصی شد.

وی اضافه کرد: امسال مسئولیت این کار بر عهده تعاونی ترکیبی تهران-دماوند است و بر این اساس امیدواریم شاهد بروز مشکلات کمتری در این خصوص باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا