رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن:

واحد رودهن در میان دانشگاه‌های دولتی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با رشد چهار پله‌ای به رتبه ۱۴۰ دست یافته است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن از ارتقای رتبه علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان و قرار گرفتن این دانشگاه در رتبه ۱۴۰ در میان دانشگاه‌های دولتی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، نقی شجاع با اعلام این خبر اظهار کرد: در آخرین رتبه بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس نظام وبومتریکس که مربوط به بهمن ماه ۱۳۹۵ (ژانویه ۲۰۱۷) می‌باشد واحد رودهن با رشد ۱۵۰۱ رتبه‌ای نسبت به سال گذشته به رتبه ۵۷۰۲ در میان بیش از ۲۵۰۰۰ دانشگاه و مراکز آموزش عالی جهان دست یافت.

وی افزود: نتایج این رتبه بندی نشان می‌دهد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در میان دانشگاه‌های آسیا در رتبه ۲۱۱۴ قرار گرفت که نسبت به دوره گذشته ۳۳۸ رتبه ارتقاء داشته است. بر همین اساس واحد رودهن در میان دانشگاه‌های دولتی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با رشد چهار پله‌ای به رتبه ۱۴۰ ارتقاء یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با توجه به نقش کمیته وب‌سنجی واحد در کسب این رتبه، به پیگیری دقیق مصوبات آن تأکید کرد و با تبیین روش‌های مؤثر در ارتقای جایگاه واحدهای دانشگاهی در این رتبه‌بندی از جمله ساخت صفحه اختصاصی برای واحدها و صفحات شخصی برای استادان در گوگل اسکالر، گفت: صفحه اختصاصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در این سایت از سه سال پیش آغاز به کار کرده است و به طور مرتب رصد و به‌روز رسانی می‌شود و استادان گرامی نیز می‌توانند با ساخت صفحه شخصی برای خود در گوگل اسکالر و با ارجاع درست به نام دانشگاه ارجاع مقالات خود را افزایش دهند که این می‌تواند به افزایش رتبه واحد رودهن نیز کمک کند.

وی با توجه به تأکید ویژه دکتر میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر افزایش مراودات بین‌المللی واحدهای دانشگاهی و جذب دانشجو بر اساس رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، تاکید کرد: لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا استادان با افزایش تولید مقالات علمی و انتشار آن در مجلات و منابع معتبر به تحقق این اهداف کمک نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا