هیئت مذاکره کننده سر سوزنی از مواضع نظام کوتاه نیاید/شرکت 211 نفر در آیین اعتکاف شهر آبسرد

امام جمعه آبسرد گفت: هیئت مذاکره‌ کننده نباید سر سوزنی از مواضع نظام کوتاه بیاید، چرا که اگر این اتفاق رخ دهد، ملت ایران اسلامی هرگز آنان را نمی‌ بخشند.

ahmad mir sharifi

به گزارش تارود، حجت‌ الاسلام و المسلمین سید احمد میرشریفی ظهر امروز در خطبه‌ های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه آبسرد و در جمع مردم ولایی این شهر با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 در وین اظهار کرد: این مذاکرات در ژنو آغاز شد و اینک در مرحله بسیار حساسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نظرات متفاوتی بین سیاست‌مداران در این‌باره مشاهده می‌شود، افزود: صحبت‌ هایی زیادی در این زمینه مطرح است و باید به محور اصلی مذاکره دقت شود؛ خوش‌بینی نسبت به توافق هیئت مذاکره‌ کننده جمهوری اسلامی ایران با قدرت‌های شش‌ گانه وجود دارد.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه یکی از اعضای این گروه اعلام کرده است که اختلافات عمیقی در مورد موضوعات مختلف بین گروه‌ها وجود دارد، تصریح کرد: احتمال رسیدن به توافق نهایی وجود دارد و حتی ممکن است که با تمدید 6 ماهه مجدد نیز موافقت شود.

میرشریفی اضافه کرد: هیئت ایرانی نیز اعلام داشته به هیچ‌ وجه از حقوق هسته‌ ای ایران اسلامی کوتاه نمی‌آید و خط قرمزها را نادیده نمی‌ گیرد؛ خط قرمز این است که انرژی هسته‌ای را داشته باشیم و نسبت به آن هرگز کوتاه نیاییم.

وی با بیان اینکه آمریکا همیشه ثابت کرده به دنبال زیاده‌ خواهی بوده است، اظهار داشت: مردم از تیم مذاکره‌ کننده درخواست دارند که دقت و توجه داشته باشند تا این حق به دست آمده برای مردم باقی بماند.

امام جمعه آبسرد ادامه داد: انرژی هسته‌ ای حق مسلم ماست و در این راستا، دانشمندان زیادی را برای رسیدن به این حق، از دست داده‌ ایم که نباید بگذاریم خون آنان‌ پایمال شود.

میرشریفی با بیان اینکه هیئت مذاکره‌ کننده نباید سر سوزنی از مواضع نظام اسلامی کوتاه بیاید، گفت: اگر این اتفاق رخ دهد، آن گروه با مردم طرف هستند و ملت ایران اسلامی هرگز آنان را نمی‌بخشند.

وی در ادامه خطبه‌های خود در نماز جمعه شهر آبسرد با اشاره به آخرین پرداخت یارانه‌ها اظهار داشت: دولت به تعهدات خود عمل کرد و بار دیگر به مردم آن مبلغ را پرداخت کرد.

امام جمعه آبسرد با اشاره به آغاز مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها افزود: امیدواریم این مبالغ در امور زیربنایی کشور نظیر تولید، سلامت و عمران هزینه شود؛ باید این را دانست که دولت از ماه‌ها‌ی بعد یارانه گروه‌های زیادی را حذف می‌کند.

میرشریفی با بیان اینکه حذف 10 میلیون نفر از لیست دریافت یارانه‌ ها قطعی است، تصریح کرد: بقیه نیز بر حسب مصوبه مجلس شورای اسلامی به شرط اینکه نیازمند شناخته شوند، حق دریافت یارانه دارند.

وی اضافه کرد: دولت یارانه‌ ها را به حساب این افراد واریز می‌کند؛ کسانی که نیازمند نبودند، خوب بود که خود سراغ دریافت یارانه نمی‌ رفتند و دولت را در این امر بسیار مهم یاری می‌کردند.

*211 نفر در آیین اعتکاف شهر آبسرد شرکت کردند

امام جمعه آبسرد گفت: امسال 211 نفر در آیین معنوی اعتکاف در شهر آبسرد شرکت کردند.

حجت‏ الاسلام والمسلمین سیداحمد میرشریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران با اشاره به تعداد مساجد برگزاری آیین معنوی اعتکاف در شهر آبسرد، اظهار کرد: این آیین معنوی در مسجد جامع آبسرد، مسجد امام حسن مجتبی(ع) مرانک، مسجد امام حسین(ع) وادان و مسجد آیینه‌ورزان برگزار شد.

وی با بیان اینکه آثار اعتکاف بر کسی پوشیده نیست، افزود: یکی از برکات اعتکاف این است که اسبابی را فراهم می‌کند که خداوند گذشته‌ انسان را مورد بخشش قرار دهد.‌

امام جمعه آبسرد با اشاره به برکات دیگر آیین معنوی اعتکاف تصریح کرد: از دیگر برکات اعتکاف این است که عاقبت انسان را به خیر و آینده را تضمین می‌کند.

میرشریفی با اشاره به نکته دیگری در زمینه اعتکاف گفت: یکی از راه‌های رسیدن به امام زمان(عج) و استفاده از محضر مبارک ایشان، همین اعتکاف است و انسان‏ها می‌توانند از این طریق در خلوت با خدای خود راز و نیاز کنند.

وی اضافه کرد: انسان‏ها در این عمل مستحب و ارزشی می‌توانند مقدمه دیدار با امام زمان(عج) را نیز فراهم سازند.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه در ایام اعتکاف مراسم‌ مختلفی برگزار شد، اظهار داشت: در مساجد وادان، آیینه‏ورزان، مسجد جامع و مرانک برای معتکفان در زمینه مسائل اخلاقی، مباحث و جایگاه اعتکاف سخنرانی شد.

میرشریفی با اشاره به حضور پرشکوه معتکفان در آیین معنوی اعتکاف شهر آبسرد عنوان کرد: 80 نفر در مسجد جامع آبسرد، 70 نفر در مسجد مرانک، 50 نفر در وادان و 11 مرد و زن در آیینه‎‏ورزان حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا