با انعقاد تفاهم‌نامه صورت گرفت؛

همکاری علمی، عمرانی و پژوهشی دانشگاه آزاد و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند

تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک علمی و تحقیقاتی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند و اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمود صفری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در جلسه انعقاد این تفاهم‌نامه اظهار داشت: با عنایت به رویکرد اقتصاد مقاومتی در راستای تولید و اشتغال و بهره‌مندی بهتر از ظرفیت‌های موجود در شهرستان دماوند و منطقه از جمله ظرفیت‌ها و امکانات و منابع انسانی متخصص از یک سو و مواهب طبیعی و ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی و صنایع‌دستی از سوی دیگر همچنین توسعه همه‌جانبه با هدف ساماندهی همکاری‌های مشترک تحقیقاتی، علمی، پژوهشی، آموزشی، اجرایی و رسیدن به اهداف توسعه پایدار، تفاهم نامه‌ای تهیه شده و منعقد می‌شود.

وی افزود: این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد فرصت همکاری‌های گسترده و مشخص بین طرفین جهت همکاری لازم برای ارائه خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی، در راستای رشد، گسترش و ارتقاء سطح علمی- پژوهشی با هدف افزایش تولید و اشتغال در شهرستان منعقد گردیده است.

شهرام شریفی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند نیز ضمن اظهار خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه بیان داشت: پویایی موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند را در دستگاه دیگری ندیدم ضمن اینکه دانشگاه به دلیل نگاه علمی به مسائل، بستر مناسبی برای همکاری‌های علمی و فرهنگی دو جانبه است.

وی ادامه داد: دماوند اولین شهر خاورمیانه و چهارمین شهر جهان است که ثبت تاریخی شده و وجود برخی بناهای تاریخی نظیر آجرکاری برج شبلی از شاهکارهای آجرکاری کشور بوده و تمام این موارد بیانگر ظرفیت بالای دماوند در زمینه‌های مختلف گردشگری و فرهنگی است. ما علاقمند به واگذاری برخی امور و پروژه‌های معوق این اداره به دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوندهستیم.

در این جلسه همچنین محمدرضا قربانی پارام عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند و از اساتید گروه معماری، اظهار داشت: افزایش زیرساخت‌های گردشگری، ورودی شهرهای نمونه گردشگری،تألیف کتاب در خصوص فرهنگ، تمدن و طبیعت دماوند، اکوتوریسم واگروتوریسم، ساخت موزه و رستوران و اقامتگاه برای گردشگران داخلی و خارجی نیز از جملهموضوعات مطرح شده در این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا