همایش سوگ خورشید با اجرای پنج مجلس تعزیه در آبسرد برگزار شد+تصاویر

همزمان با دهه آخر ماه صفر، پنج مجلس تعزیه خوانی در قالب همایش سوگ خورشید در مسجد جامع شهر آبسرد واقع در شهرستان دماوند برگزار شد.photo_2016-11-30_10-07-11به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر آبسرد و اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان از چهارم لغایت هشتم آذرماه اقدام به برگزاری مجالس تعزیه‌خوانی در شهر آبسرد کرد.

محمدحسین اسماعیلی، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در خصوص همایش سوگ خورشید اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم در حوزه فعالیت‌های آیینی و مذهبی در ایام محرم و صفر، اجرای تعزیه و شبیه‌خوانی می‌باشد که امسال با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، ٦٠ مجلس تعزیه توسط ١٠ گروه در سطح استان تهران و در قالب همایش سوگ خورشید برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه‌های تعزیه در شهرستان‌های شمیرانات، ورامین، رباط کریم، پیشوا، پاکدشت، شهریار، دماوند و ری اجرا می‌شود و محل برگزاری تعزیه‌ها در بقاع متبرکه و مراکز مذهبی شهرستان‌های مذکور می‌باشد. این همایش از تاریخ چهارم تا دهم آذرماه همزمان با دهه آخر صفر و ایام رحلت نبی مکرم اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران هدف از برگزاری این همایش را بسط و ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه با تأکید بر ظرفیت فعالیت‌های هنری به ویژه تعزیه، بهره‌گیری از ظرفیت هنر برای معرفی هر چه بهتر و تأثیرگذارتر فرهنگ عاشورا و حمایت از هنر والای تعزیه به ویژه گروه‌های شهرستانی برشمرد.

شایان به ذکر است همایش سوگ خورشید با استقبال دوستداران اهل بیت (ع) در شهر آبسرد مواجه گردید و در این همایش گروه تعزیه‌خوانی سیدالشهداء (ع) آبسرد با همکاری گروه تعزیه‌خوانی اباعبدالله الحسین (ع) دماوند اقدام به برگزاری مجالس شبیه‌خوانی کردند.photo_2016-11-30_10-06-53 photo_2016-11-30_10-06-59 photo_2016-11-30_10-07-02 photo_2016-11-30_10-07-06

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا