با حضور جمعی از مسئولان؛

همایش روز جهانی بدون دخانیات در شهرستان دماوند برگزار شد

همایش روز جهانی بدون دخانیات در شهرستان دماوند با حضور جمع از مسئولان و بهبود یافتگان مراکز اقامتی میان مدت ترک در در سالن آمفی‌تئاتر شبکه بهداشت و درمان این برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حسین بی نیاز، رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند در این همایش اظهار کرد: تا سال دو هزار و سی، آمار مرگ و میر ناشی از مصرف دخانیات به بیش از هشت میلیون نفر خواهد رسید.

وی با بیان این‌که تعداد مصرف‌کنندگان مواد دخانی رو به افزایش است خاطرنشان کرد: متأسفانه در این میان شاهد تهدید سلامت جامعه و همچنین تهدید اقتصادی مصرف دخانیات و هزینه‌های بهداشتی ناشی از آن هستیم که راه حل آن، شامل اقداماتی از قبیل مشاوره‌های فردی و گروهی، ایجاد مراکز درمانی ترک دخانیات و آگاه‌سازی عمومی می‌باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند تأکید کرد: با توجه به کاهش سن مصرف دخانیات در سطح جامعه، مسئولان و خانواده‌ها باید با حساسیت بیشتری این موضوع را پیگیری کنند تا شادابی، نشاط و شکوفایی اجتماعی در جامعه تقویت شده و توسعه یابد.

در ادامه این همایش، رئیس اداره شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: بهترین راه برای عدم استفاده مصرف دخانیات، پیشگیری از آن است و در این خصوص، باید از روشی استفاده نمود که فرد تحت هیچ عنوان مجدداً برای مصرف دخانیات اقدام نکند؛ زیرا ترک نمودن آن امری دشواراست.

سعید آسیایی افزود: فروشندگان دخانیات و قلیان، با سود هنگفتی رو به رو هستند و از این راه امرار معاش می‌کنند؛ لذا با آگاه‌سازی جامعه در خصوص مضرات استفاده از دخانیات می‌توان اقدامات خوبی انجام داد.

همچنین در این همایش فرخی سیستانی، یکی از مدرسان در زمینه دخانیات نیز در این خصوص اظهار داشت: با داشتن مدیریت شادی و شادمانی در سطح خانواده و جامعه، می‌توان در زمینه مصرف دخانیات اثرگذار و محرک‌ها، جایگزین‌های خوبی ایجاد نمود تا اثر دخانیات از بین برود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا