هشدار سئول به عواقب درگیری آمریکا با کره‌شمالی

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی معتقد است، حتی یک درگیری کوچک میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ می‌تواند جان شهروندان این کشور را به خطر بیندازد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، پارک سو هیون، سخنگوی ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی اعلام کرد، رئیس‌جمهوری این کشور همچنین بر اهمیت نقش چین در بازگرداندن کره شمالی به روند مذاکرات تأکید دارد.

این سخنگو اظهار کرد، مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی متوجه است که آمریکا به چه علت اعلام کرده که همه گزینه‌ها برای متوقف کردن بلندپروازی‌های هسته‌ای کره‌شمالی روی میز است.

وی ادامه داد: با این حال، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی اعتقاد دارد که کوچک‌ترین اقدام نظامی به درگیری میان دو کره منجر خواهد شد که در اثر آن جان شهروندان کره‌جنوبی و اتباع خارجی از جمله نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور به خطر می‌افتد.

این اظهارات رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در دیدار وی با گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه مطرح شده است.

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در این دیدار بر اهمیت رساندن این پیام به کره‌شمالی تأکید کرد که پیونگ‌یانگ برای داشتن آینده‌ای روشن‌تر باید مسیر میز مذاکرات را انتخاب کند و در عین حال، اعمال فشار و تحریم علیه کره‌شمالی به طور مداوم امری ضروری خواهد بود.

منبع: تابناک

انهتای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا