نماز جمعه در شهرهای رودهن و کیلان اقامه می شود

امام جمعه دماوند از اقامه نماز جمعه در شهرهای رودهن و کیلان در آینده نزدیک خبر داد.

محمد علاء الدینی

به گزارش تارود، حجت‌ الاسلام والمسلمین محمد علا‌‌‌ء‌ الدینیبا اشاره به پیام مقام معظم رهبری در سال جدید اظهار داشت: یکی از جایگاه‌های مهم در ترویج فرهنگ، محوریت بخشیدن به فعالیت‌ های نهاد نماز جمعه است.

وی برپایی نماز جمعه در استان تهران را در 36 منطقه عنوان کرد و افزود: این تعداد اقامه نماز جمعه در آینده نزدیک به 40 شهر می‌رسد.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: شهرستان دماوند در مرکز پرجمعیتی به نام شهر رودهن با پیگیری‌هایی که از سوی نهاد نماز جمعه دماوند و مساعدت شهروندان رودهنی مبنی بر درخواست آنان برای برپایی نماز جمعه صورت گرفت، در آینده شاهد برپایی نماز جمعه خواهد بود و این امر به تصویب رسیده است.

علا‌‌‌ء‌الدینی، خطیب نماز جمعه رودهن را حجت‌ الاسلام والمسلمین «محمدرضا مدیح» معرفی کرد و افزود: مدیح، امام جمعه سابق شهر تفت بود که قرار است به زودی نماز جمعه شهر رودهن را اقامه کند.

وی با بیان اینکه با تحقق این موضوع در شرق استان تهران شاهد فرهنگی قوی خواهیم بود، اظهار کرد: ائمه جمعه شرق استان تهران می‌ توانند یک مرکز مهم برای تنظیم و برنامه‌ ریزی راهبردهای کلان شرق استان تهران باشند.

امام جمعه دماوند با اشاره به شهر کیلان مرکز جمعیتی دیگر شهرستان دماوند گفت: این شهر به زودی بر اساس پیشینه تاریخی و مذهبی خود و به همت مسئولان و شهروندان، شاهد برگزاری نماز جمعه خواهد بود.

علا‌‌‌ء‌الدینی با بیان اینکه تحقق این امر هم‌فکری و همراهی مردم با مراکز فرهنگی و مذهبی را می‌طلبد، تصریح کرد: شهرستان دماوند در آینده نزدیک علاوه بر مرکز شهرستان، در سه منطقه دیگر نماز جمعه برپا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اقامه نماز جمعه در هر هفته، مردم با رهبر خود بیعت می‌کنند و آهنگ تقوا و تأکید بر آن ایجاد می‌شود.

بر اساس این گزارش در حال حاضر، نماز جمعه در شهرستان دماوند، در شهرهای دماوند و آبسرد برپا می‌شود.

نمازگزاران کیلانی به شهر آبسرد و نمازگزاران رودهنی به مصلای بومهن برای برپایی نماز جمعه رهسپار می‌شوند.

هم‌اکنون حجت‌ الاسلام والمسلمین محمد علا‌‌‌ء‌ الدینی در مرکز شهرستان دماوند، حجت‌ الاسلام والمسلمین سیداحمد میرشریفی در آبسرد، حجت‌ الاسلام والمسلمین حسین توسلی در رودهن، بومهن، آبعلی و پردیس مسئولیت اقامه نماز جمعه را بر عهده دارند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا