نقی شجاع، چگونه سرپرست جدید دانشگاه رودهن شد؟

دکتر نقی شجاع  رئیس دانشگاه آزاد رودهن شد و  ایرانبخش از سوی میرزاده رئیس این دانشگاه برکنار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، به تازگی دکتر نقی شجاع  رئیس دانشگاه رودهن به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه شرق استان تهران منصوب شد.

شجاع سابقه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه و معاونت اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات را بر عهده داشته است.

در این مراسم، علیرضا ایرانبخش، رئیس سابق دانشگاه آزاد رودهن با ادعای دوستی 10 ساله با نقی شجاع، وی را مسئولی خوب و شایسته برای این واحد دانشگاهی برشمرد و گزارشی مختصر از 20 ماه ریاست خود بر این دانشگاه ارائه نمود.

وی ارتقای دانشگاه از بسیار بزرگ به واحد جامع، اخذ صلاحیت فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در همه زمینه‌ها و تشکیل کمیته منتخب ارتقای استادان در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد رودهن را مهمترین دستاوردهای 20 ماهه  این واحد در زمان تصدی ریاست خود عنوان نمود.

شایان ذکر است؛ از 14 آبان ماه سال 1361 تاکنون قریب به 30 سال از آغاز به کار دانشگاه رودهن می‌گذرد.

* رهنمودهاي آيت الله هاشمي و مسئولین امر عامل رشد دانشگاه آزاد اسلامی 

دكترنقي شجاع در آيين معارفه خود به عنوان سرپرست جديد دانشگاه آزاد اسلامي واحد رودهن كه با حضور معاون پارلماني دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار داشت: از رئيس دانشگاه آزاد اسلامي به خاطر اعتمادي كه به بنده داشته است، تشكر مي‌كنم و اين قول را مي‌دهم كه برنامه‌هاي خوب و كم‌نظيري كه توسط وي تدوين شده را به كمك همكاران كوشاي خود اجرايي كنيم.

وي ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامي تاكنون به بركت كمك يك ميليون توماني حضرت امام خميني (ره) و هدايت و رهنمودهاي حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي و ساير بزرگان و تلاش و كوشش مسئولان دانشگاه به خصوص اعضاي هيئت مؤسس و هيئت امناي دانشگاه آزاد اسلامي، رشد چشم‌گيري در ابعاد مختلف داشته است.

سرپرست جديد بزرگ‌ترين دانشگاه شرق استان تهران خاطرنشان كرد: اين پيشرفت‌ها قابل انكار نيست و از تمام اين افراد بخصوص حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني، دكتر جاسبي و دكتر ميرزاده رئيس دانشگاه آزاد اسلامي بايد تقدير كرد؛ مقام معظم رهبري امسال را به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي نام‌گذاري كردند و مسائل فرهنگي يكي از دغدغه‌هاي اصلي معظم‌له است.

شجاع تصريح كرد: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامي نيز روي اين امر در دانشگاه آزاد اسلامي تاكيد ويژه‌اي دارند؛ رئيس دانشگاه آزاد اسلامي هنگام اعطاي اين حكم، نخستين جمله‌اي كه مطرح كردند بحث فرهنگ در دانشگاه بود.

وي عنوان كرد: ميرزاده تاكيد كرد كه با برنامه‌هايي كه داريد، روي اين موضوع علاوه بر برنامه‌هاي ديگر بايد كار ويژه صورت گيرد و اين وظيفه ماست كه در اين راستا با تدوين برنامه مناسب، تلاش و جديت بيشتري داشته باشيم.

*دکتر نقی شجاع کیست و چگونه رییس جدید دانشگاه آزاد رودهن  شد؟

به گزارش تارود، دکتر نقی شجاع، دکترای ریاضی کاربردی می باشد که پیش از این دبیری آموزش و پرورش در سال های 62 تا 76 را بر عهده داشت که در سال 75 موفق به دریافت فوق لیسانس خود گردید و همزمان معاون آموزشي ودانشجويي دانشگاه آزاد رودهن نیز بوده است.

وی در سال 83 به عنوان رئيس واحد دانشگاه آزاد اسلامي واحد فيروزكوه منصوب گردید تا در سال 91 علیرضا حسینی جایگزین وی گردید که در مراسم تودیع و معارفه خود تدفین شهدای گمنام در محوطه دانشگاه، راه اندازی کتابخانه دفاع مقدس، خریداری بیش از 26 هزار جلد کتاب، اجرای 165 طرح پژوهشی، چاپ 173 عنوان مقاله در مجلات علمی- پژوهشی و ISI، تجهیز 57 کارگاه و آزمایشگاه، ارتقای هزار و 454 واحدی امتیاز واحد فیروزکوه، ارتقای پهنای باند اینترنت دانشگاه، اخذ مجوز مرکز رشد و فناوری، احداث 41 هزار مترمربع فضای مسقف، اخذ سند تمامی زمین‌های دانشگاه، اعطای بیش از 12 میلیارد تومان وام دانشجویی و… را از جمله  اقدامات انجام شده در طول 8 سال دوره  ریاست خود برشمرد.

وی در آخرین روز مهر 92 طی حکمی به عنوان معاون اداری و مالی  واحد علوم و تحقیقات منصوب و در 6 ماه بعد به سمت ریاست دانشگاه آزاد رودهن منصوب گردید.

*دانشگاه های دماوند باید 4 تا 5 رشته برجسته داشته باشند

در مراسم تودیع و معارفه، حمیدرضا مشهدی‌عباسی ضمن تقدیر از فعالیت‌های معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی و حضور وی در این مراسم، اظهار داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین تیمورعلی عسگری یکی از فعال‌ترین معاونان پارلمانی در مجلس است.

وی تصریح کرد: در تذکر دو دقیقه‌ای در مجلس بیان کردم که معاونان پارلمانی، مجلس برایشان حیاط خلوت است؛ ولی ایشان پیگیر هستند و ارتباط می‌گیرند تا مشکلاتشان رفع شود و از بدو حضورشان در مجلس کوشا بوده‌اند.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از رئیس قبلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بابت تلاش‌هایش در این مدت تشکر می‌کنم و از سرپرست جدید این دانشگاه نیز که با توجه به ‌اینکه مسئولیت بالاتری نسبت به ‌این سمت در چارت دانشگاهی داشتند و این سمت را پذیرفتند، باید قدردانی کرد که امید داریم وی موفقیت‌های زیادی را برای شهرستان دماوند و دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن به دست آورد.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند  تأکید کرد: در حوزه دانشگاهی، در شهرستان دماوند، سه دانشگاه فعال باید حداقل هر کدام چهار تا پنج رشته برجسته داشته باشند و با آزادراه‌های موجود، فاصله زیادی با شهر تهران نداریم و  امروز شاید نشود روی توسعه کمی کار کرد، اما در فضای دانشگاهی باید پیشرفت کیفی را در دستور کار قرار داد.

وی اذعان داشت: رقابت با دانشگاه‌های دیگر و استان‌های مختلف کشور می‌تواند به پیشرفت منطقه کمک کند.

*نخبگان جامعه وارد دعواهای سیاسی و اجتماعی نشوند

در آئین تودیع و معرفه رئیس جدید دانشگاه آزاد رودهن، حجت‌الاسلام والمسلمین تیمور علی‌عسگری خاطرنشان کرد: در دولت جدید که با شعار تدبیر و امید روی کار آمده است و عقلانیت را مطرح می‌کند، کار مسئولان سخت‌تر از گذشته خواهد بود.

معاون پارلمانی دولت تدبیر و امید اضافه کرد: تعهد و تخصص در حال حاضر شرط لازم کار است و وقتی عقل در میان باشد، به نوعی تعهد نیز وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: عقل باعث می‌شود تا سیاست معنا پیدا کند؛ چون یکی از معانی سیاست، تدبیر در امور است.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: هر موقع نخبگان جامعه به دعواهای پدری روی آوردند، بنا بر شرایط و رویه‌های غیربایسته، جامعه هم التهاب پیدا کرده و جنگ و جدال و تقابل در جامعه بیشتر رخ داده است.

وی تصریح کرد: در این زمینه، به ملاک عقل و تدبیر کمتر عمل می‌شود و ما در عرصه‌های مدیریتی و برنامه‌ریزی در سطوح کلان مانند حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باید راهبردهای متناسب را در نظر بگیریم.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان متذکر شد: حتی در تقابل با دشمن که دشمنی‌هایش را همیشه خواهد داشت، اگر مبنا عقلانیتی باشد که ساده‌انگاری در آنها نباشد، کارها بهتر پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا