امام ‌جمعه رودهن:

نظام جمهوری اسلامی ایران در صدر کشورهای اسلامی است/ نمایندگان مجلس به مشکلات مردم رسیدگی کنند

امام ‌جمعه رودهن با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در صدر کشورهای اسلامی است، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا مدیح در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رودهن، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: در قرآن کریم بیش از 130 مرتبه از مسؤولیت یادشده است و تمام این 130 مرتبه به معنای آن است که هر فردی که مسؤولیتی را بر عهده بگیرد، باید در مرحله اول پاسخ‌گوی خداوند باشد سپس پاسخ بنده خداوند را دهد.

امام‌جمعه رودهن افزود: چند مسؤولیت وجود دارد که مهم‌ترین آن مسؤولیت دینی است و در برابر پروردگار و دین خداوند مسؤول هستیم و در ادامه در برابر انبیاء و اولیا خداوند مسؤولیت داریم.

مدیح بیان کرد: همه در برابر قانون مسؤول هستند و افرادی که دارای جایگاهی هستند وظیفه سنگین‌تری نسبت به مردم عادی دارند.

وی به مراسم‌ تحلیف رئیس‌جمهور اشاره و بیان کرد: وقتی رئیس‌جمهوری در مراسم تحلیف قسم یاد می‌کند، تنها نیست و از طرف تمام دولت قسم یاد می‌کند و همانند شوراهای اسلامی شهر و روستا پاسدار و نگهبان قانون هستند.

امام‌جمعه رودهن تصریح کرد: یکی دیگر از مسؤولیت‌هایی که بر عهده تمام مردم است، مسؤولیت اخلاقی است که در فطرت و اخلاق تمامی انسان‌ها وجود دارد؛ علاوه بر مسؤولیت اخلاقی، مسؤولیت‌هایی در حوزه اجتماعی وجود دارد؛ چه بخواهیم و چه نخواهیم در برابر جامعه و پیشرفت جامعه مسؤول هستیم.

مدیح اضافه کرد: یکی دیگر از مسئولیت‌ها به نام مسؤولیت انقلابی است و همه مردم ایران، دارای مسؤولیت انقلابی هستند و انقلاب اسلامی امید تمام کشورهای مسلمان شده و نظام جمهوری اسلامی ایران در صدر کشورهای اسلامی است.

خطیب نماز جمعه رودهن با توجه به آغاز هفته دولت خاطرنشان کرد: اگر مسؤولی توفیق خدمت به مردم پیداکرده، این توفیق را از دست ندهد زیرا بهترین مسؤولیت خدمت به بندگان خداوند است.

وی ادامه داد: مسؤولیت در جمهوری اسلامی بسیار سنگین است اما خدمت بسیار شیرین است زیرا طبق فرموده امام حسین (ع) خدمت به مردم نعمت محسوب خواهد شد.

مدیح با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو در هفته جاری گفت: تسلیت عرض می‌کنم سالگرد شهادت امام محمدباقر (ع) و شهادت مظلومانه حجاج ایرانی در مراسم حج گذشته که دعوت حق را لبیک گفتند.

امام‌جمعه رودهن اضافه کرد: عبادت در ماه ذی‌الحجه به‌خصوص نمازها و روزه‌های خاص این ماه و به‌خصوص حضور در مراسم دعای عرفه که پنج‌شنبه هفته جاری قبل از نماز مغرب در تپه نورالشهدا و در جوار بارگاه شهدای گمنام و به همت شهرداری و شورای سابق اسلامی شهر رودهن تکمیل شد، برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم یزد و همدان اظهار کرد: در هفته دولت هستیم و مسؤولان توجه کنند طبق فرموده مقام معظم رهبری در این مرحله باید به جوانان توجه کرده و جریانات انقلابی را تقویت کرده و پشتوانه انقلاب باشند.

مدیح افزود: متأسفانه یکی از مسؤولان در نشست رأی اعتماد به وزیران در بحث وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نکات بی‌اساسی را تذکر دادند و یادی از فتنه‌گران کردند که سخنان نابجایی بود.

امام‌جمعه رودهن اضافه کرد: نکته دیگری که این نماینده اعلام کردند، تبلیغ کنسرت و حذف فیلتر در شبکه‌های اجتماعی بود و یادی از جانباز اصلاح‌طلبان و … کردند که این سخنان هیچ‌کدام نه‌تنها انقلابی نبود، بلکه ضدانقلابی بود و معتقد هستیم که این نماینده مردم در مجلس نظر یک گروه را بیان کرد و بهتر است نمایندگان به‌جای این نطق‌ها به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

مدیح در پایان توصیه‌ای هم برای شوراهای اسلامی شهر و روستا بخش رودهن داشت و گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در بخش رودهن تمام سعی خود را داشته باشند تا مردم فراموش نشوند و به مسئله‌های دینی و فرهنگی توجه خاصی داشته باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا