کارشناس نظارت‌بر مواد غذایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند:

نظارت و نمونه‌برداری مستمر از کارخانه‌های تولید کننده موادغذایی شهرستان دماوند/ 39 کارخانه مواد غذایی در شهرستان دماوند وجود دارد/ فعال بودن 17 کارخانه مواد غذایی در شهرستان دماوند

کارشناس نظارت بر مواد غذایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از نظارت و نمونه‌برداری مستمر در کارخانه‌های موادغذایی این شهرستان خبر داد و گفت: 39 کارخانه مواد غذایی در شهرستان دماوند وجود دارد.

امید بختیاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، با اشاره به روز جهانی غذا اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی غذا اقداماتی چون تهیه بورشور و بنر در شهرستان دماوند صورت گرفته که بارزترین اطلاع‌رسانی در بوستان کوثر و دانشگاه آزاد اسلامی دماوند انجام شد.

وی افزود: موضوعات مد نظر در این زمینه مصرف صحیح و به اندازه نمک، قند، چربی‌ها و آشنایی با آلاینده‌ها و مسمومیت غذایی است.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند ادامه داد: سه مورد از مضرترین مواد غذایی که باید در مصرف آن توجه شود نوشابه، روغن و نمک است و افراد باید در مصرف آن مواردی را رعایت کنند.

بختیاری خاطرنشان کرد: در واقع می‌توان گفت که نوشابه جایگاهی در سفره ایرانیان ندارد و افراد باید تا حد ممکن از مصرف آن جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: شهروندان علاوه بر این که باید در مصرف نمک نکات لازم را رعایت کرده و نمکدان را از سفره‌های خود حذف کنند، در مورد مصرف روغن نیز لازم است که روغن‌های پخت و پز و سرخ کردنی را در جایگاه مصرفی خود مورد استفاده قرار دهند.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از نظارت بر کارخانه‌های تولیدکننده موادغذایی و نمونه‌برداری مستمر از محصولات آنها به عنوان فعالیت انجام شده در طول سال خبر داد و بیان کرد: وضعیت کارخانه‌های مواد غذایی شهرستان دماوند نسبتا خوب است گرچه مواردی نیز وجود داشته که با آنها برخورد شد اما به طور کلی این کارخانه‌ها وضعیت نسبتا خوبی دارند.

بختیاری عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 39 کارخانه در شهرستان دماوند وجود دارد که از این تعداد 22 واحد به حالت تعطیل و مابقی به صورت فعال و نیمه فعال در زمینه مواد غذایی مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا