نظارت براماکن آبعلی بر عهده شبکه بهداشت پردیس

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس با اشاره به نظارتی بودن این دستگاه گفت: بیشترین نیاز درشهرستان نظارت براماکن محورآبعلی و بازدیدهای سطح شهر است.

News-635054275686614376

به گزارش تارود، دکترˈجودی نعمتیˈ بیان کرد: برنامه بازدیدهای شبکه بهداشت نوروزی از اول اسفند ماه آغازشده و اولویت نظارت این مرکز اماکن عمومی تهیه و توزیع مواد غذایی و نقاط حساس مانند پارکها، مساجد و اماکن محل تردد مسافران است.

وی افزود: براساس برنامه تدوین شده بازدید از قنادی ها، رستوران ها، آجیل فروشی ها و خشکبار فروشی ها و گزارش به مرکز بهداشت و درمان شمیرانات برای اقدام قانونی از اهم وظایف این اداره است.

رییس مرکز بهداشت پردیس با بیان برخی تخلفات در واحدهای صنفی گفت: برای بعضی از واحدهای صنفی تذکر یا اخطار، برخی ها جریمه و برای بعضی از آنها جریمه پلمپ درنظر گرفته می شود که پس از رعایت اصلاحات از سوی شبکه بهداشت فک پلمپ می شوند.

دکتر نعمتی با بیان ضرورت مداوم کنترل کیفیت آب گفت: کلرسنجی آب همه روزه در چند نقطه پردیس و بومهن انجام می شود که میزان کلرآب درحد مطلوب باشد و برنامه نمونه برداری آب براساس برنامه تدوین شده صورت می گیرد.

وی افزود: نمونه برداری های مواد غذایی مانند آجیل، خشکبار ، نان و شیرینی براساس برنامه تدوین شده است.

رییس مرکز بهداشت پردیس با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با فرمانداری، اداره صنعت معدن و شهرداری گفت: مرکز بهداشت پردیس با همکاری این نهاد ها از نمایشگاه بهاره برای نتیجه بهتر بازدید مشترک برگزار می کند.

وی با بیان سامانه شکایات بهداشتی 1490 که برای رسیدگی به شکایات مردمی درنظر گرفته شده است، گفت: در بازدیدهای مربوط به آب، مواد غذایی، اماکن عمومی حداکثر ظرف 48 ساعت به شکایات رسیدگی می شود.

رییس مرکز بهداشت پردیس گفت: برنامه کشیک ویژه شبکه بهداشت پردیس از اول اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین 93 استمرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بازدیدهای مشترک شبکه بهداشت پردیس درایام نوروز بیشتر مورد توجه است خاطرنشان کرد: کنترل مسایل بهداشت محیطی و اماکن مسافران نوروزی دردستور کاراین نهاد است.

رییس مرکز بهداشت پردیس با بیان اینکه در سطح شهرستان مرکز شبانه روزی ولی عصر بومهن بصورت شبانه روزی اداره می شود بیان کرد: دراین مرکز خدمات رسانی داروخانه، تزریقات، ویزیت پزشک عمومی به مردم ارائه می شود.

این مقام مسوول با اشاره به همکاری با سایر ارگانها و شهرداری ابراز امیدواری کرد: تهیه شعارهای بهداشتی به صورت بنر برای مردم و مسافران نوروزی به منظور رعایت نکات بهداشتی نصب شود.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا