نصب سیستم های مدیریت آب اسکادا و تله متری در دماوند

سیستم اسکادا و تله متری در دماوندسرپرست معاونت نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران از طرح پیاده سازی و اجرای سیستم اسکادا و تله متری در شهرهای لواسان، فیروزکوه و دماوند که یکی از مهمترین پروژه های شرکت آب و فاضلاب شرق در سال 93 است، خبر داد.

به گزارش تارود، حمیدرضا حاجی زاده اظهار داشت : در حال حاضر اجرای طرح اسکادا در شهر لواسان در مراحل پایانی قرار داشته و پس از آن در شهرهای فیروزکوه، دماوند و همچنین اتاق کنترل مرکزی در ستاد شرکت مستقر خواهد شد .

وی در ادامه ضمن بیان اینکه اجرای طرح فوق بیش از ٥٠ میلیارد ریال هزینه در بر خواهد داشت افزود: بهره مندی از این پروژه مهم، دسترسی و کنترل چاه ها، مخازن و ایستگاه های پمپاژ و سایر تاسیسات مورد نظر را به صورت کنترل از راه دور درآورده و سهولت، سرعت و دقت را به ارمغان می آورد.

سرپرست معاونت نظارت بر بهره برداری آبفای شرق همچنین تصریح کرد: نصب سیستم اسکادا و تله متری اثرات مثبت زیادی به همراه دارد که کاهش هزینه ها و کنترل و تصمیم گیری خودکار و دستی در زمان بروز حادثه و یا بحران از مهمترین فواید این سیستم است.

همچنین با بکارگیری سیستم اسکادا هزینه هایی همچون هدر رفت آب ناشی از سرریز مخازن به حداقل رسیده و باعث ارتقای حفاظت از تاسیسات به وسیله کنترل لحظه به لحظه شبکه می شود.

به گفته وی گزارشگیری دقیق از وضعیت تاسیسات موجب افزایش ضریب اطمینان شبکه و تنظیم فشار مناسب در نقاط مختلف، کنترل ارتفاع آب در مخازن و در نتیجه تامین به موقع و مناسب آب برای مشترکین و در نهایت افزایش رضایت مندی و بهره وری را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا