با حضور مسئولان؛

نشست هماهنگی راهپیمایی روز جهانی قدس و عید سعید فطر در شهرستان دماوند برگزار شد

نشست هماهنگی راهپیمایی روز جهانی قدس و عید سعید فطر در شهرستان دماوند با حضور مسئولان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند در خصوص برنامه ریزی‌های مربوط به راهپیمایی روز قدس و پیش رو بودن عید سعید فطر اظهار کرد: روز جهانی قدس به عنوان نماد ظلم‌ستیزی شناخته شده است و میراثی گران‌بها از سوی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی می‌باشد.

وی افزود: یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اتحاد میان مسلمانان با هدف ظلم‌ستیزی و مسئله فلسطین و حمایت از مردم مظلوم فلسطین مطرح گردید و به این ترتیب همه ساله در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان، ملت‌های مسلمان به حمایت از مردم فلسطین می‌پردازند.

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: لازم است تا تدابیر مناسبی در خصوص هرچه با شکوه تر برگزار شدن این دو مراسم در سطح شهرستان دماوند صورت گیرد تا با توجه به حوادث اخیر تروریستی در کشور، نشانی از هم بستگی کشور باشد.

*روز جهانی قدس روز مبارزه با مستکبران و نماد مقابله ملت‌ها با استبداد است

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند در این نشست با تأکید بر اهمیت بزرگداشت روز جهانی قدس اظهار کرد: روز جهانی قدس روز مبارزه با مستکبران و نماد مقابله ملت‌ها با استبداد می‌باشد.

وی افزود: این روز تنها مختص به فلسطین نیست؛ بلکه مربوط به اسلام و حکومت اسلامی است و مایه مباهات ما است که در پی پیام امام راحل (ره)، 80 کشور در سراسر دنیا اقدام به برپایی این مراسم بزرگ می‌نمایند.

امام جمعه شهرستان دماوند تصریح کرد: متأسفانه خبرگزاری‌های غربی در مقابل این مراسمات سکوت نموده و یا پنهان کاری می‌کنند؛ اما با برپایی راهپیمایی باشکوه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، تمامی مردم دنیا بیدار می‌شوند.

فتاح دماوندی ادامه داد: یکی از افتخارات بزرگ امام خمینی (ره)، ایجاد وحدت و همبستگی میان شیعه و سنی است؛ اما متأسفانه تکفیری‌ها این امر را تکذیب نموده و منکر وحدت میان این دو می‌باشند.

وی تصریح کرد: امروز با گذشت 65 سال از اشغال فلسطین، این قبله اول مسلمانان در چنگال صهیونیست‌ها قرار دارد و حتی قران نیز بر این امر تأکید دارد که آنها دشمن‌ترین دشمنان برای مسلمانان هستند.

امام جمعه شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: دستاورد اعمال صهیونیست، عملیات کور و بزدلانه تروریست‌ها در کشور بود که خوشبختانه با بیداری و هوشیاری عناصر اطلاعاتی و امنیتی، بی‌نتیجه ماند؛ لذا شایسته است تا همه اقشار با حضور پررنگ خود، از تکرار این موارد جلوگیری نمایند.

فتاح دماوندی تأکید کرد: از جمله موضوعاتی که بسیار حائز اهمیت است، تأمین امنیت مراسم راهپیمایی روز قدس و اقامه نماز عید سعید فطر است که این امر بر عهده نیروی انتظامی، نیروهای اطلاعات سپاه و عوامل مربوطه است.

وی تصریح کرد: مسیر راهپیمایی از میدان امام در شهر دماوند به سمت میدان 17 شهریور می‌باشد و در نهایت به مسجد جامع دماوند برای اقامه نماز جمعه ختم می‌گردد؛ همچنین در سایر شهرهای شهرستان نیز با تعیین مسیر، این امر صورت می‌پذیرد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذاکر صادقی نیا، رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند اظهار کرد: تمامی مسئولان موظفند که دست در دست یکدیگر دهند و در جهت برگزاری با شکوه این امر ملی بکوشند.

وی افزود: تمامی مساجد محوری و تعداد بسیاری از مساجد محلی، با وجود جمعیت زیاد اقدام به برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر می‌نمایند و امور جمع‌آوری زکات فطره و کفاره را بر عهده دارند و ما نیز در خصوص اطلاع‌رسانی و دعوت از گروه‌های هدف، حضور مبلغان و ائمه جماعات اقدام می‌نمایند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جمال هادیان، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران نیز از ساماندهی و جانمایی صندوق‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در مساجد با هدف جمع‌آوری زکات فطره و کفاره خبر داد و اظهار کرد: مبالغ جمع‌آوری شده توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) به اضافه 10 درصد بیشتر از آن میزان، به مساجد واگذار می‌شود تا برای امور فقرا در محلات هزینه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا