کتابخانه پیمان در دماوند؛ همچنان بلاتکلیف

نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند با هدف حل مشکل کتابخانه پیمان در دماوند برگزار شد.

به گزارش تارود، محمد حسین مطیعی امشب در نشست انجمن کتابخانه‌ های عمومی شهرستان دماوند در فرمانداری این شهرستان، با اشاره به ساختمان نیمه احداث کتابخانه «پیمان» در کنار دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند اظهار داشت: از همه خیرانی که در حوزه‌ های مختلف به خصوص فرهنگی ورود پیدا می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از کسانی که سرمایه‌گذاری‌ های زیادی در این زمینه داشتند نیز تقدیر می‌کنیم، افزود: قطعا مسئولان به دنبال این هستند تا مشکلات و موانع برطرف شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با اشاره به فرد خیری که سرمایه‌ گذار کتابخانه پیمان است، تصریح کرد: جای این سرمایه‌ گذار در این نشست خالی بوده و قرار است نشست بعدی با حضور این خیر و نمایندگان فرمانداری، شهرداری و سایر دستگاه‌ های دیگر برگزار شود.

مطیعی ادامه داد: سعی داریم در این نشست بعد از شفاف‌ سازی اینکه که قرار است چگونه کتابخانه احداث شود، موانعی که وجود دارد را برطرف سازیم و تفاهم‌ نامه‌ای در این زمینه به امضا رسد تا موانع برداشته شود.

لازم به ذکر است نشست انجمن کتابخانه‌ های عمومی شهرستان دماوند با حضور مدیرکل کتابخانه‌ های عمومی استان تهران و معاونش، معاون برنامه‌ ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند، رئیس کتابخانه‌ های عمومی شهرستان دماوند و جمعی از چهره‌های فرهنگی در فرمانداری دماوند برگزار شد.

در این نشست، مشکلات مربوط به کتابخانه‌ خصوصی پیمان که توسط خیر بهمن پیمان به دلیل یادبود فرزند مرحومش ساخته شده و چند سالی بلاتکلیف باقی مانده است، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا در نشستی برای برطرف کردن موانع و شفاف‌ سازی این پروژه به لحاظ کاربری اقدام شود.

به گزارش تارود کتابخانه مرحوم پیمان با سه هزار و 300 مترمربع زیربنا در دوطبقه 1500 متری و یک نیم طبقه 300 متری در طبقه سوم در حد فاصل بافت سنتی شهر دماوند با بافت جدید در جوار دانشگاه آزاد اسلامی با چشم انداز و نمای فوق العاده و معماری بی نظیر و مساحتی نزدیک به استاندار کتابخانه مرکزی، چند سالی است به دلیل مشکل مسیر دسترسی با شهرداری دماوند، فعالیت عمرانی آن متوقف شده است.

در حدود هفت ماه پیش نیز جلسه ای برای رفع مشکل کتابخانه این خیر فرهنگی نیز برگزار شده بود که در آن نشست، بهمن پیمان مخالفت شهرداری برای مسیر دسترسی و توقف و طولانی شدن پروژه که موجب افزایش قیمت مصالح شده بود را مشکل اصلی تکمیل کتابخانه دانسته بود و از مسئولین فرادستی تقاضای کمک از جمله تامین وام کم بهره برای تکمیل کتابخانه نموده بود که کارشناسان مبلغ مورد نیاز برای تکمیل آن را سه میلیارد تومان تخمین زده بودند.

همچنین در این جلسه، حدید حیدری معاون فنی شهرداری دماوند نیز از بررسی سه راه موجود برای مسیر دسترسی به کتابخانه خبر داده بود و قرار بر این شد که کم هزینه ترین راه را بررسی و تا یک هفته نتیجه بررسی ها را اعلام نماید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا