رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند:

نرخ بیکاری در شهرستان دماوند به 8 درصد رسیده است/ انعقاد 19 قرارداد کار با فارغ التحصیلان دانشگاهی شهرستان دماوند در طرح کارورزی/ ثبت‌نام یک‌هزار و 393 نفر جویای‌کار در اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند با بیان اینکه نرخ بیکاری در این منطقه به 8 درصد رسیده است، گفت: 19 قرارداد کار با فارغ التحصیلان دانشگاهی شهرستان دماوند در طرح کارورزی انعقاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، علی مشهدی‌عباسی در نشست اشتغال و افزایش مشاغل خانگی بانوان شهرستان دماوند اظهار کرد: در سال جاری تعداد 9 نفر در شهرستان دماوند جایگزین نیروی افغانستانی شدند و باید 6 هزار مجوز کار برای اتباع خارجی در این شهرستان صادر شود.

وی افزود: در بحث روستا، تعاون و مشاغل خانگی بانوان به تمامی طرح‌های معرفی‌شده تسهیلات با نرخ چهاردرصد ارائه می‌شود و در این خصوص تاکنون پنج طرح در زمینه‌های گردشگری، معدن و غیره معرفی شده است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند ادامه داد: همچنین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها نیز می‌توانند با ثبت‌نام اینترنتی، مشغول به کار شده و به مدت 6 ماه از حقوق کارورزی بهره‌مند شوند.

مشهدی‌عباسی اضافه کرد: طرح کارورزی طرحی بسیار مفید است و افراد مشمول بیمه می‌شوند، همچنین کارفرمایان نیز به مدت دوسال از معافیت بیمه‌ای برخوردار خواهند شد؛ اما با توجه به کمبود کارورزان تاکنون 19 قرارداد بین کارورز و کارفرما در شهرستان دماوند منعقد شده است.

*ثبت‌نام یک‌هزار و 393 نفر جویای‌کار در اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند

وی از ثبت‌نام یک‌هزار و 393 نفر جویای کار از ابتدای سال جاری در اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند خبر داد و گفت: از این تعداد آمار ذکر شده افراد جویای کار حدود 896 نفر از طریق این نهاد معرفی به کار شده و مشغول فعالیت در شرکت‌ها و کارگاه‌ها هستند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند نرخ بیکاری شهرستان دماوند را هشت درصد عنوان کرد و از مراجعه حدود دو هزار و 300 نفر تا پایان سال جاری به این نهاد خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا