نخستین همایش طرح ملی شهاب در شهرستان دماوند برگزار شد/ طرح ملی شهاب، مخفف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است

نخستین همایش طرح ملی شهاب با حضور مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی برنامه ملی شهاب سازمان آموزش و پرورش در شهرستان دماوند برگزار شد.

حسن تقی‌پور، مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی برنامه ملی شهاب سازمان آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، با اشاره به هدف طرح شهاب در آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار کرد: این طرح در راستای شناسایی، کشف و پرورش استعدادهای برتر در کشور اجرایی می‌شود.

وی افزود: طرح شتاب از سال ۸۶ در بنیاد نخبگان به تصویب رسید؛ اما متأسفانه در سطح آموزش و پرورش اجرایی نشد و در سال ۹۳ به صورت سراسری در پایه چهارم ابتدایی اجرایی گردید.

مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی برنامه ملی شهاب سازمان آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در حال حاضر این طرح در ۱۹۳ منطقه در کشور و با جمعیت یک میلیون نفر دانش‌آموز، در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

تقی‌پور تأکید کرد: در واقع طرح ملی شهاب، به شناسایی و کشف استعداد دانش‌آموزان به صورت روش‌مند و با رویکرد تلفیقی در جهت هدایت استعدادها و ارجاع به مراکز آموزشی مناسب با منظور پرورش استعدادها می‌پردازد.

وی تصریح کرد: این طرح به صورت هم‌زمان به ارائه مشاوره از پایه هفتم تحصیلی و تجمیع اطلاعات می‌پردازد و به این ترتیب، اولیای دانش‌آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش، می‌توانند اقدام به پرورش استعداد فرزندان خود بپردازند.

مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی برنامه ملی شهاب سازمان آموزش و پرورش، از هدایت استعداد، کاهش آسیب‌های ناشی از انتخاب نادرست رشته تحصیلی، شناسایی استعدادها و از بین رفتن بی‌انگیزگی در دانش‌آموزان، به عنوان مزایای طرح شهاب نام برد.
تقی‌پور گفت: با وجود آموزش‌های مناسب، چشم‌انداز خوبی در آینده دانش‌آموزان ترسیم شده است و از این طریق، می‌توانیم گام بزرگی در راستای ارتقای سرمایه اجتماعی و هویت‌بخشی به دانش‌آموزان برداریم.

همچنین رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: طرح ملی شهاب، مخفف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر می‌باشد.

مهرداد پورفتحی افزود: با توجه به موقعیت آب و هوایی شهرستان دماوند، اکسیژن عالی و مصرف غذاهای ارگانیک، استعدادهای فراوانی در آن وجود دارد؛ لذا اداره آموزش و پرورش شهرستان در نظر دارد تا با در نظر گرفتن تفاوت‌های فردی در رده‌های سنی مختلف، نسبت به شناسایی و هدایت استعداد آن‌ها قدم بردارد.


طرح ملی شهاب amuzesh-parvaresh

خبرنگار: سپیده تقی بخشی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا