ناجی کودک از چاه 120 متری آبسرد تقدیر شد

طی مراسمی با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران، امدادگر از خودگذشته جمعیت هلال احمر دماوند که توانست با ایثار و فداکاری، جان کودک سه ساله افتاده در چاهی با عمق 120 متری در آبسرد را نجات دهد، تقدیر شد.

13940106000293_PhotoL

به گزارش تارود، ‘غلامرضا گنج آبادی’ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران امروز در سفر به شهرستان دماوند با اشاره به جایگاه ایثار و از خود گذشتگی امدادگران هلال احمر استان تهران در ایام تعطیلات نوروزی با هدف خدمت رسانی به مسافران اظهار کرد: امدادگران شهرستان دماوند با خدمات ارزنده ایی که به مردم در جاده ها و دیگر مناطق ارائه می دهند، بارها جانفشانی خود را برای حفظ جان انسان ها نشان دادند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دماوند در منطقه ایی کوهستانی قرار دارد و همچنین دو محور مواصلاتی هراز و فیروزکوه از این شهر می گذرد، بارها شاهد ایثارگری امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در بین دیگر شهرستان ها هستیم که می توان نمونه این امدادرسانی ها را نجات جان کودک سه ساله دانست.

این مقام مسوول به قدردانی از ‘محمد بدری’ یکی از امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند به واسطه نشان دادن از خودگذشتگی برای نجات دختربچه سه ساله افتاده در چاهی به عمق 120 متری اشاره کرد و گفت: زمانی که گزارش این عملیات به رئیس سازمان جمعیت هلال احمر ارائه شد، ایشان خواستار برگزاری مراسم تقدیر از ناجیان این کودک سه ساله شدند که امروز این مراسم در جمعیت هلال احمر دماوند با حضور دیگر امدادگران برگزار شد.

در ادامه ‘حمید فرهادی’، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند با اشاره به اینکه نجات جان کودک سه ساله از جمله اقدامات بزرگ جمعیت هلال احمر این شهرستان بود، افزود: امداد رسانی به این کودک سه ساله در ایام عید که ممکن است نیروهای امدادی کمتر حاضر باشند، برای هلال احمر دماوند یک موفقیت بود.

13940106000310_PhotoL

وی ادامه داد: این اتفاق و نجات جان این کودک نیازمند همکاری نیروهای آتش نشانی بود ولی به دلیل نبود امکانات کافی، خوشبختانه با تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند پس از چهار ساعت کودک نجات یافت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند بیان کرد: یکی از موضوعاتی که برای نجات جان کودک سه ساله در چاه به وجود آمد این بود که در این عملیات به دلیل تنگ بودن دهانه چاه، تنها یک نفر می توانست به درون چاه برود که با از خودگذشتگی ‘محمد بدری’ و دیگر امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند کودک زنده ماند.

فرهادی گفت: برای این حادثه، یک تیم عملیاتی شامل شش نفر امدادگر و یک تیم پشتیبانی مستقر در ساختمان اداری این جمعیت حضور داشتند.

لازم به ذکر است، چندی پیش کودک سه ساله ای در شهر آبسرد از توابع شهرستان دماند به چاهی با عمق 120 متر سقوط کرده بود که با تلاش عوامل امداد و نجات این شهرستان نجات یافت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ش

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا