یادواره شهداء روستای چناران رودهن برگزار شد

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر کشور با بیان اینکه مکه مکرمه و قدس شریف مقاصد پایانی راهپیمایی 20 میلیونی اربعین حسینی هستند، والاترین فلسفه چله را چهل روز عزاداری امام حسین(ع) خواند.

به گزارش تارود به نقل از مهر، مهدی محمدی فر شامگاه یکشنبه در آیین یادواره شهدای روستای “چناران” از بخش رودهن شهرستان دماوند که با حضور حجت الاسلام توسلی امام جمعه پردیس و رودهن، محمودی فر فرماندار شهرستان دماوند، طاهرخانی بخشدار رودهن، مرادی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند و دیگر مسئولان محلی در روستای “چناران” برگزار شد، اظهار داشت: یکی از توفیقات من خدمت به حجاج در مناسک حج طی سالیانی متمادی است.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مطروحه از سوی مفتی های آل سعود در آن زمان این بود که ایرانی ها قصد دارند مسجدالحرام و مکه مکرمه را از جای خود جدا و به کربلا ببرند؛ مکه مکانی مقدس برای همه مسلمانان جهان و جایگاهی ابدی است، اما بیان چنین تعبیری از سوی آنها نشانه عمق آگاهی مفتی های آل سعود از جریانات پیرامونی شان است.

این مسئول اضافه کرد: امروز پیام، فرهنگ و آثار عملی مناسک حج از بین الحرمین و بارگاه ملکوتی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) شنیده و دیده می شود، منظور مفتی های آل سعود از بیان آن مطلب اشاره به عمق نفوذ فرهنگ ناب عاشورایی در منطقه و جهان است، اما آنها به شکلی، شیعه هراسی را نیز در قالب سخنان خود جلوه گر می سازند.

محمودی فر افزود: جمعیت مسلمانان جهان برای حضور در مکه مکرمه برای بجای آوردن فریضه حج بدون طی مسافت های طولانی به شکل پیاده، با امکانات رفاهی مناسب و اماکن اقامتی آنچنانی تقریباً دو میلیون نفر است، حال آنکه در راهپیمایی اربعین حسینی، 20 میلیون عاشق اهل بیت(ع) از اقصی نقاط جهان مسافت های طولانی را پیاده، تشنه، گرسنه، با کمترین امکانات و بیشترین خطرات حملات انتحاری طی می کنند تا با جانی خسته و پاهایی تاول زده تنها دمی در آن فضای ملکوتی حاضر شده و صرفاً مجال عرض سلامی محضر سرور و مولای خود را پیدا کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر کشور بیان داشت: این مهم پیام حقیقی حج از حنجره کربلای معلی است که به گوش جهانیان فریاد زده می شود، امیدواریم روزی فرا رسد که این کاروان راهی به سوی کربلای معلی به قیام حضرت ولی عصر(عج) در مکه مکرمه بپیوندد.

وی ادامه داد: بی شک آن روز در توان کسی یارای تقابل با این سپاه 20 میلیونی و آن بسیج به تعبیر امام راحل(ره) صدها میلیونی مسلمانان جهان با پیوستن به امام زمان خود را نخواهد بود چراکه همچنان راه قدس از کربلا می گذرد.

والاترین فلسفه چله، چهل روز عزاداری امام حسین(ع) است

این مسئول، شهدای گرانقدر دوران هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را بزرگانی منتسب به ابا عبدالله الحسین(ع) خواند و افزود: چنین ارتباط عمیقی میان شهدای کربلا و شهدای اسلام و انقلاب ایران حجتی بر حقانیت خون پاک این عزیزان است چراکه آنها پای در مسیر سرور و مولای خود گذاشتند.

محمدی فر ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین شهادت سید و سالار شهیدان خاطرنشان کرد: بدون تردید والاترین فلسفه چله از منظر فرهنگ شیعه همان چهل روز عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران و خانواده ایشان است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر کشور تصریح کرد: اربعین روزی با عظمت و پر فیض و برکت در روزشمار جهان اسلام است که باید قدر آن را به خوبی دانست.

نه حور و فرشته خواهم و نه بهشت بَرین/ما را به نزد سید و سالارمان بَرین

امام جمعه پردیس و رودهن با اشاره به ارزش های والای برپایی یادواره های شهدا در نقاط مختلف کشور اظهار داشت: شهدای اسلام و انقلاب اسلامی ایران از جایگاهی برتر بهره مند هستند زیرا عشق به امام حسین(ع) در وجود آنها موج می زند.

حجت الاسلام حسین توسلی با اشاره به نقل قولی از محسن رضایی، سردار دوران جنگ تحمیلی و دبیر فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: وی در خاطرات خود می گوید که در یکی از شبهای عملیات یکی از فرماندهان قبل از ورود به میدان نبرد در جمع رزمندگان اسلام گفت که “ای عزیزان در میدان جنگ اگر گلوله ای به بدن شهیدی اصابت کند، به هنگام تقدیم جان به جان آفرین و با نخستین قطرات چکیده شده خون بر روی زمین حوریه های بهشتی او را در آغوش گرفته و با خود به بهشت می برند”.

وی ادامه داد: یکی از جوانان رشید حاضر در آن محفل بعد از شنیدن چنین سخنانی برخواست و گفت که “ما نه حوریه را می خواهیم و نه فرشتگان، شما بگویید آنگاه که جان خود را تقدیم می کنیم چشمان ما به جمال مهدی فاطمه روشن می شود؟ آیا امام حسین(ع) بر بالین ما حاضر می شود؟”

این مسئول تصریح کرد: خواسته کسانی که با ارتقای معرفت الهی به عارفانی بزرگ بدل شده اند، حوری و فرشته و طبقات بهشت نیست بلکه عشق آنها به مانند شهدای عزیز وجود نازنین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است.

ظهور اندیشه های امام راحل(ره) با شکست دو بلوک شرق و غرب

توسلی با بیان گوشه ای از تحلیل های سیاسی پیرامونی آثار و پیامدهای قیام حسینی و اربعین شهادت آن حضرت خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) بعد از گذشت بیش از یک هزار و اندی سال بار دیگر پرچم سید و سالار شهیدان و جد بزرگوار خود را بر دست گرفت و همه جهان دیدند که چه تحولی شگرف در این کره خاکی ایجاد کرد.

امام جمعه پردیس و رودهن ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران رویدادی است که مسیر تاریخی جهان را تغییر داد، بلوک شرق از هم گسست، بلوک غرب با تحولاتی جدی مواجه شد و در کل جهانی دوقطبی متشکل از نظام های سوسیالیستی و سرمایه داری از هم پاشید و تفکری نو در قالب بنیانی تحت عنوان حکومت اسلامی شکل گرفت.

وی اضافه کرد: در اوایل شکل گیری این حکومت برخاسته از بطن مردم ایران، سران غربی حرکت مذکور را به شوخی می گرفتند زیرا همه خیزش های آن دوره در منطقه خاورمیانه، آسیا، آمریکای لاتین و سایر نقاط جهان جز شکست پایان دیگری نداشت.

این مسئول افزود: در خلال چنین تحولاتی، اندیشه های اسلامی و انقلابی امام راحل(ره) نه تنها مردم دلیر ایران بلکه همه امم مسلمان و حتی ملل آزادی خواه غیرمسلمان جهان را تحت نفوذ خود قرار داد؛ در این میان سران غربی به سرکردگی آمریکا و صهیونیست ها در وهله نخست سعی بر شناختی دقیق از ویژگی ها و مؤلفه های انقلاب اسلامی ایران داشتند تا با بهره گیری از آنها در مرحله دوم موجبات مهار این جریان را فراهم و در حربه آخر ضربه نهایی را بدان وارد سازند.

به گفته توسلی، آمریکایی ها و صهیونیست ها در یکی از نخستین اقدامات خود برای رسیدن به اهداف مذکور کرسی های اسلام شناسی و شیعه شناسی را در مراکز عملی و دانشگاهی غربی دایر کردند که این محافل همچنان در مراکز یاد شده در جریان است.

قدرت امروز ایران مرهون خون شهداست

بخشدار رودهن در ادامه این مراسم ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، رودهن و مناطق روستایی اطراف این شهر و بخش را خاستگاه مردمانی ولایی و شهیدپرور معرفی کرد و حضور مادر و همسر پنج شهید “سجادیان” در روستای “جورد” را مهر تأییدی بر این مدعی خواند.

رضا طاهرخانی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری و تعامل صمیمی مسئولان شهری در شهرداری رودهن و شورای اسلامی این شهر و همچنین اعضای شوراهای اسلامی مناطق روستایی طی سالیان اخیر یادواره های بسیاری در سطح بخش رودهن برگزار شد.

این مسئول اضافه کرد: برپایی یادواره های شهدای روستای چناران در شب اربعین شهادت سید و سالار شهیدان نشان دهنده ارتباطی ناگسستنی میان فرهنگ عاشورای حسینی و شهدای دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا