امام جمعه رودهن:

مهم ترین علت فقر وجود گناه است/ باید ۱۲ بهمن را همانند یوم الله ۲۲ بهمن گرامی داشت

امام جمعه رودهن با بیان اینکه باید ۱۲ بهمن را همانند یوم الله ۲۲ بهمن گرامی داشت، گفت: اصلی ترین علت فقر در فرد و جامعه وجود گناه است.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا مدیح در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رودهن اظهار داشت: از همین جا شهادت جانفشان هایی که برای خدمت به خلق جان خود را از دست دادند را تسلیت عرض می کنم و همانطور که همیشه گفتیم شهدا همیشه زنده هستند.

وی در خصوص وظایف حکموت اسلامی افزود: یکی از وظایف حکومت اسلامی رفاه اقتصادی مردم است.

امام جمعه رودهن با بیان اینکه فقر در اسلام بسیار بد و ناخوشایند است و اسلام طرفدار فقر نیست، افزود: هر کجایی از جهان به اسلام و احکام به درستی عمل شود فقیری وجود نخواهد داشت.

مدیح با اشاره به اینکه اصلی ترین و یکی از عوامل فقر در فرد و جامعه گناه و معصیت است تصریح کرد: امام رضا (ع) فرمودند اگر فردی فقط نیت گناه کند از رزق و روزی محروم خواهد شد.

امام جمعه رودهن خاطرنشان کرد: در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب هستیم و به خصوص ۱۲ بهمن که روز ورود حضرت امام خمینی(ره) است و باید این روز را مانند یوم الله ۲۲ بهمن گرامی بداریم.

وی افزود: برای امام خمینی(ره)، روزی تبعید بود و آن وقتی که امام راحل از کشور خارج شدند، احساسشان این بود که یک عالم و مسلمان شیعه هستند و باید به تکلیف و وظیفه دینی خود عمل کنند.

امام جمعه رودهن بیان کرد: حضرت امام خمینی(ره) هیچ گونه ترسی از تبعید نداشتند و با روحیه بسیار عالی کارشان را در ترکیه سپس در نجف ادامه دادند و به وظیفه دینی و اسلامی خود عمل کردند.

وی ادامه داد: امام راحل وقتی وارد نجف شدند اولین جمله ای که بر زبان آوردند این بود که همیشه باید به یاد خداوند باشیم.

مدیح با اشاره به اینکه شاید هیچ جایی منظم تر از بخش رودهن یادواره های شهدا را برگزار می کنند، تصریح کرد: قبل از آغاز دهه مبارک فجر برگزاری یادواره شهر رودهن را در دستور کار داریم و روز دوشنبه مورخ ۱۱ بهمن ماه با حضور خانواده شهدا، مسؤولان و مردم شهید پرور رودهن این یادواره برگزار خواهد شد.

امام جمعه رودهن اشاره ای به برگزاری همایش ایران و انقلابی های عرب داشت و گفت: آمریکا و جدیدا انگلیس هر کاری می خواهند انجام دهند تا ایران نابود شود.

وی ادامه داد: اما با تلاش مدیران جمهوری اسلامی ایران و درایت مقام معظم رهبری قرار است یک همایشی تحت عنوان همایش ایران و انقلابی های عرب برگزار شود تا وحدت و همدلی در منطقه خاورمیانه برگزار شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا