لزوم مناسب سازی مبلمان شهری دماوند برای معلولین

mostafa aghaeeنايب رييس شوراي اسلامي شهر دماوند با اشاره به نياز معلولان در سطح شهر، گفت: بهسازي و مناسب سازي مبلمان شهري، معابر و خيابان ها براي معلولان علاوه بر ارائه خدمات مطلوب تر به اين قشر از جامعه، موجب توانمندسازي آنان مي شود.

به گزارش تارود، “مصطفي آقايي” به ۱۲ آذرماه به عنوان روز جهاني معلولان اشاره كرد و افزود: روز جهاني معلولان فرصت مغتنمي است براي تكريم از اقشاري كه با استعانت از خودباوري، شور بهتر زيستن را به انسان ها مي آموزند.

نايب رييس شوراي اسلامي شهر دماوند خاطرنشان كرد: معلولان بخشي از جامعه و عناصري مؤثر در اجتماع هستند كه بايد به وجودشان افتخار كنيم.

وي تصريح كرد: نبايد به معلولان به عنوان انسان هايي ناتوان نگاه كرد، بلكه بايد با شناسايي نقاط ضعف و قوت آنان در كشف و شكوفايي استعدادهايشان همت گماشت.

اين مقام مسوول بر توانمند سازي معلولان و ايجاد زيرساخت هاي لازم براي آنان تاكيد كرد و گفت: هدايت، هماهنگي و همراهي معلولان از وظايف مهم مسوولان شهري است زيرا مي توان با تقويت جايگاه آنان، زمينه رشد و توسعه استعدادها و قابليت هايشان را فراهم ساخت.

وي با بيان اينكه نقش شورا و شهرداري در حمايت از معلولان، توجه به مبلمان شهري و مناسب سازي معابر براي اين قشر از جامعه است، بيان كرد: مناسب سازي و بهسازي معابر براي سهولت تردد معلول، جانباز و يا روشندلان اقدامي ضروري است و كارهاي مفيدي در اين زمينه مي توان انجام داد.

نايب رييس شوراي اسلامي شهر دماوند بر ترويج فرهنگ عمومي با هدف كمك به معلولان تاكيد كرد و افزود: نقش شهروندان نيز جهت كمك و همراهي به معلولان نقش بسيار مهمي است.

آقايي با بيان اينكه فرهنگ سازي و آموزش در كنار مناسب سازي معابر از جمله اقدامات مورد نياز براي معلولان است، گفت: علاوه بر بهسازي معابر شهر جهت سهولت در تردد معلولان لازم است با آگاه سازي و اطلاع رساني، فرهنگ رعايت حقوق معلولان را به شهروندان آموزش داد.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا