مقاومت بی نظیر غزه؛ شکست بی نظیر صهیونیسم

حمید مشهدی آقاییتارود-حجت الاسلام حمید مشهدی آقایی: بعد از ۵۰ روز جنگ رژیم اشغالگر قدس علیه نوار غزه که سومین جنگ از سال ۲۰۰۷ تاکنون محسوب می شود این رژیم در نهایت به دلیل ایستادگی ملت و مقاومت فلسطینی و پس از انکه متحمل ضربات امنیتی،‌نظامی و اقتصادی متعددی شد وادار به پذیرش خواسته های مقاومت شد و شرایط گروههای فلسطینی را برای اتش بس پذیرفت.

 ماجرای مقاومت و مظلومیت غزه در این روزها، قصه ی پرغصه و سراسر افتخار یک ملت مقاوم و سرافراز است. حق این است که بُعد دیگر واقعه غزه که مقاومت بی نظیر مردم این نوار باریک و پرجمعیت است، تحت الشعاع مظلومیت آن قرار گرفته است. اینک که پیروزی مقاومت تقریبا رقم خورده است و رژیم صهیونیستی بار دیگر تلخ ترین شکست خود را تجربه می کند توجه به چند نکته لازم است:

یک. مقاومت فلسطین اعم از حماس (و گردان های قسام)، جهاد اسلامی (و گردانهای الاقصی)، کمیته های مقاومت مردمی (و گردانهای ناصر صلاح الدین) در  بار سوم حمله صهیونیست ها به غزه این بار پیروزتر و سربلندتر از این مبارزه خارج شده اند. برای اینکه به اهمیت این موضوع پی ببریم لازم است به این نکات دقت کنیم:

اسرائیل پلید به زعم باطل و حماقت دائمی خود فکر می کرد:

– رابطه ایران و مقاومت اسلامی سه سال است قطع شده است.

– سوریه زیر ساختهای اصلی خود را برای حمایت از مقاومت از دست داده است.

– مصر این بار عنصر خائنی چون السیسی را دارد که خادم صهیونیسم است.

– عراق درگیر گرفتاری های داخلی مبارزه با داعش است.

– اعراب و ترکیه نیز این بار همگی پیدا و پنهان اصرار دارند که کار مقاومت یکسره شود.

– در ایران نیز دولت جدید در این رابطه انگیزه ی لازم را ندارد.

لذا در محاسبات خود همچنین فکر می کرد که می تواند در یک حمله سنگین، پرحجم، وسیع و همه جانبه ظرف 5 تا 7 روز غزه را فتح کند و محمود عباس را حاکم مطلق غزه و کرانه غربی رود اردن کند. غافل از اینکه اطلاعات راهبردی وی ناقص و غلط بوده و این بار همه نظام های اطلاعاتی غرب و عرب دست شان در حنا باقی مانده است.

دو. اسرائیل پلید با چه وضعیتی روبرو شد؟

– با موشک هایی مواجه شد که اگر در دفعات قبل 80 کیلومتر بُرد داشتند اکنون 150 تا 180 کیلومتر بُرد دارند. مضافاً اینکه مقاومت اسلامی فناوری ساخت موشک را از ایران گرفته و در این زمینه خودکفا شده است.

– در جنگ قبل – 8 روزه- مقاومت ظرف حدود 4 روز، قدرت موشکی اش کاهش یافت اما اینکه پس از سی روز و پرتاب حدود 5000 موشک، تنها 10 درصد از توان موشکی اش را از دست داده است.

– گستره و حجم آتش مقاومت هم پرحجم بود و هم سنگین و هم وسیع؛ یعنی شهرک ها، فرودگاه ها، بنادر، کارخانه ها و … را هدف قرار داد.

– توانایی عملیاتی مقاومت افزایش یافت. آبی، خاکی، کلاسیک و نامتقارن. با استفاده از انواع شگردها مثل تونل های شگفت انگیز مقاومت که عامل اصلی شکست ارتش صهیونیستی شد.

– شلیک هدفمند موشکها توسط پهپادهای شناسایی و تهاجمی، بطوری که اکثر شلیک ها به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کرد.

– گنبد آهنین که دفعه ی قبل سوراخ شده بود و می توانست 30 درصد موشک های مقاومت را ردیابی کند، در این جنگ قدرت رهیابی اش به 18 درصد کاهش یافت.

– در این جنگ معادله تلفات بهم خورد. می دانیم که تا قبل از جنگ سی و سه روزه در لبنان، صهیونیستها شکست ناپذیری خود را  در بوق و کرنا کرده بودند و می گفتند:
در مقابل کشتن هزار عرب  نباید یک کشته بدهیم و اصلا‌ اسیر دادن خط قرمز ماست. در این جنگ مردم غزه بیش از 2000 شهید دادند که 10 درصد آنان نظامی بودند؛ یعنی حدود 220 نفر. این در حالی است که صهیونیستها 150 کشته نظامی دادند. توجه کنید! معادله 1000 به 1 (کشته نظامی) به 2 به 1 کاهش یافت! و حدود 16 اسیر هم از آ‌نها گرفته شد! این یعنی ناقوس مرگ صهیونیسم!

مقاومت در غزه

سه. این جنگ نابرابر اما پیروز چه نتایجی دربرداشته است:

– برای حزب اله لبنان حاشیه امنیت درست شد. بطوری که اسرائیل غاصب از حمله خود که قریب الوقوع هم بود صرفنظر کرده است.

– کرانه باختری رود اردن به انتقاضه دست زد و برای مسلح شدن آماده شد که این خود  زنگ خطر دیگری برای صهیونیسم است. چرا که شهرهای اصلی صهیونیستها مثل تل آویو و حیفا در همسایگی این منطقه است.

– حماس، پس از اشتباهات راهبردی اش در سوریه – فهمید که محور اصلی مقاومت و حامی واقعی آنها ایران و حزب اله است.

– اختلافات داخلی فلسطین به وحدت کشیده شد.

– در جهان، بیداری گسترده افکار عمومی به وقوع پیوست.

– اتهام ایران به حمایت از شیعه ها رنگ باخت و معلوم شد تنها حامی اصلی فلسطین – که عموماً‌ از برادران اهل سنت اند- ایران شیعی است.

– شعارهای فریبنده کشورهایی مثل ترکیه و امثال او رنگ باخت.

– در ایران در بین همه جناح ها همگرایی بی نظیری به وجود آمد و دولت و مجلس و مردم با هدایت رهبری عزیزمان، محکم و استوار از مقاومت حمایت کردند.

چهار. وکیست که نداند پس از عنایات الهی و مظلومیت کودکان غزه، رهبری حکیمانه ی رهبر فرزانه و عالیقدر انقلاب اسلامی و ابهت الهی ایشان و همراهی دولت و ملت و حضور هوشمندانه حزب اله لبنان پشتوانه اصلی مقاومت فلسطین نبوده است!

پنج. می ماند چشم انداز این حرکت؛ که همه و همه بستگی به نوع مواجهه مردم فلسطین و گروه های فلسطینی دارد. امیدواریم که از دستاورد بزرگ و بی نظیر مقاومت شان به خوبی محافظت کنند. این روزها که هنوز غزه روزهای سختی را می گذراند روزهای سرنوشت ساز است، روزهایی که از هم اکنون پیروز آن غزه قهرمان است.

شش. دور نیست روزی که مرگ اسرائیل پلید را شاهد باشیم و جهان بدون صهیونیسم!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا