ساخت و سازهای غیر مجاز آبسرد زیر ذره بین

abesardشورای عالی شهرسازی و معماری ایران درباره رخدادهای شهر آبسرد دماوند مصوبه ای اعلام کرد که متن این مصوبه به شرح زیر است که با امضای معاون معماری و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی،  پیروز حناچی به استاندار تهران ابلاغ گردیده است.

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۳/۹/۱۳۹۳ خود ضمن استماع گزارش ارائه شده در مورد رخدادهای شهر آبسرد دماوند، به شرح زیر تصمیم‌گیری نمود:

نظر به اهمیت حفظ باغات و اراضی کشاورزی در مناطق مجاور شهرهای بزرگ و ضرورت پاسخگویی شورای عالی به تکلیف مقرر توسط مقام معظم رهبری و با توجه به وضعیت نگران‌کننده ساخت و ساز در حریم شهر آبسرد مقرر گردید:

۱ـ گزارش تفصیلی و کارشناسی از حجم و وسعت ساخت و ساز و دلایل و عوامل آن در این منطقه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ظرف مدت یک ماه تهیه و توسط دبیر شورای عالی به نهادهای نظارتی و بازرسی از جمله ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه گردد.

۲ـ دبیرخانه شورای عالی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، برنامه‌ای کالبدی برای پاسخگویی به تقاضای سکونتگاه‌های گردشگری، تفریحی و همچنین تفرجگاه‌ها نیز ارائه نماید.

۳ ـ شورا بر ضرورت نظارت بر رعایت قوانین مربوط به حفظ باغات و اراضی کشاورزی و کنترل جدی ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهر آبسرد و دهیاری‌های واقع در این منطقه توسط سازمان‌ها و نهادهای مسئول تأکید و مقرر نمود استانداری تهران، سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، بنیاد مسکن استان تهران گزارشی از اقدامات انجام گرفته را ظرف مدت سه ماه به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارائه نمایند.

۴ـ دبیرخانه شورای عالی با همکاری وزارت کشور آیین‌نامه نظارت بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را تدوین و به تصویب شورای عالی برساند.

مراتب جهت استحضار و صدور دستور تسریع در ارتباط با اقدامات مقتضی اعلام می‌‌گردد.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا