شاید دماوند بالاخره صاحب هتل شود

در بازدید صورت گرفته توسط مسوولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دماوند، مقرر شد با فروش سه هکتار از مساحت کل زمین (که هفت هکتار است) به سازمان تأمین اجتماعی، هزینه تکمیل مرکز آموزش هتل داری فنی و حرفه ای تأمین شود و احتمالا تغییر کاربری گرفته و به هتل تبدیل شود و نسبت به آماده سازی مجتمع اقامتی کارگران نیز اقدام شود.

13930518000317_PhotoL

به گزارش تارود، این بازدید که تا ظهر شنبه ادامه داشت با حضور قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون پشتیبانی این وزارت خانه، مدیرکل امور حقوقی وزارت تعاون، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و دیگر مسئولان منطقه برگزار شد که طی این بازدید، پروژه های عمرانی نیمه تمام مجتمع استراحتگاه کارگران دماوند، ساختمان فنی و حرفه ای خواهران شهرستان و مرکز آموزش هتل داری مورد بررسی قرار گرفت.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در وزارت تعاون که به طور جدی مورد بررسی قرار می گیرد، ترویج ورزش کارگری است که با اتمام پروژه نیمه تمام مجتمع استراحتگاه کارگران شهرستان دماوند گامی ارزشمند در این منطقه خواهیم برداشت.

سید ابوالحسن فیروزآبادی با اشاره به بلاتکلیفی ساخت و تکمیل مجتمع استراحتگاه کارگران شهرستان دماوند، گفت: در بازدید های صورت گرفته مقرر شد نسبت به آماده سازی این مجتمع اقدام شود چرا که اجرای آن در توسعه ورزش کارگری موثر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: نماینده مردم شهرستان‌‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی 500 میلیون تومان و کارگروه برنامه‌ریزی شهرستان دماوند نیز 300 میلیون تومان برای تکمیل این پروژه اعتبار پیش‌بینی کرده‏‌اند.

لازم به ذکر است، مجتمع استراحتگاه کارگران شهرستان دماوند به مساحت دو هزار متر است و رشته های ورزشی متفاوتی همچون فوتسال، والیبال، بسکتبال، کشتی و … در آن پیش بینی شده که علاوه بر شهرستان دماوند، اجرای این پروژه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران نیز کمک خواهد کرد.

این مقام مسوول در ادامه به راه اندازی فدراسیون ورزش های کارگری در کشور اشاره کرد و افزود: این فدراسیون با هدف تامین رفاه حال کارگران و ارتقا توانایی آنان و همچنین تشویق کارگران به امر ورزش و توانمندی جسمی راه اندازی می شود که تمامی کارگران را تحت پوشش قرار می دهد.

13930518000296_PhotoFree

همچنین در ادامه این بازدید از مجتمع نیمه کاره فنی و حرفه ای شهرستان و نیز مرکز آموزش هتل داری بازدید شد که مقرر گردید تجهیزات مورد نیاز این مجتمع توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین و خدمات زیربنایی همچون انشعابات آب، برق، گاز و تلفن و همچنین بهسازی مسیر دستری آن توسط نهادهای شهرستانی تامین شود.

مرکز فنی و حرفه ای خواهران شهرستان دماوند با زیر بنای 700 متر مربع در دست احداث بوده و عملیات اجرایی آن از سال 1389 آغاز شده است.

این پروژه که هم اکنون و با گذشت حدود چهار سال همچنان به علت مشکلات اعتباری ناتمام مانده، قرار است با موافقت قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به زودی به بهره برداری برسد.

در ادامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به مرکز آموزش هتل داری در شهرستان دماوند که این پروژه نیز از جمله پروژه های عمرانی نیمه تمام در شهرستان محسوب می شود، اشاره کرد و افزود: طی بازدید صورت گرفته از این پروژه، مقرر شد با فروش سه هکتار از مساحت کل زمین (که هفت هکتار است) به سازمان تأمین اجتماعی، هزینه تکمیل این مرکز آموزشی تأمین شود.

ˈاحمد لطفی‏ نژادˈ ادامه داد: با بررسی های میدانی صورت گرفته پیش بینی می شود بعد از تکمیل این پروژه، نسبت به تغییر کاربری این مرکز تصمیم گیری می شود که احتمال دارد این ساختمان به دلیل نداشتن مکان اقامتی مناسب در دماوند، به هتل تبدیل شده و مرکز آموزشی آن به مکانی نیز انتقال یابد.

همچنین به اتفاق مسوولان شهرستان دماوند و مسوولان کشوری و استانی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بیمارستان خیریه حضرت فاطمه زهرا (س) دماوند بازدید و مطالبات و نیازهای این مرکز نیز مورد بررسی قرار دادند.

در پایان این بازدید مشکلات هنرجویان فنی و حرفه ای دماوند با حضور قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان این وزارتخانه بررسی شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا