مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر شهرستان دماوند:

مشکلات واگذاری زمین عامل منتفی شدن پروژه مسکن مهر در آبعلی می‌باشد/ عدم هماهنگی نهادهای خدمات‌رسان عامل محرومیت متقاضیان مسکن مهر در آبسرد است

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر شهرستان دماوند مشکلات واگذاری زمین را عامل منتفی شدن پروژه مسکن مهر در آبعلی دانست و گفت: عدم هماهنگی نهادهای خدمات‌رسان عامل محرومیت متقاضیان مسکن مهر در آبسرد است.

رضا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اشاره به روند آماده‌سازی واحدهای مسکن مهر در شهرستان دماوند اظهار کرد: ثبت نام پروژه مسکن مهر در شهرستان دماوند، در سال 86 و در چهار بخش این شهرستان آغاز شد و تحویل زمین جهت ساخت بنا، در سال ۸۹ از سوی مسئولان عملی گردید.

وی افزود: به طور کلی، این پروژه در مساحت ۶۳ هکتار در دماوند، دو و نیم هکتار در آبسرد، ۵۲ هکتار در مهرآباد و ۲۹ و نیم هکتار در آبعلی آغاز به‌کار کرده است.

*مشکلات واگذاری زمین عامل منتفی شدن پروژه مسکن مهر در آبعلی

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر شهرستان دماوند با اشاره به ساخت چهار هزار و ۳۲۰ واحد مسکونی در مهرآباد رودهن بیان کرد: هم‌اکنون ۷۰ درصد از پروژه مهرآباد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است؛ اما با توجه به مشکلات واگذاری زمین در آبعلی، انجام این پروژه در آن منطقه منتفی گردید.

*عدم هماهنگی نهادهای خدمات‌رسان عامل محرومیت متقاضیان مسکن مهر در آبسرد است

اسماعیلی ادامه داد: متأسفانه در آبسرد نیز با وجود تکمیل ۱۱۲ واحد از میان ۲۱۲ واحد مسکونی پروژه مسکن مهر، به دلیل عدم هماهنگی ادارات خدمات‌رسان، متقاضیان همچنان از تحویل مسکن محروم می‌باشند.

*تاکنون حدود 2900 واحد مسکن مهر در پروژه گیلاوند تحویل متقاضیان شده است

وی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی از پروژه مسکن مهر گیلاوند تصریح کرد: به‌طورکلی، از تعداد پنج هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی پروژه مسکن مهر در دماوند، دو هزار و ۹۰۰ واحد به‌صورت تقریبی تحویل متقاضیان گردیده است و مابقی واحدها، در صورت پرداخت توسط متقاضیان و آزادسازی صورت‌وضعیت‌ها در ادارات مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن و بانک، تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

*عدم واریز مبالغ و انصراف متقاضیان عامل تأخیر در ساخت و تحویل واحدهای پروژه مسکن مهر دماوند است

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر شهرستان دماوند اضافه کرد: عدم واریز مبالغ تعریف‌شده توسط متقاضیان و انصراف آن‌ها از ثبت‌نام پروژه، یکی از عمده دلایل تأخیر در ساخت و تحویل واحدهای مسکونی در پروژه مسکن مهر دماوند است.

اسماعیلی گفت: در حال حاضر تصمیمی برای شروع پروژه جدید و ثبت‌نام جهت ساخت مسکن مهر از سوی دولت اتخاذ نگردیده است؛ زیرا تا به این لحظه نیز تعداد واحدهای خالی بسیار زیاد است و برخی متقاضیان قادر به پرداخت مابقی آورده خود نیستند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه ساخت هر واحد مسکونی در پروژه مسکن مهر شهرستان دماوند، از ۲۵۰ میلیون ریال تا ۶۰۰ میلیون ریال است که این هزینه مطابق با اساس‌نامه تعاونی‌ها می‌باشد.

*افزایش هزینه واحدهای مسکن مهر به علت تغییر در قیمت انشعابات آب و برق

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر شهرستان دماوند در ادامه گفت: همچنین افزایش هزینه انشعابات آب و برق در سال‌های اخیر، از دیگر دلایل افزایش هزینه واحدهای مسکن مهر می‌باشد که در ابتدا مقرر گردید که دولت در این خصوص اقدام به پرداخت یارانه نماید، اما متأسفانه این امر محقق نگردید.

اسماعیلی تأکید کرد: شایسته است که در خصوص عدم تکمیل پروژه مسکن مهر شهرستان دماوند و واگذاری آن به متقاضیان، اتحادیه مسکن مهر را تنها مقصر این موضوع ندانیم و همکاری نهادها و سهم پرداختی افراد متقاضی را نیز در این خصوص در نظر داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا