سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند؛

دفن اموات در آرامستان‌ها، پسماند، راه، ترافیک و آب از مشکلات کلان شهرستان دماوند می‌باشد/ مشکلات روستاییان باید در داخل روستا و بخشداری‌ها حل شود

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند با بیان اینکه دفن اموات در آرامستان‌ها، پسماند، راه، ترافیک و آب از مشکلات کلان شهرستان دماوند می‌باشد، گفت: مشکلات روستاییان باید در داخل روستا و بخشداری‌ها حل شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجید صفری در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در شهرستان دماوند اظهار کرد: رسالت کار خبرنگاران می‌تواند تکمیل‌کننده کار مسئولان باشد و اهمیت اطلاع‌رسانی به مردم بسیار مهم است.

وی افزود: خوشبختانه در سال 96 چالش خبری خاصی در شهرستان دماوند نداشتیم و این امر مرهون زحمات خبرنگاران است.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند ادامه داد: در سال 96 در راستای سیاست‌های دولت شاهد برگزاری برنامه‌هایی نظیر انتخابات بودیم که در بخش‌ها و در سراسر شهرستان زحمات زیادی کشیده شد.

صفری در خصوص برگزاری شورای مشترک برنامه‌ریزی استان تهران با شهرستان دماوند بیان کرد: در این نشست بیش از ۴۸ مصوبه داشتیم که خوشبختانه تعدادی از این مصوبات در همین فاصله کوتاه انجام شد و عملیات اجرایی آن در سال 97 مدنظر قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: به دلیل اهمیت بحث توسعه شهرستان دماوند، تشکیل شورای سرمایه‌گذاری در شهرها و بخش‌های این شهرستان مورد تاکید قرار گرفت که امیدواریم شاهد فعال شدن بخش سرمایه‌گذاری و گردشگری باشیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند اضافه کرد: در واقع ما برنامه توسعه شهری و روستایی را مورد توجه قرار دادیم که در بخش توسعه شهری، اقدام همزمان با سرمایه‌گذاری مطرح شد و به تمامی ادارات اعلام کردیم که برنامه اجرایی سالانه خود را ارائه دهند.

صفری تصریح کرد: از جمله اقدامات انجام شده در سال 96، برگزاری نشست با سه اداره در شهرستان دماوند بود که چهارچوب کاری در آنها بیان گردید و بر این اساس سال 97 را به عنوان سال برنامه و توسعه اعلام کردیم تا همه امور بر اساس برنامه از پیش تعیین شده انجام شود.

وی تاکید کرد: در سال 97 در بحث توسعه شهری فعال‎سازی شوراهای سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار می‌گیرد و نهادهای اجرایی ملزم به برنامه محوری هستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند اذعان داشت: در بحث مدیریت کلان شهری باید در میان مدیران اصلی این شهرستان هماهنگی کاملی برقرار باشد؛ از این رو نشست هماهنگی شهرستانی را تشکیل دادیم و در این نشست مسائل اجرایی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

صفری از وجود مشکلاتی در رابطه با دفن اموات در آرامستان‌های موجود، پسماند، راه، ترافیک، آب به عنوان مشکلات کلان شهرستان دماوند نام برد و گفت: در خصوص این موارد لازم است که مدیران شهری هماهنگ بوده و هم‌اندیشی کنند.

وی از تشکیل دبیرخانه شورای هماهنگی در واحد عمران فرمانداری شهرستان دماوند خبر داد.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در خصوص مباحث روستایی نشستی با دهیاران و اعضای شورا اسلامی روستایی داشتیم؛ مهمترین موضوع در راستای انجام بهتر کارها، تفویض اختیار به بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در چهارچوب قانون است.

صفری افزود: مشکلات روستا باید در داخل روستا و بخشداری‌ها حل شود، اهمیت دهیاری‌ها، جایگاه دهیاران و شوراهای روستایی بسیار زیاد است؛ اعتقاد ما بر این است که باید تلاش کنیم که شهروند روستایی برای انجام امور اداری به شهر مراجعه نکند و این مشکلات در داخل روستاها برطرف شود.

وی بیان کرد: تدوین برنامه جامع و سند چشم‌انداز توسعه شهرستان دماوند از جمله مواردی بود که در سال 96 مورد توجه قرار گرفت، شهر دماوند این موضوع را انجام داد اما به همه شهرداری‌ها ابلاع شده تا در خصوص سند توسعه شهری اقدامات لازم را انجام دهند که برای برنامه‌ریزی سال‌های آتی مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند با اشاره به بازدیدهای روستایی در این شهرستان خاطرنشان کرد: سیاستی که در این زمینه مدنظر قرار دارد، احصای مشکلات در روستاها توسط بخشداری، اقدام در خصوص راهکار و در نهایت بازدید از روستا با اعلام آمادگی در راستای حل مشکلات است.

صفری از تشکیل واحد پیگیری در فرمانداری شهرستان دماوند خبر داد و گفت: بر اساس تاکید استاندار تهران مبنی بر پیگیری امور مردم در ادارات، واحد پیگیری امور مردم در فرمانداری شهرستان دماوند تشکیل شد؛ همچنین به ادارات نیز اعلام شد تا مسئول پیگیری خود را تعیین کنند تا تمامی مکاتبات، زمان نرمال خود را طی کند.

وی از تکریم ارباب رجوع در ادارات در طول سال، پیگیری در خصوص خدمات سفر و اعلام آمادگی ادارات خدمات‌رسان در ایام تعطیلات نوروز به عنوان اقدامات انجام شده در شهرستان دماوند نام برد.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند عنوان کرد: بحران برف و آمادگی در زمینه بلایای طبیعی از مواردی است که در دستور کار قرار دارد؛ خوشبختانه در سال 96 با تلاش عوامل ستاد بحران، شهرستان دماوند تنها شهرستانی بود که در استان تهران با مشکل خاصی مواجه نبود و این بیانگر آمادگی مسئولان شهرستان دماوند است.

ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی در شهرستان دماوند

در ادامه این نشست شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند از مقوله آزادی به عنوان یکی از مسائل حایز اهمیت نام برد و اظهار کرد: در قانون اساسی بحث آزادی بسیار مورد تاکید است؛ در بحث آزادی مطبوعات مطالب گسترده‌ای وجود دارد و مطبوعات در اظهار نظر آزادند، مگر اینکه خلاف قوانین، شرع و منافع ملی باشد.

وی افزود: انتقاد سازنده بسیار مهم است زیرا اگر انتقاد نباشد جامعه رشد نمی‌کند، اما برخی انتقادات موجب ایجاد مشکلاتی در دولت می‌شود.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند از خبرنگاران به عنوان واسطه میان مردم و بیان‌کننده نیازهای آنها نام برد و گفت: نقش مهم خبرنگاران مطالبه‌گری است، فلسفه وجودی نهادها و دستگاه‌های دولتی نیز ارائه خدمات است و در غیر این صورت وجود آنها ارزشی نخواهد داشت.

جهانشاهی از مقابله با قاچاق کالا در دولت یازدهم خبر داد و تصریح کرد: مقابله بسیار خوبی در این دولت در بحث قاچاق کالا صورت گرفته و میزان قاچاق از 22 میلیارد به 11 میلیارد تومان رسیده است که این امر همچنان ادامه دارد.

وی نقش خبرنگاران را در زمینه فرهنگ‌سازی بسیار مهم خواند و گفت: هنوز برخی افراد تمایل به استفاده از کالای خارجی دارند، در حالی که کالاهای قاچاق به ویژه در زمینه دارویی و آرایشی بی‌هویت و بی‌کیفیت هستند و خبرنگاران می‌توانند نقش مهمی در اطلاع‌رسانی در این زمینه داشته باشند.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند از ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته که شامل اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا