مشهدی عباسی: لزوم احیای سد وادان در دماوند

حمیدرضا مشهدی عباسی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: لازم است که در رابطه به آب احیای سد وادان در شهرستان دماوند را مدنظر قرار دهید ولی در ابتدا باید تکلیف مالکان زمین های تخریب شده مشخص شود.
به گزارش تارود حمیدرضا مشهدی عباسی در نشست علنی یکشنبه 15 تیر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر نیرو گفت: در بحث مدیریت آب در شهرستان فیروزکوه باید مشخص شود که چرا از سد در حال احداث نمرود فقط 8 درصد آب ذخیره شده برای این شهرستان در نظر گرفته شده و چرا باید بهترین زمین‌های مزروعی ، روستاها به علت ساخت این سد از بین برود.

نماینده مردم رودهن و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در پی ساخت سد نمرود سختی های بسیاری به مردم روستا که هنوز جای یابی مناسبی برای آنها صورت نگرفته روا شد و این درحالی است که کمترین سود و بهره از این سد به آنها می‌رسد.

وی ادامه داد: چرا باید در شهرستان فیروزکوه سدی باید با مشت های بسیاری ساخته شود اما عایدی برای مردم این شهرستان نداشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: متاسفانه برخی افراد بانفوذ در دستگاهها به ضرر حوزه انتخابیه بنده اقدام می‌کنند که اینجانب اعلام اخطار می‌کنم.

وی گفت: لازم است که در رابطه به آب احیای سد وادان در شهرستان دماوند را مدنظر قرار دهید ولی در ابتدا باید تکلیف مالکان زمین های تخریب شده مشخص شود.

مشهدی عباسی ادامه داد: لازم است از بندهای انحرافی کشاورزی موجود در فصل غیر زراعی سد جهت تامین آب و تقویت آب شهرهای اطراف آبگیری شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: به طور مجدد برای چندمین بار عرض می‌کنم که عزم جزمی برای ساخت سد روی رودخانه های دریاچه طار، ایجاد شود تا مشکل کمبود آب مرتفع شود.

وی همچنین به مدیران پروازی شهرستان دماوند و فیروزکوه تذکر می‌دهم که یا استعفا بدهند و در حوزه انتخابیه ساکن شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در تذکر دیگر خود خطاب به وزیر بهداشت و درمان گفت: در سطح استان ما مدیریت ضعیفی را داریم که این جای تامل دارد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا