همزمان با هفته سلامت و تربیت‌بدنی؛

مسابقات درون دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی دماوند برگزار شد

مراسم افتتاحیه مسابقات درون دانشگاهی همزمان با ۲۶ مهر، روز تربیت بدنی با حضور تعدادی از مسئولان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در محوطه مجموعه ورزشی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مدیر ورزش واحد دماوند در این مراسم با توجه بر ضرورت انجام تمرینات ورزشی برای سلامت جسم و روان، اظهار کرد: تقریبا اکثر کارهای مردم در محل کار و حتی در منزل به صورت ماشین و خود کار انجام می پذیرد و کمتر فعالیت بدنی در جریان می باشد و با کمی مو شکافی در می‌یابیم که سبک کار مردم روزگار ما بیشتر جنبه فکری و تئوری داشته و جنبه جسمانی و فعالیت بدنی آن غالبا بسیار کم رنگ شده است.

الهه حیدریان افزود: متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که کارمندان در سطوح مختلف مدیرتی و اجرایی با درنظر گرفتن نوع فعالیت روزانه آنها روز به روز به سمت مبتلا شدن به انواع بیماری‌ها از جمله چاقی مفرط، اضافه وزن، انواع اختلالات عصبی و روانی، انواع آرتروزها، فشارخون، چربی خون و انواع بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌های قلبی نزدیک‌تر شده و همانگونه که مطلع هستید بیماری‌های بسیار خطرناکی ممکن است گریبان‌گیر کارمندان کم فعالیت شود؛ لذا بی‌تردید یکی از بهترین راه‌های رسیدن به سبک زندگی سالم و حفظ روحیه شاد در جامعه دنبال کردن برنامه‌های مدون ورزش همگانی، ترویج فرهنگ مبتنی بر ورزش و مدیریت علمی ورزشی است.

حیدریان بیان کرد: مسلماً ترغیب و تشویق جوانان به امر ورزش، تهذیب نفس و دانش‌اندوزی از مهمترین رسالت‌های دانشگاهیان، متولیان و استادان محسوب می‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با توجه به امکانات مناسب در بعد ورزش قهرمانی همچنین ترویج ورزش همگانی بین دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی اقدامات موثری انجام داده و برنامه های بسیاری نیز در دست اقدام دارد.

محمدرضا یاراحمدی رئیس گروه شین مو هاپکیدو شهرستان دماوند نیز با قدردانی از حمایت دانشگاه از ورزشکاران،لزوم توجه به بحث تربیت بدنی و ورزش را برای همگان گوشزد کرد.

در ادامه برنامه گروه هنرهای رزمی به سرپرستی یاراحمدی به انجام حرکت‌های رزمی نمایشی پرداختند که با تشویق و استقبال حاضران مواجه شد.

مسابقات درون دانشگاهی واحد دماوند طبق برنامه زمانبندی شده در دو بخش دانشجویی و کارکنان و استادان و به تفکیک خواهران و برادران در رشته‌های دارت، طناب زنی، داژبال، روپایی و پرتاب آزاد بسکتبال از سی‌ام مهر به مدت دو هفته برگزار خواهد شد.

در پایان مراسم افتتاحیه از محمدرضا یاراحمدی رئیس گروه شین مو هاپکیدو شهرستان دماوند، امیرحسین نورمحمدی قهرمان مسابقات تکواندو استان تهران، حسن محمدیان قهرمان مسابقات تکواندو استان تهران، سید حسین حسینی قهرمان مسابقات رزمی استان تهران، علیرضا بیرامی قهرمان مسابقات پارکور استان تهران و محمدرضا ابراهیمی قهرمان مسابقات تکواندو استان تهران تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا