آیین تکریم و بزرگداشت امامزادگان شاخص بخش مرکزی دماوند

همزمان با ایام دهه کرامت، آیین روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در آستان مقدس سید محمد گتمیر (ع) شهر آبسرد، امامزاده عبدالله(ع) روستای آئینه ورزان و امام‌زاده ۵ تن روستای بیدک واقع در بخش مرکزی دماوند با حضور مسئولان برگزار شد.photo_2016-08-10_13-51-26به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، این مراسم با حضور امام جمعه و اعضای ستاد نماز جمعه شهر آبسرد و حومه، اعضای شورای اسلامی شهر آبسرد، فرمانده بسیج حوزه 3 امام حسن مجتبی (ع)، دهیاران و شوراهای روستاها، هیئت امنا امامزاده‌ها و غیره برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرشریفی، امام جمعه شهر آبسرد در حاشیه این مراسم اظهار کرد: ترویج جایگاه و معرفی امامزادگان امری مهم و اساسی است که باید در راستای نهادینه سازی آن اقدامات ارزنده‌ای صورت دهیم.

وی با اشاره به ایام دهه کرامت و فرارسیدن ولادت امام رضا (ع)، گفت: دهه کرامت که از ولات حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز می‌شود و تا ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد که از دهه‌های پربرکت در تقویم تشیع است.

امام جمعه شهر آبسرد بیان کرد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری سخنان ارزشمندی درباره امامزادگان عنوان کرده اند و ما می‌خواهیم مردم در جوار این امامزادگان در آرامش زندگی کنند و امامزادگان باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند.

میرشریفی افزود: معرفی و شناساندن امامزادگان به آحاد مردم و نسل جوان جامعه بسیار مهم و ارزشمند است که تلاش می‌کنیم در این عرصه ورود خوبی داشته باشیم و بتوانیم اثرگذاری شایسته‌ای ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی نیازمند بهره‌گیری درست از ظرفیت‌های موجود است که تلاش می‌کنیم در مسیر تحقق آن کوشا باشیم.

همچنین در این مراسم از خادمان امامزادگان، ائمه جماعات و هیأت امناء قدردانی شد.

photo_2016-08-10_13-51-18 photo_2016-08-10_13-51-23

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا