امام جمعه دماوند:

مسئولان به جای التهاب‌آفرینی در فضای رسانه‌ای، به فکر حل مشکلات مردم باشند/ آمار طلاق در شهرستان دماوند نگران کننده است

امام جمعه شهرستان دماوند با اشاره به اینکه دو قوه به جای طرح التهاب کم اثر رسانه‌ای، بایستی به فکر حل مشکلات و مطالبات مردم باشند، گفت: آمار نگران کننده‌ای از طلاق در شهرستان دماوند وجود دارد.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته شهرستان دماوند با حضور جمعی از نمازگران در مصلای نماز جمعه شهر دماوند برگزار شد، با اشاره به میلاد با سعادت امام حسن عسگری، اظهار کرد: ایشان در حدیثی ضمن توصیه به تقوا، مهربانی، راستگویی و اخلاق‌مداری در حق حتی غیر شیعیان، این سبک اخلاقی را بر شیعیان لازم می‌دانند.
وی با اشاره به گمان نادرست برخی افراد که دلیل سفر حضرت معصومه به ایران را تنها برای زیارت امام رضا (ع) می‌دانند، افزود: حضرت معصومه برای رسالت خویش همچون حضرت زینب (س) به ایران آمد و در این راه موفق بود.
امام جمعه دماوند با بیان این که از برکات حضور حضرت معصومه در قم، حوزه علمیه قم و یکی از فرزندان آن امام خمینی (ره) بود، تصریح کرد: این روحانی بزرگ جهان اسلام، بساط حکومت شاهنشاهی را برچید و در طول این مسیر، طلاب نیز شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند.
فتاح دماوندی با اشاره به ۱۹ دی‌ماه و سالروز قانون ننگین کشف حجاب خاطر نشان کرد: حذف حجاب، روحانیت و اسلام از زندگی مردم، جزو برنامه‌های شاه و غرب در ایران بود و برخی زنان در آن زمان، هفت سال بیرون از خانه نیامدند و در واقعه مسجد گوهرشاد، صحن امام رضا (ع) را به خاک و خون کشیده شد تا حجاب را از سر زنان ما بردارند و امروز دشمن نیز همان راه را در جنگ نرم در پیش گرفته است.
وی با اشاره به لزوم پیگیری فیش‌های نجومی و فساد اداری و تأکید مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: عدم برخورد با این افراد، موجب کم شدن اعتماد مردم به مسئولان می‌شود؛ لذا متخلفان از هر حزب و جناحی باید مجازات شوند و نباید رؤسای قوا به جای حل مشکلات مردم، در فضای رسانه‌ای التهاب ایجاد کنند.
امام جمعه دماوند ادامه داد: دولت باید به جای این دعواها، به قانون تمکین کند و قوه قضاییه نیز باید با قاطعیت به موضوع فساد اداری و اقتصادی بپردازد و دو قوه به فکر حل مشکلات مردم باشند.
فتاح دماوندی با اشاره به برگزاری جلسه مربوط به آسیب‌های اجتماعی در شهرستان دماوند بیان کرد: متأسفانه آمار نگران‌کننده‌ای درخصوص طلاق در سطح شهرستان وجود دارد که با تسهیل امر ازدواج برای جوانان، مشورت بیشتر با خانواده‌ها و ریش‌سفیدان و آشنایی بیشتر خانواده‌های دو زوج با یکدیگر، این آسیب‌ها کاهش می‌یابد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا