پاسخ کوبنده مردم به وحشیگری های اسرائیل در روز قدس

امام جمعه دماوند گفت: ملت غیور ایران اسلامی جواب همه وحشیگری‌ ها و جنایت‌ های اسرائیل و تکفیری‌ ها را با حضور گسترده خود در روز قدس خواهند داد و مشت محکمی بر دهان یاوه‌ گویان می‌ کوبند.

به گزارش تارود، حجت‌ الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته دماوند و در جمع پرشور مردم و مسئولان با بیان اینکه امروز برای مردم فلسطین راهی جز مقاومت نمانده است و آنها مظلوم واقع شده‌اند، اظهار داشت: جنجال در جام‌ جهانی، داعش و حرکت‌هایی که در جامعه بین‌المللی صورت گرفت، باعث شد تا مظلومیت کودکان فلسطینی مشاهده نشود.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه امروز آبروی رژیم صهیونیستی در جهان از بین رفته است، افزود: قطعا کودکان گناهی ندارند و وقتی جامعه جهانی این صحنه‌های دل‌خراش را مشاهده می‌کنند، همه بر ظالم بودن اسرائیل ایمان می‌آورند.

علاءالدینی با بیان اینکه اکنون جای تأسف از رویکرد جوامع مدعی حقوق بشر وجود دارد، خاطرنشان کرد: آن‌ها برای حیوانات و محیط زیست دلسوزی می‌کنند، اما در کنار گوششان صدا خمپاره و بمباران غزه شنیده می‌شود و کشتار کودکان دیده نمی‌شود؛ امروز جوامع مدعی حقوق بشر در مقابل این همه جنایت سکوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سکوت اوباما و نتانیاهو تعجب‌آور نیست، افزود: اکنون جای تعجب از حاکمانی است که خود را در کشورهای اسلامی به عنوان حاکمان اسلامی معرفی می‌کنند و از سرنوشت مسلمین غافل هستند.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه آن‌ها به گروه‌هایی نظیر داعش کمک می‌کنند، گفت: این حکومت‌ها نه تنها سکوت کرده‌اند، بلکه بازیچه دست دشمنان شدند و مسائلی را دنبال می‌کنند که دشمنان انتظار دارند.

فرصت شب‌ های قدر به راحتی از دست نرود

امام جمعه دماوند گفت: شب‌های قدر فرصتی برای پرواز و پیمودن قله‌های تکامل است و باید به خوبی از آن استفاده کرد.‌

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی با اشاره به فضیلت‌ شب‌های قدر اظهار کرد: شب‌‌های قدر، شب‌های طلایی است که باید به عظمت این شب‌ها پی برد و بدانیم که اگر چنین شبی وجود نداشت، چه اتفاقی می‌افتاد.

وی افزود: اگر فرهنگ دعا وجود نداشت، با چالش‌هایی زیادی در جهان مواجه می‌شدیم و انسان‌های زیادی افسرده می‌شدند؛ در رابطه با شب‌های قدر نیز همین موضوع حاکم است و اگر شب‌های قدر وجود نداشت، افسردگی بر وجود ما حاکم می‌شد.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: شب‌های قدر فرصتی برای پرواز و پیمودن قله‌های تکامل است؛ یعنی در یک شب می‌توانید عمر 83 ساله‌ای را طی کنید؛ از این رو، شب قدر بسیار پرفضیلت و بابرکت است.

علاءالدینی با بیان اینکه در شب‌های قدر سرنوشت انسان‌ها رقم می‌خورد، گفت: بخشی از سرنوشت انسان‌ها به دست خودشان است ولی در بخش اساسی، خداوند سرنوشت آن‌ها را در شب‌های قدر رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه رقم خوردن سرنوشت انسان‌ها به دست خودشان است، افزود: یکی از معنی‌های شب‌های قدر، تقدیر و سرنوشت است که می‌توانیم برای خود بسترسازی کنیم.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه شب‌های قدر ارزش زیادی دارند، تصریح کرد: یکی دیگر از معانی شب‌های قدر، تنگی است؛ زیرا قرآن در رابطه با شب قدر می‌فرماید، آنقدر فرشته بر زمین بر پیشگاه انسان‌ها نازل می‌شود که زمین گویا گنجایش این همه فرشته را ندارد.

علاءالدینی با بیان اینکه انسان‌ها در شب‌های قدر سرنوشت فردی خود را رقم می‌زنند، گفت: به لطف خداوند متعال، در بحث قدس و نگاه به سرنوشت مسلمانان، در شب‌های قدر می‌توانیم همه‌جانبه‌نگری داشته باشیم و برای مردم مظلوم فلسطین دعا کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا