شهردار دماوند خبر داد؛

مدنظر بودن منطقه‌ پایین‌دست «جیلاردنو» جهت ایجاد آرامستان جدید در شهر دماوند/ ساماندهی منطقه دریاچه «تار» به عنوان منطقه گردشگری/ تخریب ساختمان مخابرات دماوند در راستای ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی درون شهری

شهردار دماوند از مدنظر بودن منطقه‌ پایین‌دست جیلاردنو جهت ایجاد آرامستان جدید در شهر دماوند خبر داد و گفت: تخریب ساختمان مخابرات دماوند در راستای ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی درون شهری در حال انجام است.

عباس صفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: برخی حوزه‌ها مانند میدان 17 شهریور، فرامه، دوراهی گیلاوند جزو حوزه‌های اجتماعی قوی‌تری محسوب می‌شوند و به دلیل بحث ایستگاه‌های تاکسی و پارکینگ، پیشنهاد ما بر ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی است و اگر بتوانیم در آنها پارکینگ طبقاتی ایجاد کنیم می‌توانیم تا حدودی معضلات شهر را در این قسمت مرتفع کنیم.

وی افزود: در این راستا در میدان 17 شهریور توانستیم ملک متعلق به مخابرات را خریداری و تخریب کنیم تا فعلاً یک ساماندهی موقت برای ایستگاه‌های تاکسی درون شهری در آن حوزه و شهرک‌های بالادست انجام دهیم.

شهردار دماوند ادامه داد: در خصوص ساماندهی پارکینگ، ملک را با هزینه‌ای بالغ‌بر سه میلیارد و 400 میلیون تومان خریداری کردیم، در حال حاضر اعتباری نداریم و صرفاً ساماندهی برای استقرار تاکسی صورت می‌گیرد؛ به نظر می‌رسد بهترین و سریع‌ترین راهکار این است که با استفاده از بخش سرمایه‌گذاری نیازهای شهر برآورده شود و حوزه‌های خدماتی و تجاری راه‌اندازی شود.

صفری خاطرنشان کرد: قسمت بعدی نیز زیردست جایگاه پمپ‌بنزین سابق است که یک دانگ متعلق به شهرداری بود و دو دانگ دیگر آن را نیز خریداری می‌کنیم؛ مابقی نیز با همکاری بخشداری‌ها و دهیاری‌هایی که در این حوزه دخالت دارند باید مورد ساماندهی قرار گیرد.

وی در خصوص منطقه گردشگری دریاچه «تار» عنوان کرد: دریاچه «تار» به‌عنوان یکی از نمونه‌های گردشگری ماست، اما تا زمانی که برای آن طرح جامع و کاملی طراحی نشود به نظر می‌رسد که یکی از بهترین و با ارزش‌ترین موقعیت‌های گردشگری شهر را از دست می‌دهیم؛ پیشنهاد ما این است که اجازه دسترسی ماشین‌رو به دریاچه وجود نداشته باشد و در فاصله‌ای معقول پارکینگی تعبیه شود تا افراد گردشگر از آن استفاده کنند.

شهردار دماوند اضافه کرد: همچنین بحث اقامت‌های موقت را در نظر داریم که به‌عنوان نشیمنگاه تعریف شود و برخی موضوعات مانند اسکی روی یخ در فصل زمستان، قایق‌سواری، ماهیگیری با توجه به قابلیت‌های منطقه از اهمیت برخوردار است که البته این موارد احتیاج به امور کارشناسی دارد.

صفری تصریح کرد: منطقه چشمه اعلاء نیز از دیرباز جزو مناطق گردشگری دماوند بوده و با توجه به مصوبه هیئت‌وزیران جزو مناطق نمونه گردشگری است، مناطقی مانند مشاء، تیزآب، آویشن و شبلی نیز ازاین‌دست هستند.

وی تاکید کرد: در خصوص منطقه چشمه اعلا شهرداری در سال‌های گذشته در دو قسمت سرچشمه و شمال شرق چشمه اقدام به ساماندهی کرده است؛ طبق توافقی که با مسکن و شهرسازی داشتیم مقرر شد مسکن و شهرسازی آن را به شهرداری واگذار کند و ما با استفاده از حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری آنجا را به نقطه‌ای قوی تبدیل کنیم.

شهردار دماوند همچنین با اشاره به موضوع آرامستان‌های شهر دماوند اظهار داشت: با توجه به اینکه موضوع آرامستان‌ها حوزه اجتماعی قوی است و نمی‌توان به‌راحتی از کنار آنها گذشت، همچنین با توجه به وسعت و پراکندگی مناطق، در محله‌های قدیمی آرامستان‌هایی از گذشته وجود داشته که در حال پر شدن هستند؛ اما در منطقه جمعیتی پایین‌دست مانند گیلاوند، جیلارد و حصار، جایی در این خصوص تمهید نشده است.

وی گفت: با توجه به ضوابطی که در حریم مترتب است پیشنهاد بر این بود که ابتدا در فضاهای بالادست شهر و در بهشت حضرت رقیه تا جایی که ظرفیت دارد ساماندهی صورت گیرد اما درنهایت به‌منظور ساماندهی همه شهر، منطقه‌ای در زیردست جیلاردنو لحاظ شود و پس از تأییدیه محیط‌زیست و شبکه بهداشت و درمان بحث واگذاری را از طریق منابع طبیعی و محیط‌ زیست پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا