در نشست پدافند غیرعامل مطرح شد؛

مانور پدافند غیرعامل در شهرستان دماوند برگزار می‌شود/ بلند مرتبه‌سازی ساختمان‌ها در شهرهای شهرستان دماوند جدی گرفته شود/ اختصاص 15 هکتار زمین در روستای سربندان جهت اجرای سیستم‌های انرژی خورشیدی

نشست پدافند غیرعامل شهرستان دماوند با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در سالن جلسات شهید رجایی فرمانداری برگزار شد و موضوعاتی شامل بلند مرتبه‌سازی ساختمان‌ها در شهرها و اختصاص 15 هکتار زمین در روستای سربندان جهت اجرای سیستم‌های انرژی خورشیدی از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند در این نشست به اهمیت پدافند غیرعامل اشاره کرد و اظهار داشت، دانستن اصول و مبانی پدافند غیرعامل بسیار مهم و ضروری است و بر همه ما لازم است که با اصول و مبانی پدافند غیرعامل آشنایی داشته باشیم و با اجرا و رعایت آنها تا در مقابله با تهدیدات احتمالی دشمنان و کاهش خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی از آن استفاده نماییم.

شاهرخ جهانشاهی ضمن یادآوری بحرانی که در زمستان گذشته با بارش برف و کولاک در سطح شهرستان ایجاد شد بر آمادگی کامل دستگاه‌ها در هنگام مواجهه با بحران تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: به منظور ارزیابی این آمادگی و در چارچوب اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل در شهرستان به‌زودی مانور پدافند غیرعامل برگزار خواهد شد.

*بلند مرتبه‌سازی ساختمان‌ها در شهرهای شهرستان دماوند جدی گرفته شود/ اختصاص 15 هکتار زمین در روستای سربندان جهت اجرای سیستم‌های انرژی خورشیدی شهرستان دماوند

ناصر محمودی فرد، فرماندار شهرستان دماوند در این نشست به موضوع بلند مرتبه‌سازی در شهرهای شهرستان اشاره کرد و افزود: این موضوع باید توسط شهرداری‌ها جدی گرفته شود و طبق مصوبات از ایجاد ساختمان‌های بلندمرتبه با توجه به امکانات محدود ایمنی و امدادرسانی جلوگیری به عمل آید.

وی تصریح کرد: همه شهرداری‌ها ملزم به رعایت قانون در این زمینه هستند و وقتی امکانات برای مدیریت بحران محدود است نباید اجازه داد ساختمان‌های بلند مرتبه ساخته شود.

فرماندار شهرستان دماوند در ادامه به اختصاص 15 هکتار زمین به منظور اجرای سیستم‌های انرژی خورشیدی در شهرستان دماوند خبر داد و بیان داشت: این اتفاق مهم و خوب در شهرستان با جذب سرمایه گذار در منطقه سربندان در حال اجرا است و طی ماه‌های آینده بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح بخشایی برای توسعه نیز پیش بینی شده و می‌توان با استفاده از انرژی خورشیدی اولاً کمبود برق را جبران کرد و همچنین این موضوع می‌تواند جایگزین خوبی برای جبران برق در مواقع بحران باشد.

*تجهیز ساختمان‌های اصلی و اداری شهرداری‌ها به ژنراتورهای دیزلی در شهرستان دماوند

فرماندار شهرستان دماوند به شهرداری‌های شهرستان دستور داد تا ساختمان‌های اصلی و اداری خود را به ژنراتورهای دیزلی تجهیز نمایند تا در صورت بروز بحران و قطع برق هم خود شهرداری‌ها و هم مردم بتوانند از این راه جایگزین بهره‌مند شوند.
محمودی فرد اظهار داشت: هلال احمر شهرستان سوله‌های خوبی را در مجموعه خود دارد که باید به سرعت مشکلات این سوله‌ها از جمله گاز رسانی و آب با همکاری دیگر دستگا‌ه‌ها مرتفع شود تا بتوان در مواقع بحران از این سوله‌ها در جهت اسکان اضطراری بهره برد.

گفتنی است در این جلسه که به منظور هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها به منظور رسیدن به اهداف پدافند غیرعامل در سطح شهرستان برگزار شد، شبکه بهداشت و درمان، ادارات برق، آبفای شهری، گاز، مخابرات، شهرداری‌ها، هلال احمر، جهاد کشاورزی به ارائه گزارش از چگونگی اجرایی شدن برنامه‌های پدافند غیرعامل در سطح شهرستان پرداختند.

لازم به ذکر است، پیش‌بینی پد هلیکوپتر به منظور آمادگی فرود در مواقع بحران، تأمین منابع آب جایگزین و حفاظت از منابع آب شرب، پیش‌بینی شرایط اضطراری در هنگام قطع برق، بررسی و کنترل به زرهایی که در سطح شهرستان کشت می‌شوند و کنترل سموم دفع آفات توسط جهاد کشاورزی و اقدامات دیگر از جمله موضوعاتی بود که مسئولان دستگاه‌ها در ارائه گزارش به آن اشاره کردند.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا