در نشست حقوق شهروندی مطرح شد؛

شهرداری‌ها باید در ساخت و سازهای اصولی در شهرستان دماوند نظارت بیشتری داشته باشند/ انجام ساخت و سازها براساس قوانین و منطبق با شرایط فنی صورت گیرد

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه شهرداری‌ها باید در ساخت و سازهای اصولی در این شهرستان نظارت بیشتری داشته باشند، گفت: انجام ساخت و سازها براساس قوانین و منطبق با شرایط فنی صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شاهرخ جهانشاهی در نشست کارگروه حقوق شهروندی شهرستان دماوند اظهار کرد: بحث حقوق شهروندی یکی از موضوعات مهم است که پایه آن بر اساس سیاست‌های دولت و منشور حقوق شهروندی است.

وی افزود: هدف اصلی از برگزاری این نشست خدمت به آحاد مردم است و دستگاه‌ها باید با شناسایی حق افراد حقوق آنها را بپردازند.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: در نشست‌های مختلف موضوعاتی در این خصوص مطرح شد و وظایف نهادها اعلام گردید تا دستگاه‌های دولتی منشور حقوق شهروندی را در معرض دید مردم قرار دهند.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: منشور حقوق شهروندی مبتنی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی است و مهمترین موضوع در فصل سوم قانون اساسی حقوق ملت است.
وی تصریح کرد: در نشست‌های پیشین موضوعاتی مطرح شد و مصوباتی تعیین گردید اما متاسفانه بسیاری از این مصوبات اجرایی نشده و کمتر به آن توجه شده است؛ در حالی که ادارات باید مطابق دستورالعمل ها و سرفصل های اعلام شده به وظایف خود عمل کنند.
معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه زلزله غرب کشور بیان کرد: با توجه به وقوع این حادثه، وظیفه شهرداری‌ها بسیار سنگین‌تر شده است و باید نظارت بیشتری در ساخت و سازها صورت گیرد.

جهانشاهی اضافه کرد: انجام ساخت و سازها باید بر اساس قوانین و منطبق با شرایط فنی صورت گیرد و از ساخت و ساز در جاهای نامناسب جلوگیری شود؛ البته این حساسیت باید در مراکزی که به ارائه خدمات عمومی می‌پردازند نیز بیشتر باشد.

وی از سد معبر فروشندگان در معابر عمومی و پیاده‌روها، لزوم تکریم ارباب رجوع و شفاف سازی اطلاعات در ادارات و مباحث مربوط به مسکن و اشتغال به عنوان حقوق مردم نام برد که باید به آن پرداخت.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند تاکید کرد: تمامی موارد مربوط به حقوق شهروندی باید با اولویت‌بندی مورد بررسی قرار گرفته و با همکاری ادارات از ظرفیت‌های موجود در شهرستان استفاده شود.

همچنین در این نشست محمود پور دیوان بیگی مقدم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند از سهیم کردن مردم در فعالیت‌های فرهنگی به عنوان یکی از مصادیق حقوق شهروندی نام برد و اظهار داشت: این موضوع نیاز به زیرساخت‌های ویژه‌ای دارد و در این خصوص باید تمهیداتی اندیشید.

وی افزود: با وجود هزینه‌بردار بودن برخی موضوعات در این زمینه، بسیاری از مصادیق حقوق شهروندی در حال اجرا است و ما در این خصوص نقش تسهیل کننده داریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لزوم دسترسی مردم به اطلاعات و حقوق مربوط به خود، از آزادی اندیشه و بیان در حوزه مطبوعات، اشتغال، رفاه و تامین اجتماعی، آموزه‌های زندگی سلامت به عنوان برخی از موارد مربوط به حقوق شهروندی نام برد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا