فیلم سخنان هاشمی را دیده‌ام و وی آن حرف‌ها را زده است

نماینده مجلس درباره اظهارات اخیری که منتسب به آیت‌الله رفسنجانی درباره سوریه منتشر شده، گفت: من فیلم آن سخنان را دیده‌ام و هاشمی آن حرف‌ها را زده است، در واقع نظر وی نیز همین است.

 

فیلم سخنان هاشمی را دیده‌ام و وی آن حرف‌ها را زده است

 

به گزارش تارود، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی دانا علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پس از پایان جلسه امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره رد لایحه اصلاح بودجه گفت: دو فوریت این لایحه رای نیاورد چون لایحه پخته‌ای نبود و حامیان دولت هم مخالفش بودند.

وی اضافه کرد: این لایحه در واقع به خاطر پخته نبودن رد شد و رد شدنش دلایل سیاسی نداشت.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات اخیر منتسب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره سوریه که از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تکذیب شده است، گفت: من فیلم آن سخنرانی را دیدم و قاعدتا فیلمش نمی‌تواند ساختگی باشد البته هاشمی آن حرف‌ها را زده و نظر وی نیز همین است.

این نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه شاید هاشمی به دنبال باز کردن راه‌های جدیدی است، تصریح کرد: شاید آقای هاشمی مصلحت کشور را در این می‌بیند اما در مجموع باید از وی توضیح بخواهد تا نظرش را به صورت صریح اعلام کند.

مطهری در همین زمینه گفت: برخی گفته‌اند که سخنان آقای هاشمی نوعی همکاری با آمریکاست در حالی که اصلا اینگونه نیست زیرا آقای هاشمی آمریکا را محکوم می‌کند؛ شاید نظر آقای هاشمی این بوده که اگر دولت سوریه بمباران شیمیایی کرده باشد، ما این اقدامات را محکوم می‌کنیم اما دست از حمایت از سوریه برنخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سخنان هاشمی به معنی تائید حمله نظامی آمریکا به سوریه نیست، تصریح کرد: البته باید آقای هاشمی درباره سخنانش توضیح دهد زیرا ممکن است وی اخبار و اسنادی در دست داشته باشد که به این نتیجه رسیده باشد که دولت سوریه حمله شیمیایی انجام داده است.

مطهری با اشاره به اینکه سخنان هاشمی به معنی تائید حمله نظامی به سوریه نیست، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از سوریه حمایت می‌کند اما اگر فرضا حمله شیمیایی صورت گرفته باشد آن را محکوم خواهیم کرد و قاعدتا موضع آقای هاشمی همین مسائل است.

وی گفت: تا زمانی که اکثریت مردم سوریه از حکومت آنجا حمایت می‌کنند ما هم از آنها حمایت می‌کنیم؛حمایت از سوریه برای ایران مهم است زیرا آنها محور مقاومت هستند و در صورت از بین رفتن آنها حزب‌الله نیز دیگر کارایی نخواهد داشت.

این نماینده مردم در خانه ملت افزود: دولت سوریه باید اصلاحات لازم را انجام دهد و اگر از همان ابتدا هم در واکنش به اعتراضات بخشی از مردم خشونت به خرج نمی‌داد ما به نقطه فعلی نمی‌رسیدیم اما در مجموع دولت بشار اسد را مورد قبول اکثریت مردم می‌دانیم لذا از آنها حمایت می‌کنیم.

مطهری در پاسخ به سؤالی درباره نظر نمایندگان درباره جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم گفت: مخالفان گرایشات فکری و سیاسی آقای توفیقی را قبول ندارند و طبیعی است که برخی از دوستان توقع دارند یک فرد اصولگرا در راس وزارت علوم قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برخی از دوستان نگرانی دارند که فضای دانشگاه‌ها دچار تنش شود البته افرادی که حسن نیت دارند این نگرانی را مطرح می‌کنند. به همین دلیل تمایلی به حضور یک اصلاح‌طلب در راس وزارت علوم ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه شخصا مخالف نظریه ذکر شده هستم،‌تصریح کرد: آقای توفیقی یک اصلاح طلب تندرو نیست و دارای شخصیت علمی است؛ زمانی که وی وزیر بود مدیریتی مطلوب داشت و برخی نگرانی‌ها خیلی به جا نیست.

مطهری اضافه کرد: درباره نقش آقای توفیقی در فتنه که به سخنانش در مسجد دانشگاه تهران استناد می‌شود، باید زمان آن سخنرانی را در نظر بگیریم.

وی در همین زمینه اظهار داشت: سخنرانی آقای توفیقی در روز بعد از حادثه کوی دانشگاه رخ داده که رهبر انقلاب درباره آن گفتند که آن کار دل انسان را خون می‌کند؛ آقای توفیقی برای کنترل هیجان آن روزها برخی سخنان را مطرح کردند. البته حرف‌های وی قبل از اعلام نظر شورای نگهبان بوده است.

وی با بیان اینکه هر کسی در کشور حق اعتراض دارد، گفت: هر کسی حق دارد اعلام کند که تقلب صورت گرفته است و این اعتقاد را داشته باشد اما پس از اعلام نظر شورای نگهبان نباید به اعتراض خود ادامه دهد، ما فردی با چنین رویکردی را فتنه‌گر نمی‌دانیم که آقای توفیقی را نیز اینگونه می‌دانیم.

مطهری ادامه داد: برخی اصولگرایان نیز در آن دوران تصور می‌کردند تقلب شده است بنابراین حرف آقای توفیقی در آن روزها یعنی 26 خرداد حرف عجیبی نبود و گناهی هم محسوب نمی‌شود، حتی اگر کسی امروز هم معتقد باشد در انتخابات 88 تقلب صورت گرفته است گناهی مرتکب نشده است و نمی‌توان وی را فردی ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه قلمداد کرد. بلکه بحث بر سر التزام عملی افراد است یعنی اگر فردی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان همچنان به اعتراضات خیابانی خود ادامه دهد اعلام می‌کنیم وی فتنه‌گر است و ما اعتقاد نداریم که آقای توفیقی چنین فردی بودند.

این نماینده مردم در خانه ملت جعفر توفیقی را فردی مناسب برای حضور در وزارت علوم معرفی کرد و اظهار داشت: 95 درصد حامیان آقای روحانی اصلاح طلب بودند و نمی‌توان انتظار داشت تمامی افرادی که از سوی رئیس‌جمهور انتخاب می‌شوند اصولگرا باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا