در نشست بررسی مشکلات حوزه تولید و صنعت شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه مطرح شد؛

غیرفعال بودن ۶۶۰ تعاونی‌ در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه/ ظرفیت خالی ۵۰ درصدی شهرک صنعتی آیینه‌ورزان دماوند

نشست بررسی مشکلات حوزه تولید و صنعت شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه، با حضور مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، در محل فرمانداری شهرستان دماوند و جمعی از تولیدکنندگان این دو شهرستان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران، با اشاره به هدف برطرف شدن مشکلات حوزه صنعت و تولید اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری ستاد تسهیل واحدهای تولیدی با مسئولیت استانداران و دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت، بیش از دوهزار مصوبه در حوزه‌های تأمین اجتماعی، سیستم بانکی و نظام مالیاتی مطرح گردید که نیمی از آن‌ها اجرا شده و مابقی نیز در دست اجرا می‌باشد.

محمدرضا مس‌فروش از پیگیری عدم صدور مجوز اشباع، استقرار صنایع دانش‌بنیان، نگاه توسعه‌ای به صنایع آشفته و انتقال آن‌ها به شهرک‌های صنعتی مجاز، افزایش تنفیذ اختیارات در شهرستان، به عنوان موضوعاتی بسیار مهم و حایز اهمیت نام برد.

وی در خصوص عدم صدور مجوز معادن در شهرستان خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاری نشستی با منابع طبیعی و شورای عالی معادن، با وجود ملاحظات حوزه منابع طبیعی، قدری وقفه در این‌باره اتفاق افتاد که با صدور حکم شورای عالی معادن، به زودی این مشکلات برطرف می‌گردد.

photo_2017-01-04_22-27-29

*۵۹۰ تعاونی‌ در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه فعال است/ غیرفعال بودن ۶۶۰ تعاونی‌ در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه 
همچنین مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: در حال حاضر در شهرستان دماوند، ۶۵۰ تعاونی وجود دارد که از این تعداد، ۴۸۰ واحد فعال می‌باشند؛ همچنین در شهرستان فیروزکوه نیز با وجود ۶۰۰ تعاونی، تنها ۱۱۰ واحد مشغول فعالیت می‌باشند.
حاتم شاکرمی افزود: با توجه به وجود مشکلات در حوزه تعاونی‌های مسکن مهر، با تشکیل دو کمیته در دو شهرستان دماوند و فیروزکوه، سعی در برطرف نمودن این مشکلات داشتیم؛ اما تنها شهرستان فیروزکوه عملکرد خوبی داشته و این کمیته در شهرستان دماوند، حضور فعالی نداشته است و نیازمند همکاری و پیگیری از جانب فرماندار شهرستان دماوند است.
وی از لزوم تعیین تکلیف تعاونی‌های راکد و تغییر مسیر تعاونی‌ها از حوزه مسکن به سمت کشاورزی و تعاونی‌های تولیدی به عنوان مسایل حایز اهمیت نام برد.

*تعاونی کشاورزی در سطح شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه موفق‌ بوده است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: ما حاضریم تا با ارائه مشاوره و تسهیلات لازم، پیگیر این مسئله باشیم؛ چرا که موفق‌ترین تعاونی‌ها در سطح شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه، تعاونی کشاورزی می‌باشد.

شاکرمی همچنین از تشکیل تعاونی‌هایی تحت عنوان توسعه عمران شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: مقدمات تشکیل این تعاونی در شهرستان دماوند فراهم شده است.

photo_2017-01-04_22-29-22

*تنها ۵۰ درصد از ظرفیت شهرک صنعتی آیینه‌ورزان دماوند استفاده می‌شود
همچنین فرماندار شهرستان دماوند، با اشاره به ضرورت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار کرد: امیدورایم تا در مدت زمان باقی مانده از سال جاری، بتوانیم پیگیر فرآیند بررسی دستیابی به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باشیم.

ناصر محمودی‌فرد گفت: در حال حاضر در حالی که تنها از ۵۰ درصد از ظرفیت شهرک صنعتی آیینه‌ورزان استفاده می‌شود، اقدام به احداث شهرک صنعتی دو گردیده است؛ در حالی که باید با قرار دادن ضوابط مشخص، اقدام به نظارت به انجام فعالیت تولیدی صاحبان واحدها نمود تا در صورت عدم فعالیت، اقدام به بازپس‌گیری واحد نماییم.

وی با اشاره به لزوم قطعه‌بندی‌های کوچک‌تر واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی خاطرنشان کرد: با انجام این امر، می‌توانیم اقدام به تمرکز و اشتغال واحدهای متفرقه در شهرک‌های صنعتی نماییم.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: با توجه به مقررات شعاع ۱۲۰کیلومتر، امیدواریم تا با تمهیدایت مانند استفاده از تصفیه و فیلتر، مانع از خروج برخی صنایع از سطح شهرستان شویم و موجبات ساماندهی آن‌ها را در شهرک صنعتی دو فراهم سازیم.

قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر ضرورت برطرف شدن مشکلات صاحبان صنایع تأکید کرد: با شناخت و اولویت‌بندی مشکلات صنعت‌گران و تولید کنندگان شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه، و همچنین برگزاری جلسه‌ای به این منظور، اقدام به برطرف نمودن مشکلات آن‌ها می‌نماییم.

لازم به ذکر است صاحبان صنعت و تولیدکنندگان شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه، از بدهکاری‌های ناشی از رکود اقتصادی، اجرایی نشدن مصوبه بخشودگی جرایم، عدم پرداخت تسهیلات بانکی، عدم وجود مکان‌های صنعتی فروش، لزوم تقویت صنایع زیربنایی، عدم قدرت اجرایی کافی ادارات شهرستان و مالیات‌های سنگین به عنوان عمده مشکلات خود در صنعت تولید نام بردند.

همچنین در این نشست، معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تأکید بر لزوم اولویت‌بندی مشکلات تصریح کرد: با شناسایی و اولویت‌بندی مشکلات صاحبان کسب و تعیین چهارچوب‌های معین، باید در جهت ارائه راهکارهای رفع موانع اقدام نماییم.

گفتنی است که مصوبه این نشست، تشکیل جلسه‌ای با حضور فرمانداران دو شهرستان، استاندار تهران و نمایندگان تام‌الاختیار بانک‌ها به جهت بیان مشکلات صنعت‌گران و ارائه راهکارهای مناسب در این خصوص می‌باشد.

photo_2017-01-04_22-29-19 photo_2017-01-04_22-29-25

خبرنگار: سپیده تقی بخشی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا