معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند:

فضای فیزیکی بیمارستان سوم شعبان دماوند با الزامات و استانداردها مغایر است/ بخش اورژانس در ورودی بیمارستان سوم شعبان باید اتاق تریاژ باشد

معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند با بیان اینکه فضای فیزیکی بیمارستان سوم شعبان با الزامات و استانداردها مغایر است، گفت: بخش اورژانس در ورودی بیمارستان سوم شعبان باید اتاق تریاژ باشد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، علی شیوا در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند در محل فرمانداری اظهار کرد: بیمارستان سوم شعبان دماوند در زمان ساخت استانداردهای خاصی برای آن در نظر گرفته شده و استانداردهای تقریبی آن مشخص است، بعداً برخی تغییرات ناگزیر در آن ایجاد شد که به دلیل تغییر حوزه نفوذ بیمارستان بود.

وی افزود: این تغییر باعث برخی اتفاقات در معماری بیمارستان شد و آی سی یو و یا اورژانس به آن اضافه شد، اکنون یک دستورالعمل از سوی وزارت بهداشت و درمان به اسم الزامات، استانداردها و ضوابط فضای فیزیکی بخش اورژانس داریم.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند ادامه داد: گزارش کارشناسی واصله به فرمانداری حاکی از این است که فضای فیزیکی بیمارستان سوم شعبان با این الزامات و استانداردها مغایر است، به عنوان مثال در بخش اورژانس الزاماً باید اتاق تریاژ در ورودی مجموعه باشد.

شیوا با اشاره به اینکه در حال حاضر در بهداشت و درمان این بیمارستان به دلیل طراحی نادرست معماری شاهد شکایات مردمی ناشی از ترددها و سردرگمی هستیم، گفت: در وضعیت نرمال شاید این مشکل چندان چشمگیر نباشد، اما اگر همزمان چند مورد اورژانسی و تصادفی در بیمارستان باشد این وضعیت باعث خستگی و فرسودگی کادر درمانی می‌شود.

وی عنوان کرد: باید در دو فاز بحرانی و معمولی به بیمارستان نگاه کنیم که ممکن است با یکدیگر تداخل پیدا کنند، طی بازدیدهای میدانی مشخص شد که بیماری که به بیمارستان مراجعه می‌کند مجبور است رفت و آمدهای بسیاری را در بیمارستان تحمل کند.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند تأکید کرد: قاعدتاً در کنار تریاژ باید پزشک حاضر باشد و نیز مسائل مالی باید به گونه‌ای باشد که بر سر راه درمان توقف ایجاد نکند، اما بیمارستان سوم شعبان با این استانداردها مغایر است.

شیوا در پایان گفت: برخی خطرها روانی است، گاهی مردم از ترس اینکه به آنها رسیدگی نمی‌شود تصور می‌کند که او را می‌پیچانند و این عصبانیت وقتی در جامعه پخش شود این پالس را می‌دهد که این بیمارستان در رسیدگی به بیمار تأخیر دارد و در شرایط بحرانی جمع کردن مردم سخت می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا