فرهنگ اسلامی مخالف نگاه متهجرانه به زن است

همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت روز زن و مادر،جشنی با استقبال بیش از هزار نفر از بانوان آبسرد و حومه و با حضور مسئولان شهرستان دماوند و حومه در سالن علی ابن ابیطالب شهر آبسرد برگزار شد.

 به گزارش تارود به نقل از پايگاه اطلاع رساني سپاه سيد الشهدا(ع)،  فرمانده سپاه ناحیه دماوند اظهار داشت: امسال، سال تلاش مضاعف در جهت اعتلای فرهنگ  و اقتصاد می باشد و همه مردم و بسیجیان باید قدم های موثری را در مورد موضوع فرهنگ بردارند.

سرگرد مهدی شیرازی ضمن گرامیداشت ولادت ایام با سعادت حضرت زهرا(س) بیان کرد: ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی این بانوی بزرگوار برای ما بعنوان یک مدل و الگو است که برای جامعه اسلامی نقش آفرین است.

وی تربیت فرزند، شوهرداری، طهارت، تقوا، عفت، پاکدامنی، فهم صحیح در سیاست و حضور اجتماعی خانم¬ها در جامعه را از ویژگی های این بانو عنوان کرد و ادامه داد: حضور زنان  در جامعه اسلامی اثر گذار است  و زنان جامعه اسلامی باید از این بانوی بزرگوار الگو بگیرند.

فرمانده سپاه ناحیه دماوند در خصوص فعالیت زنان در جامعه که رسالت دینی، ذاتی و اجتماعی مطرح می¬شود گفت: تبیین ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار راه گشاست  که رسانه ها نقش بسیار مهمی  در این ماموریت دارند و مورد توجه قرار دادن جامعه اعم از زن و مرد که خداوند در قرآن کریم از ایشان به عنوان کوثر یاد می¬کند که در واقع خیر کثیر در بهره¬برداری از این نعمت الهی است که خداوند متعال به ما عنایت می فرماید.

وی در ادمه افزود: وقتی قرآن این نعمت الهی را کثیر می داند و ما در مواجه با سایر تعریفات اجتماعی در نگاه به معقوله زن بایستی به قرآن و عترت رجوع بکنیم و برای حفظ اصالت فکری ضروری است که از دو جریان فکری یکی متکی به غرب و نگاه کاسب کارانه به زن و نگاه دوم، متهجرانه و تعصبی به زن که باید پرهیز شود.

سرگرد شیرازی به آرامش امروز زن در خانواده اشاره کرد و گفت: از اصلی ترین مباحث اجتماعی که باید همه مسئولین، اصحاب رسانه و بسیج همت کنند، تا با تبیین این فرهنگ غنی به سمت جامعه ای حرکت کنیم که آرامش زن در خانواده را به ارمغان بیاورد و رسالت ما سنگین است.

این مقام مسئول در پایان با توجه به شعار سال مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: همه بانوان مسلمان باید تلاش کنند که این عزم عمومی را هم در زمینه فرهنگ و اقتصاد متبلور کنند، چرا که اگر جمعیت زنان جامعه اسلامی با تفکر و اقدام صحیح در این جهت حرکت کنند قطعا جامعه ای متکی به کانون خانواده و مادر و زن نقش به سزایی را در این کانون خانواده ایفا می کند و قطعا در دراز مدت شاهد تعالی جامعه فرهنگی و اسلامی خواهیم بود.

شایان به ذکر است؛ در این جشن ازمادران و همسران شهید و چند تن از بانوان نمونه از قبیل شاعران و حافظان قرآن در آبسرد و حومه،تقدیر بعمل آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا