امام‌ جمعه رودهن:

عید غدیر روز به رسمیت یافتن نظام امامت است

امام‌ جمعه رودهن گفت: عید سعید غدیر خم روز به رسمیت یافتن نظام امامت است و باید آن را گرامی داشت.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا مدیح در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رودهن ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز عید سعید غدیر خم اظهار کرد: برخی در فضاهای مجازی و در کتاب‌ها و جزوه‌ها خیلی‌ها حرف‌های بی‌ربط در خصوص واقعه غدیر زدند.

وی ادامه داد: واقعه غدیر خم یک هزار و 400 سال پیش رخ‌ داده است؛ اما بعد از عید مبعث، بزرگ‌ترین عید شیعیان محسوب خواهد شد، اما برخی‌ها نمی‌خواهند آن را باور کنند.

امام ‌جمعه رودهن تصریح کرد: برخی در این فضاها سخن می‌گویند که چه لزومی وجود دارد که غدیر را بیان می‌کنید و باعث تفرقه بین مسلمانان می‌شوید.

مدیح افزود: روز عید غدیر سعید خم روز انتصاب حضرت علی (ع) است؛ اما مهم‌تر از آن، روز رسمیت یافتن نظام امامت و رسمی شدن شیعه است و موضوع روز غدیر به ‌نظام امامت برمی‌گردد.

وی بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در طول 23 سال پیامبری خود، طبق روایات 85 مرتبه در خصوص جانشینشان صحبت کردند که در تمام این روایات، سخن از حضرت علی (ع) است.

امام ‌جمعه رودهن ادامه داد: غدیر ریشه در نبوت دارد و پیامبر اعظم (ص) پیش‌بینی کرده بودند که فتنه‌هایی رخ خواهد داد و کینه‌هایی نسبت به حضرت امیرالمؤمنین (ع) جمع شده است که در روز غدیر، جانشین خودشان را به رسمیت شناختند و حضرت علی (ع) را در 18 ذی‌الحجه جانشین خود معرفی کردند.

مدیح با بیان اینکه چرا بر مکتب عید غدیر اصرار داریم، گفت: عید سعید غدیر خم سرمنشأ اعتقادات ناب اسلامی است و زمان قبولی عبادات ما محسوب خواهد شد.

امام ‌جمعه رودهن اضافه کرد: در 18 ذی‌الحجه که مکتب غدیر محسوب می‌شود، قرآن، سخن پیامبر (ع)، صداقت و … است و پیشوایان غدیر همگی معصوم هستند؛ امامت ادامه نبوت است و برخی چطور توقع دارند، اعتقاداتمان را فراموش کنیم؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا