ظریف الجزایر را به مقصد موریتانی ترک کرد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، دقیقی پیش و پس از مذاکره با مقام های عالی رتبه الجزایری، با بدرقه رسمی وزیر امور خارجه این کشور، الجزیره را به مقصد موریتانی ترک کرد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر یکشنبه در بدو ورود مورد استقبال عبدالقادر مساهل همتای الجزایری اش قرار گرفت و پس از آن مذاکراتی با وی در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی انجام داد.

ظریف پس از این دیدار گفت: دخالت خارجی ،عامل اصلی طولانی و پیچیده تر شدن بحران در کشورهای منطقه است.

وی افزود:ما نگران تشدید وضعیت میان قطر و همسایگان آن هستیم و معتقدیم بهترین راه حل،گفت و گو است.ما هم آماده ایم در این زمینه کمک کنیم.

عبدالقادر مساهل وزیر امور خارجه الجزایر نیز پس از این دیدار گفت:ما معتقدیم کشورهای منطقه باید اختلافات را با گفت و گو حل و فصل کنند.

وی افزود:ما قربانی تروریسم هستیم و در سال های نه چندان دور بیش از 200هزار شهروند خود را از دست دادیم و می دانیم منشآ آن چیست و کجاست.

رئیس دستگاه دیپلماسی پس از آن با عبدالمجید تبون نخست وزیر الجزایر دیدار و گفت و گو کرد.
نخست وزیر الجزایر در این دیدار گفت: ما آمادگی داریم روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران را در همه زمینه ها بویژه در حوزه اقتصادی و تجاری گسترش دهیم.

دکتر ظریف دوشنبه مذاکراتی با مقام های موریتانیایی خواهد داشت و در همین روز به تونس سفر خواهد کرد و با مقام های عالی رتبه این کشور دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

منبع: تابناک

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا