رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند خبر داد؛

اجرای طرح ملی نذر آب در شهرستان دماوند/ هدف از اجرای این طرح کمک به هموطنانمان در سیستان و بلوچستان است

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند از اجرای طرح نذر آب باهدف کمک به هموطنان در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

سعید طاهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اعلام این خبر اظهار کرد: متأسفانه شهر خارک در استان سیستان و بلوچستان دچار بحران کم‌آبی شده‌اند و هم‌وطنانمان حتی آب برای آشامیدن ندارند، ازاین‌رو جمعیت هلال‌احمر برنامه‌ای تحت عنوان نذر آب را در نظر دارد که از فردا در این شهرستان اجرایی می‌شود.

وی افزود: در این خصوص هر خانواده یک باکس آب آشامیدنی تحویل این هموطنان می‌دهد و درواقع می‌خواهیم برای کمک کردن به افراد محروم باهدف نذر حضرت عباس(ع) تشنگی را برای هموطنانمان کاهش دهیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند ادامه داد: در خطبه‌های نماز جمعه هفته جاری، جمعیت هلال‌احمر با قرار دادن صندوق و راه‌اندازی چادر، کمک‌های مردمی را جمع آوری می‌کند، یک ایستگاه‌ در میدان جهاد راه‌اندازی می‌شود و از فردا چادرها دایر شده و اقدام به جمع‌آوری آب آشامیدنی می‌کند.

طاهری خاطرنشان کرد: اگر کمک‌های مردمی به‌صورت نقدی باشد می‌توان در نزدیک‌ترین شهر آب آشامیدنی را خریداری کرده و با هماهنگی به آن مناطق اعزام کرد؛ اما مشکلی که در این خصوص با آن مواجه هستیم نیاز به وسایل نقلیه سنگین است که از کامیون‌داران درخواست می‌شود تا به یاری مردم بشتابند تا گوشه‌ای از مشکلات مرتفع شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر برپایی چادر در میدان جهاد، یک چادر در کنار مراسم نماز جمعه در مسجد جامع دماوند دایر می‌شود؛ نامه‌هایی نیز برای شهرهای آبسرد، کیلان و رودهن ارسال شده تا مردم به‌صورت خودجوش نذر خود را اهدا و به‌دست مردم برسانند.

گفتنی است که این طرح از فردا به مدت 10 روز در شهرستان دماوند اجرایی می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا