فاضلاب و حمل و نقل، مشکل اصلی مسکن مهر مهرآباد

مسکن مهر مهرآبادشهردار رودهن گفت: مفاضلاب و حمل و نقل، مشکل اصلی مسکن مهر مهرآباد رودهن است و این شهرک بدون جانمایی مناسب احداث گردید.

به گزارش تارود، مهرداد حنیفی در مورد وضعیت روستای مهرآباد گفت: روستای مهرآباد با قرار گرفتن در حریم شهر رودهن در بخش‌های مختلف مانند درآمدزایی و مدیریت منطقه بخاطر عدم برخورداری از حریم مشخص مشکلات و کمبود‌های زیادی دارد.

وی با تأکید بر افزایش جمعیت در این منطقه به‌خاطر برخورداری از فضایی بکر جغرافیایی و آب و هوایی مطبوع، مهرآباد را در مسیر رشد، توسعه و بهره‌مندی از برچسب شهر متوقف ساخته است و بستر را برای ایجاد خلاءهای زیرساختی در این منطقه فراهم کرده است.

شهردار رودهن با اشاره به ساختار و محتوای اجرای طرح تفضیلی در روستای مهرآباد رودهن، عنوان کرد: عبور جاده گاز از میان روستای مهرآباد با 200 متر حریم در دو سوی آن و ایجاد 800 متر حریم از ورودی این روستا تا بلوار اصلی از معایب طرح تفضیلی در این منطقه به حساب می‌آید.

وی افزود: اجرای طرح تفضیلی و طرح جامع روستائی نباید به ساختار روستاها ضربه وارد کند و برای خروج از این فضا تبدیل روستای مهرآباد به شهر ضرورت دارد.

حنیفی گفت: مسکن مهر رودهن در روستای مهرآباد، بدون زیرساخت‌های موردنیاز مردم در حوزه آب و برق و گاز و غیره بنا شده است و تهدیدی بزرگ در آینده محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسکن مهر در این منطقه درست جانمایی نشده است،گفت: با توجه به بارگذاری جمعیت انبوه در روستای مهرآباد با اهرم مسکن مهر اختلال در سیستم حمل و نقل و تبدیل آن به یک معضل در این منطقه قابل پیش‌بینی است.

شهردار رودهن با اشاره به ضعف‌هایی در بدنه پروژه مسکن مهر در بخش رودهن تصریح کرد: خلاء در سیستم حمل و نقل تنها ضعف زیرساختی در حوزه مسکن مهر در روستای مهرآباد رودهن نیست بلکه با نزدیکی به فصل بازگشایی مدارس زیر ساخت‌های آموزشی نیز در این محدوده تهدیدی جدی را به همراه دارد.

وی با بیان این موضوع که مسکن مهر روستای مهرآباد روزی سه ساعت آب دارد، از مشکلات فاضلاب در بدنه این پروژه ملی خبر داد و اضافه کرد: رودخانه در این منطقه به عنوان یک منبع تغذیه‌کننده آب روستا متأسفانه از حریم برخوردار است و عملا چیزی از آن به عنوان یک ابزار مهم گردشگری باقی نمی‌ماند.

حنیفی خاطرنشان کرد: تقویت زیرساخت‌ها در روستای مهرآباد بخش رودهن از توابع شهرستان دماوند با رشد جمعیت و فعالیت‌های عمرانی در این منطقه لازم و ضروری است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

2 دیدگاه

  1. لطفا ورودی روستای مهر اباد را سریع تر درست کنید تا مردم این روستا کشته نشدن متشکرم

  2. شما مسئولین اول باید مشکلات رو حل میکردین و بعد این همه مسکن که به عنوان مسکن مهر رودهن رو در روستای مهرآباد اجرا میکردین مگر هل بودین حالا باید چقدر خسارت بدین که متاسفانه همیشه هم بیشترین خسارت رو مردم میدن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا