انتقاد از باغ های دره علی کیلان بی انصافی است!

شهردار کیلان از صدور مجوز ساخت و ساز در کیلان بر اساس طرح تفصیلی تهیه شده برای این شهر خبر داد.

kilan 34 چگونه باغ های کیلان ویلا شدند به روایت تصاویر

به گزارش پایگاه خبریتارود، شهردار کیلان  در مورد صدور مجوز ساخت و ساز در شهر کیلان اظهار کرد: شهر کیلان دارای طرح تفصیلی مشخصی بوده و هرکس در کیلان زمینی خریداری کند، مالک آن است.

سیدجلیل چوبداری ادامه داد: بر اساس قانون و ضوابط در حوزه صدور مجوز اقدام می‌‏کنیم و برای ما، غریبه و آشنا فرقی ندارد، هر کس که در شهر صاحب زمین یا خانه باشد و به شهرداری مراجعه کند، برای آن بر اساس قانون جواز صادر می‌‏شود.

kilan 40 چگونه باغ های کیلان ویلا شدند به روایت تصاویر

وی انتقاد از باغ‌های دره‌علی در کیلان را کم‌ انصافی دانست و گفت: کیلان تا 10 سال پیش جز درختان خشک 100 ساله چیز دیگری نداشت، ولی امروز کیلان از نظر سرسبزی با 10 سال گذشته قابل مقایسه نیست.

kilan 21 چگونه باغ های کیلان ویلا شدند به روایت تصاویر

چوبداری با بیان اینکه زمانی که شهرداری کیلان را تحویل گرفت، تنها 12 نهال داشت، اضافه کرد: امروز در شهر کیلان 25 هکتار فضای سبز داریم و آب مورد نیاز این باغ‌ها نیز با چاه‌های حفر شده تأمین می‌شود.

وی با تاکید بر این موضوع که شهرداری کیلان در مدت 10 سال گذشته، 20 هزار اصله نهال غرس نموده است تاکید کرد:  شهرداری 10هزار اصله نهال   و 80 هزار بذر گردو جوانه زده را به مردم اهداء نموده است تا کیلان را به سمت سرسبزی ببریم.

kilan 29 چگونه باغ های کیلان ویلا شدند به روایت تصاویر

چوبداری همچنین انتقاد از سرسبزی مجدد کیلان را بی‌انصافی دانست و خواستار همراهی همه مردم و مسئولان در راستای توسعه فضای سبز در این شهر شد.

مخالفیم استخرهای ویلایی کیلان با آب شرب پر شود!

شهردار کیلان در خصوص صدور مجوز برای ساخت استخر در ویلاها و بیان اینکه می‌ ‏توانند از ساخت استخرها جلوگیری کنند یا خیر، نیز اظهار کرد: کسی که دو هزار متر مربع زمین دارد، 100 متر مربع آن را می‏‌سازد و هزار و 900 متر مربع را درخت می‌‏کارد.

وی افزود: برای تأمین آب این درختان، اگر استخر باشد می‏تواند آب بهتری ذخیره کند ولی با پر کردن این استخرها با آب آشامیدنی مخالف هستیم و برابر قانون با افراد خاطی برخورد می‏‌کنیم.

چوبداری با اشاره به بررسی طرحی که جلوی این کار را می‌‏گیرد، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که برای صدور جواز ساخت، آنها را وادار کنیم که آب انبار نسبت به مساحت زمین و ساختمان ساخته و آب آن از باران تأمین شود.

به گزارش تارود، انتقادهای زیادی در مورد مجوز ساخت و سازهای کیلان متوجه شهردار کیلان بوده است تا آنجا که شهردار کیلان ادعای کناره گیری در صورت عدم توانایی در پاسخ به انتقادها را مطرح نمود و منتقدین را به دفتر خود دعوت نمود، اما دفتر شهردار کیلان نتوانست منتقدان را جذب کند و بخشی از انتقادها را شهردار کیلان در گفتگو با رسانه ها مطرح نمود که از جمله پاسخ های وی صدور مجوز ساخت و سازها در کیلان را بر اساس طرح تفصیلی بر شمرد و در حقیقت موضوع انتقاد چگونه باغ های کیلان ویلا شدند  را بر اساس طرح تفصیلی برشمرد.

kilan 38 چگونه باغ های کیلان ویلا شدند به روایت تصاویر

گذشته از این موضوعات طرح تفصيلي عبارت است از تعيين موقعيت مكاني خيابانها – پاركها – اماكن تجاري – اداري وخدماتي و مسكوني وتعيين وضعيت وتوزيع وتراكم واحدهاي مسكوني وبه تبع آن نحوه توزيع عددي جمعيت و در روستاها در ابتدا طرح هادی(کوتاه مدت) اجرا می گردد و با توجه به رشد جمعیتی ممکن است نیاز به طرح دراز مدتی به نام طرح تفضیلی باشد و طرح هادی اهدافی مبتنی بر تغییر کاربری زمین یا ساخت و ساز در آن را در پی ندارد(طرح هادی روستایی را از اینجا بخوانید).

همچنین با توجه به مشکلات آب شرب در منطقه کیلان  که شاید مهم‌ترین علت‌های کمبود آب در کیلان را بر اساس گفته مسئولان امر، استفاده غیرمجاز از آب شرب، مصرف بی‌رویه و عدم صرفه‌جویی، شکستگی‌های فراوان در محلات شهر، راه‌اندازی نکردن منبع 500 متر مکعبی کوهان که تا امروز سه بار افتتاح شده ولی آبگیری نشده، رسیدگی به تخلف آشکار پر نمودن استخرها با آب شرب مهمترین موارد در دستور کار مسئولین امر باشد.

منابع:
1-فارس
2-سبز پرس
3-تارود
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا