شکایت از شهرداری دماوند به جرم جمع‌آوری سگ‌های ولگرد!

اتلاف سگ ولگردشهرداری دماوند برای پیشگیری از خطر گازگرفتگی و جلوگیری از ایجاد رعب و وحشت در بین مردم در ایام کنکور سراسری، اقدام به هلاکت سگ‌های ولگرد کرد.

یک منبع آگاه در شهرداری دماوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تارود اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون حدود 430 سگ ولگرد تلف شدند که این سگ‌ها، علاوه بر رعب و وحشت برای مردم خطر گاز گرفتگی نیز داشتند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: متاسفانه قانون اتلاف سگ‌ها ابتدا زنده‌گیری بعد کشتن سگ با اسلحه می‌باشد که این مورد هزینه‌بر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: برای زنده‌گیری سگ‌ها باید از تیر بی‌هوشی با هزینه بالغ بر 500 هزار ریال استفاده کرد و نهایتا دوباره سگ را در محل زباله‌ها دوباره سگ را کشت؛ ولی با اسلحه کالیبر 12 می‌توان با 220 هزار ریال هزینه سگ‌ها را کشت و مدفون کرد.

این مقام مسئول ابراز داشت: در حال حاضر سگ‌های ولگرد توسط تفنگ کالیبر 12 تلف می‌شوند و در مرکز زباله در یک گودال با ریختن یک لایه آهک و خاک دفن می‌شوند.

وی تاکید کرد: متاسفانه انجمن دوستداران حیوانات، گاهی سدی در برابر این حرکت شده و با شکایت مانع کشتن سگ‌های ولگرد می‌شوند. همچنین در حال حاضر در شهرستان دماوند؛ در منطقه گیلاوند و در ابتدای هومند وادان، دو مرکز انجمن دوستداران حیوانات که اقدام به پرورش سگ می‌کنند وجود دارد که این دو انجمن به ثبت رسیده‌است.

این منبع آگاه افزود: به علت اجرایی نشدن قانون اتلاف سگ‌های ولگرد در روستاها و ممنوعیت حق تیر در آن مناطق، مردم اهالی اکثر سگ‌های ولگرد را از روستاهای اطراف به شهر دماوند و منطقه گیلاوند آورده و رها می‌کنند و این باعث تجمع و گروهی زندگی کردن سگ‌های ولگرد در دماوند و گیلاوند شده که تعداد آن‌ها به صورت گله‌های 30 تا 40 قلاده‌ای نیز مشاهده شده‌است.

گفتنی است تاکنون بیش از 100 میلیون ریال بودجه شهرداری در سال جاری صرف اتلاف 430 سگ‌های ولگرد شده است. همچنین سال گذشته حدود یک هزار و 200 سگ ولگرد در شهرستان دماوند تلف شده است.

لازم به ذکر است سال گذشته بر اثر گازگرفتگی سگ در منطقه گیلاوند باعث افتادگی پلک چشم یکی از شهروندان شد که تا بحال این مشکل حل نشده است. همچنین موارد متعددی از گاز گرفتگی در سطح شهرستان مشاهده شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا