شهید دانایی فر مرزبانی که مادری برای عزاداری ندارد/غیور مردی که فرزندش را ندید و شهید شد

بیش از 45 روز است که از ربوده شدن 5 مرزبان کشورمان می گذرد و پس از گذشت این ایام گروهک تروریستی جیش الظلم شب گذشته “جمشید دانایی فر” را به شهادت رساند.

دانایی فر

به گزارش تارود به نقل از عصر هامون، گروهکی مسلحی که قبلا مسوولیت برخی از ترورها در شرق کشور را به عهده گرفته بود، مدتی است که پنج مرزبان ایران یک گروهبان و چهار سرباز را از خاک کشورمان ربوده و به آن سوی مرزها در پاکستان برده است.
گروهک موسوم به جیش العدل که هیچ بویی از عدالت نبرده است شب گذشته در وبلاگ خود خبری مبنی بر اعدام یکی از 5 مرزبان منتشر کرد که در همان ابتدا این خبر، از سوی مقامات وزارت کشور تکذیب شد و نهایتا عصر امروز (دوشنبه) این خبر از سوی علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تائید شد.

شهید جمشید دانایی فر” که بود؟
جمشید دانایی فر اهل سیستان بود و امسال بیست و پنجمین بهار عمر خود را بدون خانواده در نا کجا آباد سپری کرد.
او فرزند ششم یک خانواده 11 نفره از طبقه متوسط بود که سه خواهر و 4 برادر داشت و سانحه تصادف سایه مادرش را سه سال بود که از سر او برداشته بود، پدرش یک سالی می شود که بازنشته شده اما بر اثر ناراحتی های روحی مریض احوال است و خبر ربوده شدن جمشید مریضی وی را تشدید کرده بود.
جمشید 2 سال سربازی‌اش را درکرمانشاه گذراند و بعد از دوران سربازی به استخدام نیروی انتظامی در آمد و برای آموزش به چالوس رفت، حدود یک سال در چالوس دوره‌هایی را گذراند و طبق گفته خانواده اش با قبول شدن در دوره‌ها با او قرارداد 5 ساله بستند و به عنوان گروهبان2 در مرز مشغول به خدمت شد و پس از 3سال به مرزهای سیستان و بلوچستان آمد، و از مرزبانی او در سیستان و بلوچستان 2ماه می گذشت که توسط گروهک تروریستی جیش الظلم به همراه 4 سرباز دیگر ربوده شد.
هنوز یک ماه از ربوده شدن جمشید نگذشته بود که فرزندش به دنیا آمد و همسرش برای او نام انتخاب نکرد تا جمشید بازگردد و او نام پسرش را برگزیند ، غافل از آنکه سفر جمشید بازگشتی ندارد و باید تنها پسر 10 روزه اش را بزرگ کند و داستان شجاعت پدر و سنگدلی دشمنان را برایش زمزمه کند و او چون پدر مرد مرز کشورش شود.

ماجرا از کجا آغاز شد؟!
شامگاه هفدهم بهمن ماه 92بود که در منطقه “جکیگور” در شرق کشور و در مرز مشترک با پاکستان 5 مرزبان ربوده می شوند ، 18بهمن خبر ربوده شدن 5 مرزبان به سرعت تیتر یک خبر های رسانه های داخل و خارج شد و پس از گذشت یک روز در 19 بهمن ماه گروهک تروریستی با انتشار تصاویر 5 مرزبان در صفحه توئیت خود این اقدام را بر عهده گرفت و بعد از 10 روز از از انتشار تصاویر مرزبانان اقدام به انتشار فیلم لحظه گروگان گیری نمود که در خصوص ساختگی بودن آن اظهارات متعددی صورت گرفت.
زمانی از این اقدام نگذشت که جیش العدل در مقابل ۵ سرباز ایرانی خواستار آزادسازی حدود ۴۰۰ نفر از زندانی‌های اهل تسنن شد. این گروهک باز هم روی توییتر نوشته بود: «بیایید معاوضه کنیم! اگر این سربازان برای حکومت ایران مهم هستند به خواسته جیش‌العدل تن بدهید! ما قبلا اعلام کردیم که برای سربازی به بلوچستان نیایید! حالا که می آیید جوابگو باشید.»

با این حال، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به این درخواست گفت: «طرف حساب ما دولت پاکستان است و اگر مذاکره‌ای قرار است انجام شود، خود آن‌ها باید این کار را بکنند.» وزیر کشور هم در پاسخی مشابه گفته بود: «ما آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم و قطعا با اقتدار با این مسئله برخورد می‌کنیم. ما به‌طور جدی هم از طریق دستگاه‌های انتظامی و دیپلماسی و هم از طریق دستگاه‌های نظامی پیگیر آزادی مرزبانان وطن هستیم.»

وقتی خوراک خبری خارج از عواملش در داخل تامین می شود
در آخرین روزهای سال 92صادق زیباکلام که به اتخاذ مواضع جنجالی و عجیب مشهور است و چندی پیش رژیم صهیونیستی را نیز به رسمیت شناخته بود، طی نامه ای رسماً گروهک تروریستی جیش الظلم را به رسمیت می شناسد.
در این راستا شبکه دولتی صدای آمریکا/VOA که در طول سال های گذشته به تریبون گروهک های تروریستی همچون سازمان منافقین و گروهک تروریستی ریگی تبدیل شده بود، در پروژه های حمایتی خود از تروریست، بلندگوی گروهک تروریستی موسوم به “جیش العدل” (عامل به شهادت رسیدن ۱۴ مرزبان مظلوم جمهوری اسلامی در استان سیستان و بلوچستان و گروگانگیری ۵ مرزبان نیروی انتظامی) شد و انها را به عنوان فعال حقوق بشر معرفی کرد.
گرچه زیباکلام در نامه خود و شبکه های معاند VOA و العربیه اقدامات تروریست های جیش الظلم (ترور مردم بیگناه، آدم ربایی، غارت، خرابکاری و…) را تنها یک “اشتباه” و “خطا” می داند و سعی می کند تا در شیطنتی توهین آمیز آنها را نماینده اهل سنت بنامد اما این گروهک تا کنون در سایت رسمی خود و در مواضعش بارها شدیدترین توهین ها را علیه شیعیان و حتی اهل سنت کشورمان روا داشته است همچنین اکثر بزرگان و روحانیون اهل سنت کشورمان اقدامات تروریست های جیش العدل را محکوم کرده اند.
واکنش جامعه اهل سنت به درخواستهای گروهک 
جامعه اهل سنت علما، روحانیون، و سران طوایف در واکنش به اظهارات گروهک تروریستی جیش الظلم مبنی بر معامله و دفاع از حقوق اهل سنت بیان داشتند:اهل سنت، نیازی به دلسوزی تروریست ها ندارد و ضمن محکوم کردن درخواست های آنها خواستار اقتدار دستگاه دیپلماسی کشور شدند.
در همین رابطه عابد فتاحی، نماینده مردم ارومیه و رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی، درباره جیش‌العدل می گوید: «جیش‌العدل نه تنها اهل سنت بلکه مسلمان هم نیستند. ما نمایندگان اهل سنت از نیروهای مسلح می‌خواهیم گروهک تروریستی جیش‌العدل را حتی در خاک کشور همسایه پاکستان سرکوب و از بین ببرد. این گونه گروه‌ها که با اقدامات خود به دنبال تفرقه میان شیعه و سنی هستند، مسلمان نیستند.»
با این حال آقای زیباکلام تروریست های جیش العدل را “جوانان انقلابی” می داند و از آنها می خواهد که به “جنبش دموکراسی خواهی” در ایران بپیوندند، تروریست هایی که به شغل “آدم کشی” مشغول هستند اکنون با دعوتنامه یار نزدیک کارگزاران وارد جنبش بزرگ دموکراسی خواهی می شوند!

در فضای مجازی چه رخ داد و مدعیان صلح چه کردند
پس از اسارت مرزبانان کمپین های مختلفی در شبکه های اجتماعی راه اندازی شد که در آنها از تمامی کاربران شبکه‌های اجتماعی درخواست شده بود تا با به اشتراک گذاشتن پیام‌های خود با عنوان #FreeIranianSoldiers برای آزادی سربازان ربوده شده ایرانی تلاش کنند.
بر همین اساس، انتشار این فراخوان با استقبال بسیار گسترده هموطنان در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد، به‌طوری که در روز دوشنبه بیش از ۷۵ هزار توئیت در شبکه اجتماعی توئیتر جهت حمایت از مرزبانان ایرانی منتشر و تبدیل به یکی از “ترند”های نخست توئیتر در سطح جهانی شد.
این فراخوان در پایگاه‌های خبری بین‌المللی نیز انعکاس یافت، به طوری که شبکه الجزیره انگلیسی با انتشار گزارشی در این باره در وب‌سایت خود نوشت ایرانی‌ها که از اقدام گروه جیش‌العدل به خشم آمده‌اند با برپایی کمپین #FreeIranianSoldiers ربوده شدن ۵ سرباز ایرانی را بشدت محکوم کرده‌اند.
بنابراین گزارش، این کمپین اجتماعی در توئیتر در بین پرکاربردترین پست‌های جهانی این شبکه اجتماعی قرار گرفته است.
مدعیان حقوق بشر که با انتشار گزارش‌های مغرضانه، خوراک سرویس‌های بیگانه و ضد انقلاب در تهیه گزارش‌های ضد ایرانی در سازمان ملل را تهیه می‌کنند، آنگاه از اقدامات گروهک‌های تروریستی مانند جیش‌العدل علیه ایران چشم‌پوشی کرده و گویی وجدان حقوق بشری آن‌ها به خواب رفته است.
با توجه به انعکاس گسترده ربوده شدن مرزبانان ایرانی و گسترش کمپین آزادی پنج سرباز بیگانه کشور، افرادی مانند شیرین عبادی که جایزه صلح نوبل! را هم دریافت کرده‌اند، هیچ واکنشی نسبت به این اقدام ضد انسانی جیش‌العدل نشان ندادند.
شیرین عبادی که همواره در بنیادها و موسسات آمریکایی رفت و آمد می‌کند و پرچمدار حقوق بشر آمریکایی شده است، به نظر می‌رسد جایی که برای او صرف اقتصادی نداشته باشد چشم‌های خود را روی همه چیز می‌بندد، حال آنکه حقوق هموطنان خود او نقض شود.

سرانجام
سرانجام شب گذشته پس از انتشار خبر شهادت گروهبان “جمشید دانایی فر” در وبلاگ گروهک تروریستی جیش الظلم این خبر عصر امروز (دوشنبه) توسط علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تائید شد و خوی وحشی این گروهک مدعی عدالت را بخوبی نمایان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا