رئیس اداره بهزیستی دماوند خبر داد؛

شناسایی 25 نفر مبتلا به اختلال اوتیسم در شهرستان دماوند/ آگاه‌سازی و ارائه خدمات درمانی و توانبخشی به کودکان اوتیسمی/ در حال حاضر میزان شیوع اوتیسم به شدت روبه افزایش است

رئیس اداره بهزیستی دماوند از شناسایی 25 نفر مبتلا به اختلال اوتیسم در این شهرستان خبر داد و گفت: آگاه‌سازی و ارائه خدمات درمانی و توانبخشی به کودکان اوتیسمی در این شهرستان در حال اجراست.

حسین بی‌نیاز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: اوتیسم به مجموعه‌ای از اختلالات رشد که مهارت‌های کلامی و غیرکلامی ارتباطی و تعاملات اجتماعی را به طور معنی‌دار تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد اطلاق می‌شود.

وی افزود: به طورکلی می‌توان گفت اوتیسم اختلالی است که بر نحوه پردازش اطلاعات توسط مغز اثر می‌گذارد و از این رو درک افراد مبتلا به آن از جهان و محیط اطراف خاص خودشان بوده و با درکی که ما داریم متفاوت می‌باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند ادامه داد: در اختلال شدید، کودک هرگز زبان باز نمی‌کند و فاقد مهارت‌های پایه‌ای زندگی است؛ فرد مبتلا به اوتیسم نیاز به حمایت‌های جدی دارد و این اختلال یک بیماری روانی نیست.

بی‌نیاز خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان شیوع اوتیسم به شدت رو به افزایش است و طبق آمار در سطح کشور حدود 700 هزار نفر دارای این اختلال هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه نهاد بهزیستی در شهرستان دماوند با شناسایی 25 نفر دارای اختلال اوتیسم، اقدام به افزایش دانش و آگاهی افراد در جهت شناخت بهتر این امر و آشنایی با شیوه صحیح ارتباط و رفتار با آنها در جهت کاهش مشکلات، چالش‌ها و نگرانی‌های متعدد خانواده‌ها پرداخته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با بیان این نکته که اوتیسم درمان قطعی ندارد گفت: روش‌های مختلف توانبخشی در بهبود ارتقاء مهارت‌های زندگی و استقلال افراد مبتلا بسیار موثر است؛ این روش‌ها به صورت سطوح مختلف از جمله توانبخشی پزشکی و دارویی، توانبخشی مبتنی بر جامعه، گفتار درمانی و مشاوره روانشناختی صورت می‌گیرد.

بی‌نیاز تاکید کرد: اغلب کودکان مبتلا به اوتیسم نیاز به گذراندن چهل تا صد ساعت آموزش و درمان در ماه دارند که در حال حاضر اداره بهزیستی شهرستان دماوند با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای این کودکان و والدین و همچنین آموزش در سطح مهدهای کودک جهت شناسایی و انجام اقدامات به موقع در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا